powrót

8 projektów otrzymało dotacje mFundacji w lutym

23 lutego br. zarząd mFundacji przyznał dofinansowanie najlepszym projektom zgłoszonym w programie dotacji w okresie od 27 stycznia do 23 lutego 2015 roku.

Decyzją zarządu dotacje otrzymują:

1. Fundacja Rodziny Maciejko na rozwój projektu „Już trąbka brzmi i zegar tyka- czeka na nas matematyka”

Trąbka Borsuka to adresowany do gimnazjalistów (w dwóch kategoriach wiekowych) konkurs zainicjowany w 2013 r. przez grupę studentów Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego.
Konkurs składa się z trzyetapowej części internetowej oraz finału „na żywo” na wydziale MIM UW. Jego celem jest popularyzacja matematyki wśród uczniów, zwłaszcza tych zniechęconych do przedmiotu przez pokazywanie matematyki w szkole w formie suchych rachunków, rozwinięcie umiejętności dydaktycznych i organizacyjnych u studentów zaangażowanych w projekt, zachęcenie uczniów do regularnego rozwiązywania zadań oraz promowanie wśród uczniów wartościowego sposobu spędzania wolnego czasu. Ponadto projekt zakłada rozbudowanie i rozpropagowanie bazy nieszablonowych zadań konkursowych i treningowych wraz z rozwiązaniami poprzez stronę internetową  www.trabkaborsuka.pl

2. Stowarzyszenie Aktywnie w Przyszłość na realizację projektu „Zielona matematyka” 
Projekt skierowany jest do dzieci z przedszkoli i szkoły podstawowej z miejscowości Lądek ( woj. wielkopolskie). Celem projektu jest rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez zabawę z matematyką na świeżym powietrzu. W ramach projektu oprócz budowy kącika matematycznego, będzie realizowany cykl warsztatów edukacyjnych dla rodziców i dzieci, a także konkursy rozwijające wyobraźnię matematyczną. Oprócz lokalnej szkoły i przedszkola, w realizację projektu zaangażowało się także Sołectwo Lądek. 

3. Przedszkole nr 17 „Kółko Graniaste” w Warszawie na przeprowadzenie projektu „Mali matematycy – zajęcia edukacyjne dla dzieci 4-5 letnich”
Projekt adresowany jest do dzieci w wieku przedszkolnym, ich rodziców oraz nauczycieli oraz  studentów wychowania przedszkolnego. Głównym założeniem projektu jest potrzeba rozwijania zdolności i zainteresowań matematycznych u dzieci. W jego ramach realizowane będą cotygodniowe autorskie spotkania stymulujące dzieci do działań w sferze najbliższego poznania we współpracy z nauczycielem.

4. Przedszkole nr 2 „Słoneczna Gromada” w Śremie na projekt „Coś nam w głowie tyka- to matematyka”
Celem projektu jest wspieranie rozwoju umysłowego dzieci przez stymulowanie myślenia matematycznego oraz kształtowanie ich odporności emocjonalnej poprzez trening radości z sukcesu i radzenia sobie z porażkami. Beneficjentami projektu są dzieci 5 i 6 letnie. W ramach projektu organizowane będą zajęcia dydaktyczne z zakresu matematyki i fizyki, turniej matematyczny oraz konkursy plastyczne, powstanie także kącik matematyczny, z którego będą korzystać dzieci i nauczyciele.

5. Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego na projekt „Matematyczna piramida”
Konkurs Matematyczna Piramida jest adresowany do uczniów klas II i III liceów i techników z województwa łódzkiego. Zmagania konkursowe składają się z dwóch części. Pierwsza polega na samodzielnym rozwiązywaniu zadań, druga na przygotowaniu pracy projektowej, także w wersji aplikacji komputerowej lub prezentacji multimedialnej, która będzie mogła być wykorzystana w procesie dydaktycznym.
Nadrzędnym celem projektu jest zwiększenie liczby uczniów zainteresowanych matematyką i stworzenie warunków, w których uczący się mogą osiągnąć sukces edukacyjny w tym obszarze.

6. ZHP Chorągiew Dolnośląska Hufiec Bierutów na projekt „Myśl twórczo: matematyczno –przyrodniczy kapitał” 
Projekt jest kontynuacją działań podjętych w 2014. Na jego II edycję składa się cykl otwartych zajęć, warsztatów i imprez obracających się wokół matematyki. Projekt  oparty jest na alternatywnych formach kształcenia matematycznego poprzez współzawodnictwo indywidualne i zespołowe. Jego adresatami są uczniowie czterech lokalnych szkół podstawowych i gimnazjalnych oraz harcerze.

7. Wilczyńskie Stowarzyszenie Promocji i Rozwoju na projekt „Obliczamy ku przyszłości”
Jego celem jest wspomaganie rozwoju umiejętności matematycznych u dzieci poprzez zabawę. Projekt przewiduje organizacje gier i zabaw matematycznych, konstruowanie prostych gier planszowych oraz konkurs plastyczny. Jest skierowany do 216 uczniów klas I-III SP im. Władysława Broniewskiego w Wilczynie oraz jej filii w Bieli ( woj. wielkopolskie).

8. Przedszkole w Grębocicach na projekt „Tęga głowa przedszkolaka”
Projekt jest kierowany do 190 przedszkolaków , a jego celem jest inspirowanie dzieci do zabawy matematyką. Poprzez zabawę, wycieczki plenerowe i konkursy poszerzane będą wiadomości i umiejętności matematyczne najmłodszych. Dzieci będą zachęcane do wyzwolenia twórczej aktywności , logicznego myślenia, samodzielności, zdobywanie umiejętności i współpracy z rówieśnikami. Podsumowaniem projektu będzie konkurs plastyczny oraz konkurs umiejętności matematycznych dzieci.

Na rozwój wybranych projektów mFundacja przeznaczy łącznie 51 100 zł.

Tagi:

mBank, mfundacja