powrót

Aplikacja mobilna, a podstawowe informacje

Kilka dni temu mBank oddał do użytku swoją nową aplikację mobilną na systemy Android, iOS oraz Windows Phone. Pisaliśmy Wam jak połączyć urządzenie mobilne ze swoim serwisem transakcyjnym w mBanku, nowym logowaniu, szybkim kredycie czy mapie Okazji.

Od startu śledzimy uważnie Wasze głosy, sprawdzamy recenzje i wypowiedzi, zbieramy sugestie. Postanowiliśmy zebrać zadawane przez Was najczęściej pytania i na nie odpowiedzieć. Często pytacie o dodatkowy widżet, autoryzacje PIN czy ustawienia limitów. A więc wyjaśniamy…

W serwisie transakcyjnym

Instalacja aplikacji (parowanie) wymaga uwierzytelnienia danego urządzenia w serwisie transakcyjnym poprzez hasło SMS. Również z poziomu serwisu transakcyjnego możecie ustalić limity transakcyjne dla kanału mobile oraz zarządzać każdym połączonym urządzeniem, np. zmieniać nazwę, blokować je czy dodawać nowe.
Na tym poziomie każdorazowa zmiana (z wyjątkiem blokowania urządzenia mobilnego), potwierdzana jest przez hasło SMS.

Limit przelewów dowolnych na urządzeniach mobilnych można zmienić w serwisie transakcyjnym

Ustalenie określonego limitu w serwisie transakcyjnym dla urządzeń mobilnych jest naprawdę proste. 
Po zalogowaniu się do swojego ST należy wejść w Panel ustawień, a następnie Limity i autoryzacje.
W zakładce zdefiniujecie:
- limity przelewów dowolnych na urządzeniach mobilnych
- autoryzacje przelewów własnych

Ustalenie określonego limitu w serwisie transakcyjnym dla urządzeń mobilnych

Standardowo limit dla pojedynczej transakcji ustalony jest na 200 zł.

Standardowo limit dla pojedynczej transakcji ustalony jest na 200 zł.

Potwierdzanie operacji  za pomocą kodu PIN, a nie przez hasło SMS

Zaletą rozwiązania PIN jest fakt, że aby skorzystać z nowej aplikacjo mobilnej nie podajemy loginu ani hasła. Pod względem bezpieczeństwa oznacza to, że w przypadku cyber-ataku, haker nie może wydobyć z telefonu informacji niezbędnych do zalogowania się do pełnej wersji serwisu transakcyjnego. Tak więc jest to rozwiązanie bezpieczniejsze od standardowego loginu i hasła, tym bardziej, że zazwyczaj na jednym i tym samym urządzeniu odbywa się autentyfikacja i autoryzacja.
Również w przypadku fizycznej kradzieży urządzenia, ryzyko wyłudzenia jest zmniejszone do wysokości limitów mobilnych oraz ograniczone przez możliwość zablokowania danego urządzenia przez mLinię lub serwis transakcyjny.

Logowanie - kod PIN

Kod PIN przypisany jest do danego urządzenia, dlatego jego podejrzenie nie daje możliwości zalogowania się na konto wybranej osoby na innym urządzeniu. Kod PIN nie jest także przechowywany w pamięci urządzenia.

Sama konstrukcja PIN-u wyklucza najpopularniejsze kombinacje, a jego długość wynosi od 5 do 8 cyfr - nie ma możliwości nadania takiego samego PIN-u jak do karty płatniczej.

Swój indywidualny kod do aplikacji ustanowisz łącząc swoje urządzenie mobilne z kontem online (parowanie)

Podstawową różnicą w stosunku do poprzedniej aplikacji, jest potwierdzanie operacji  za pomocą kodu PIN, a nie przez hasło SMS. Przykładowo: wybierz odbiorcę z książki kontaktów zapisanej w telefonie, wpisz kwotę przelewu, zatwierdź kodem PIN i już – zrobione. Tak proste przelewy możecie wykonywać w każdym miejscu, szybko
i bezproblemowo, bez zatwierdzania hasłem SMS.

Funkcje podglądu bez logowania

Podstawowym i przydatnym udogodnieniem są niewątpliwie funkcje dostępne bez konieczności logowania zaraz po uruchomieniu aplikacji. To doskonała alternatywa dla dotychczasowego widżetu, który nie był tak rozbudowany, np. jeżeli chodzi o jednoczesny podgląd informacji o dostępnych środkach na rachunku lub karcie kredytowej. Teraz nie musicie wybierać między limitem karty, a saldem konta – w nowej aplikacji widać obie te rzeczy jednocześnie.
Bez logowania przeczytacie też newsy mBanku, notowania funduszy, kursy walut oraz znajdziecie listę ważnych miejsc „blisko Ciebie”.

Funkcje podglądu bez logowania

Aby sprawdzić stan pieniędzy na koncie, nie trzeba się logować

Teraz udostępniamy możliwość wyboru pokazywania dostępnych środków - w formie procentowej bądź kwotowej.
Stan konta może być widoczny zaraz po uruchomieniu aplikacji. To od Was zależy czy pokazana wartość będzie kwotowym odbiciem środków na koncie, czy formą procentową.

Ustawienia - aplikacja mobilna mBank

Po zalogowaniu do aplikacji i wejściu w panel ustawień należy wybierać Pasek finansów, następnie sposób wyświetlania salda – kwotowo lub procentowo. Można również ustawić ile będzie stanowić 100% dostępnych środków na koncie lub zaznaczyć (bądź odznaczyć) checkbox w polu Pokazuj saldo rachunku przed zalogowaniem. Dzięki temu jednym kliknięciem sprawdzicie dostępne środki na rachunku, bądź całkowicie wyłączycie usługę.

Teraz masz możliwość wyboru pokazywania dostępnych środków  …w formie procentowej bądź kwotowej
 

Więcej o aplikacji:
- Nowa aplikacja mobilna mBanku
- Aplikacje mobilne w mBanku – parowanie
- Kredyt w mBanku, teraz też w komórce