powrót

mBank ostrzega klientów przed nowym zagrożeniem sugerującym blokady rachunków

W ostatnich dniach klienci mBanku mogą być odbiorcami phishingu mailowego sugerującego blokadę lub zmianę hasła internetowego.

Przykładowy mail:
From: mBank [mailto:no-reply@eurometrex.org]
Sent: Tuesday, March 24, 2015 11:29 AM
Subject: [spam] Dostep do serwisu zostal zablokowany
Zablokowany dostęp do serwisu w Internecie.

Dostęp do serwisu został zablokowany. Aby przywrócić kliknij w link:
https://online.mbank.pl/pl/Login


Użytkownik, który kliknie w link, zostanie przekierowany na stronę do złudzenia przypominającą serwis internetowy banku.

W ostatnich dnia klienci Banku mogą być odbiorcami phishingu mailowego, sugerującego, blokady rachunków.
 
W przypadku, gdy klient wypełni swoimi danymi pola: identyfikator i hasło, trafią one w niepowołane ręce. Dalej pojawia się prośba o sparowanie (połączenie) urządzenia mobilnego (telefonu) z aplikacją mobilną mBanku oraz uruchomienie usługi BLIK. Dla większości z opisanych czynności, wymagane jest potwierdzenie ich jednorazowym hasłem SMS.

mBank przypomina, że nie realizuje wspomnianej wysyłki mailowej na temat blokady rachunku oraz przypomina, że korzystanie z aplikacji mobilnej mBanku, jak również uruchamianie usługi BLIK, jest wyłącznie decyzją klienta.


Uwaga:
Prosimy zwrócić uwagę na adres strony w polu „adres” przeglądarki internetowej. Jego prawidłowe brzmienie to: https://online.mbank.pl/pl/Login.

Odnotowaliśmy, że link zamieszczony w mailach phishingowych prowadził do stron z różnymi adresami, nie odpowiadającymi prawdziwej stronie mBanku.

W przypadku zalogowaniu się na stronie pochodzącej z linku, oraz wykonaniu dalszych instrukcji podanych w komunikatach na fałszywej stronie, prosimy o kontakt z mLinią pod numerem 801 300 800 lub 42 6 300 800.