powrót

mFundacja wspiera nauczycieli w odkrywaniu matematycznych talentów u dzieci

mFundacja po raz drugi wspiera realizację studiów podyplomowych dla nauczycieli nauczania przedszkolnego
i wczesnoszkolnego. Na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie słuchacze z całej Polski będą mieli szansę poszerzyć swoją wiedzę matematyczną i poznać techniki skutecznego rozwoju talentu matematycznego najmłodszych.

Studia podyplomowe „Matematycznie uzdolnione dzieci: diagnoza, wspomaganie rozwoju i edukacja” powstały
z inicjatywy prof. Edyty Gruszczyk –Kolczyńskiej, wybitnej pedagog, publicystki, specjalistki z dziedziny edukacji matematycznej dzieci.

Z prowadzonych przez nią badań[i] wynika, że ponad 50 procent dzieci z łatwością przyswaja wiadomości
i umiejętności matematyczne przed pójściem do szkoły. Po paru miesiącach nauki te naturalne uzdolnienia zanikają i z czasem są już nie do odrobienia. Jedną z głównych przyczyn tego niepokojącego zjawiska jest słabe przygotowanie nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych do nauczania matematyki. Studia podyplomowe umożliwią im zdobycie wiedzy potrzebnej do takiego kierowania edukacją dzieci, aby mogły one rozwijać swój matematyczny talent.

- Dzieci uzdolnione matematycznie nie były do tej pory doceniane w systemie edukacji. Promowane przez nas studia podyplomowe mają na celu nie tylko zwrócenie uwagi na dzieci uzdolnione, ale także wspieranie ich rozwoju i uzdolnień. Zakończoną właśnie I edycję studiów można określić mianem wielkiego sukcesu. Mamy wrażenie, że uczyniliśmy krok milowy w edukacji dzieci. Cieszymy się, że Fundacja mBanku po raz drugi doceniła wysiłki naszej uczelni w podnoszeniu matematycznych kompetencji nauczycieli. - wyjaśnia dr Jan Amos Jelinek, kierownik studiów podyplomowych.

Druga edycja studiów podyplomowych rozpoczyna się 21 lutego. W zajęciach dofinansowanych ze środków mFundacji weźmie udział 27 nauczycielek.


________________________________________
[i] O dzieciach matematycznie uzdolnionych. Książka dla rodziców i nauczycieli, red. E. Gruszczyk-Kolczyńska, Warszawa: Nowa Era, 2012, s. 35-61.
Badania zakończono w 2010 r. Objęto nimi 1827 dzieci w wieku 4-7 lat, 111 rodziców i 126 nauczycieli.