powrót

Forrester: bankowość mBanku w światowej ekstraklasie

Forrester Research, globalna firma badawczo-doradcza, przeanalizowała usługi banków w poszukiwaniu najbardziej innowacyjnych rozwiązań. To już drugi rok z rzędu, kiedy jesteśmy tak pozytywnie ocenieni przez firmę badawczą Forrester.

Rok temu mBank jako pierwszy projekt z Polski, a nawet regionu Europy Środkowo-Wschodniej został w tak obszerny sposób opisany w amerykańskim raporcie, a nowy system transakcyjny stał się benchmarkiem dla tego typu projektów. (mBank widziany oczami światowej firmy badawczej Forrester Research)

Tym razem mBank okazał się bezkonkurencyjny[]  w międzynarodowym rankingu, zajmując pierwsze miejsce w kategorii bankowości internetowej w Europie oraz plasując się w czołówce wśród najlepszych rozwiązań bankowości mobilnej na świecie.


Forrester Research przeanalizował oferty banków, porównując je pod kątem potrzeb typowego użytkownika bankowości internetowej i mobilnej. Kryteria niezależnych raportów, realizowanych na różnych rynkach na świecie, przygotowane zostały na podstawie ankiety konsumenckiej, w której pytano o funkcje serwisów bankowych najczęściej wykorzystywane przez użytkowników.

Pierwsi w bankowości internetowej

W przypadku bankowości internetowej (raport: Porównanie funkcjonalności banków internetowych w Europie w 2014 r.) analitycy Forrestera wzięli pod lupę oferty dziesięciu dużych banków detalicznych i porównali je w dziewięciu kategoriach: zarządzanie kontami, przepływ środków finansowych, zarządzanie środkami finansowymi, bezpieczeństwo i dostęp, sprzedaż produktów dodatkowych, funkcje samoobsługi, funkcje usług wymagających pomocy, alerty i dostawa elektroniczna. Na tej podstawie bankowość internetowa mBanku uznana została za najlepszą w Europie, zdobywając 82 na 100 możliwych punktów oraz wygrywając w pięciu spośród wymienionych wyżej kategorii.

Funkcje serwisu najwyżej ocenione przez Forrestera:

- przepływy środków finansowych: mBank umożliwia dokonywanie płatności wykorzystaniem numerów telefonów, adresów e-mail oraz identyfikatorów Facebooka;
- zarządzanie kontem: podstawowe działania, takie jak sprawdzanie sald i przegląd historii transakcji, wciąż stanowią większość działań w serwisach banków. mBank znalazł się na prowadzeniu dzięki szybkości i łatwości obsługi serwisu bankowości elektronicznej, możliwości personalizacji interfejsu użytkownika, prostym wizualizacjom stanu konta oraz zaawansowanym opcjom wyszukiwania w historii transakcji;
- zarządzanie środkami finansowymi: autorzy raportu uważają, że wygodne zarządzanie środkami finansowymi jest najważniejszym elementem cyfrowej bankowości. mBank jest liderem w tym zakresie ponieważ łączy kategoryzację wydatków z historią transakcji, a także umożliwia sprawdzenie stanu budżetu za pomocą zaledwie jednego kliknięcia;
- sprzedaż produktów dodatkowych: mBank wyprzedził konkurencję dzięki specjalnej sekcji poświęconej ofertom, możliwości decydowania o skorzystaniu z nich w obrębie historii transakcji i mOkazjom na Facebooku, które umożliwiają klientom dzielenie się ofertami i otrzymywanie kolejnych na podstawie polubień;
- usługa pomocy: w badaniu oceniano jak łatwo uzyskać pomoc konsultanta danego banku w serwisie transakcyjnym. mBank okazał się najlepszy dzięki video-bankowości (usługa Eksperta online)

Na podium w bankowości mobilnej

mBank znalazł się na podium również w dwóch kolejnych, przygotowanych przez Forrestera raportach na temat bankowości mobilnej – w edycji światowej i europejskiej (raport: Porównanie funkcji oferowanych w ramach bankowości mobilnej w Europie w 2014 r. ), zajmując trzecie miejsce i wyprzedzając w globalnym rankingu aż 30 innych banków.

mBank jest jedną z dwóch instytucji finansowych z Polski, których oferta została przeanalizowana przez Forrestera i jedyną, który znalazł się na podium zestawień. 

Przypominamy, że firma Forrester to jedna z najbardziej znanych i renomowanych firm badawczo-doradczych na świecie. Współpracowała między innymi z NASA, giganta usług technologicznych SandGard, amerykańską koleją Amtrak, China Easter Airlines oraz Mint.com. Liderzy ds. marketingu globalnego i strategii globalnej zwracają się do firmy Forrester o pomoc w podejmowaniu trudnych decyzji, niezbędnych do czerpania korzyści ze zmian w marketingu, technologii i zachowaniach konsumentów.

Zobacz:

Porównanie funkcji oferowanych w ramach bankowości mobilnej w Europie w 2014 r.
Porównanie funkcjonalności banków internetowych w Europie w 2014 r.