Forum: Przezorni

Odnowienie OC

Witam,
mam kilka pytań w związku z odnowieniem polisy OC.
30.09.2008 dostałem maila z informacją że polisa OC została odnowiona oraz że potwierdzenie zostanie wysłane pocztą. Dotychczasowa polisa wygasła w dniu 11.10.2008, a do tej pory nie dotarło pisemne potwierdzenie zawarcia umowy. Ponadto w zakładce Ubezpieczenia odnowione ubezpieczenie nie jest widoczne (jest tam tylko poprzednie OC, poprzednie NW oraz odnowione NW ). Nie została także pobrana składka za odnowioną polisę. Niestety na mLinii nikt nie był w stanie tego sprawdzić ani wyjaśnić (jedyne co jedna z Pań obiecała że potwierdzenie zostanie ponownie wysłane), no a z konsultantem odpowiedzialnym za ubezpieczenia pomimo kilku (jeśli nie kilkunastu) prób nie udało się połączyć. W zeszłym roku nie było żadnych problemów i polisa dotarła na czas. W tym roku jest dramat.


Odpowiedzi

Zmień widok

10

Na to już są paragrafy, bo jeśli jest tak jak mówisz to mBank łamie jawnie ustawę.


Ile dni przed zakończeniem polisy bieżącej przysłali Wam ofertę odnowienia i czy zawierała ona kwotę tego haraczu zwanego OC ?


W moim przypadku na 40 dni przed zakończeniem polisy dostałem maila z informacją że:
(...)Przez 4 tygodnie od daty wysłania tego maila w systemie transakcyjnym mBanku pod listą Twoich rachunków, aktywny będzie komunikat z linkiem do wniosku o ubezpieczenie samochodu. (...) - tam po kilku kliknięciach możesz się dowiedzieć ile to będzie wynosić.
Nawiasem mówiąc miałem tam do wyboru tylko jedną opcję z płatnością comiesięczną, a poprzednio płaciłem w dwóch ratach co pół roku. Ale oczywiście Pani na mLinii nie była w stanie stwierdzić dlaczego nie mam możliwości zapłacenia w dwóch ratach:(


Jakoś dziwnie miałeś. Ja też dostałem maila oraz info w komunikatach na stronie transakcji. Po wejściu we wnioski zwyczajnie trzeba było podać to samo co poprzednio. Dla Twojej wygody mBank domyślnie wpisuje to samo więc trzeba tylko klikać dalej, dalej. Może za daleko tak klikałeś. U mnie opcja ilości rat była.
pozdrawiam


sloven napisał(a):

> Jakoś dziwnie miałeś. Ja też dostałem maila oraz info w
> komunikatach na stronie transakcji. Po wejściu we wnioski
> zwyczajnie trzeba było podać to samo co poprzednio. Dla
> Twojej wygody mBank domyślnie wpisuje to samo więc trzeba
> tylko klikać dalej, dalej. Może za daleko tak klikałeś.

Raczej za wcześnie skończył. W pewnym momencie jest przedstawiana kalkulacja składki i by była najmniejsza wyliczana jest dla jednego miesiąca ** (bez prowizji za ratalne rozbicie), co może być mylące. Jednak przechodząc dalej można już wybrać dowolną opcję zapłaty (z tych możliwych) i poznać rzeczywiste koszty dodatkowe w przypadku zapłaty ratalnej.
** - Ta kalkulacja jedno miesięczna IMHO jest 'krecią' robotą. Działa na zmysły, ale chyba nie tak jakby sobie pomysłodawcy życzyli - ewidentnie do poprawy.

> U mnie opcja ilości rat była.

Się nie ociągałeś w klikaniu dalej ;-)

> pozdrawiam

Pozdr.
oporek


Witam,

Klienci na 6 tygodni przed zakończeniem okresu ubezpieczenia otrzymają maila, w którym jest opisany proces odnowienia ubezpieczenia.

W dniu wysłania maila przy rachunku eKONTO zostanie wysłany również komunikat, w którym znajduje się link do wniosku z ofertą odnowieniową. Komunikat, a tym samym link do wniosku, są dostępne w systemie transakcyjnym przez 30 dni. Wchodząc na wniosek dostępny z komunikatu można dokonać zmiany zakresu ubezpieczenia (np. zamiast OC kupić pakiet, dodać nowe opcje dodatkowe, zmienić zakres AC) jak również zmienić np. opłatę ratalną na jednorazową.

Polisa może się odnowić w sposób:
- tzw. bierny - Jeżeli nie wypowiesz umowy ubezpieczenia oraz nie złożysz nowego wniosku - ubezpieczenia zawarte w ubiegłym roku odnowią się na podstawie tych samych OWU, na podstawie których rok temu kupiłeś polisę. Polisa będzie widoczna na tydzień przed rozpoczęciem ochrony ubezpieczeniowej (poprzednia również będzie widoczna w serwisie transakcyjnym).

- tzw. czynny - wejdzie na wniosek o odnowienie ubezpieczenia lub złoży nowy wniosek o ubezpieczenie w SUS – ubezpieczenie zostanie zawarte na podstawie aktualnie obowiązujących w SUS OWU. Nowa polisa będzie widoczna w systemie transakcyjnym następnego dnia roboczego (poprzednia również będzie widoczna w serwisie transakcyjnym).

Do 2 tygodni przed odnowieniem się ubezpieczenia powinieneś otrzymać nową polisę.

Pozdrawiam,
Gosia


m_bgosia napisał(a):

> Witam,
>
> Klienci na 6 tygodni przed zakończeniem okresu ubezpieczenia
> otrzymają maila, w którym jest opisany proces odnowienia
> ubezpieczenia.
>
> W dniu wysłania maila przy rachunku eKONTO zostanie wysłany
> również komunikat, w którym znajduje się link do wniosku z
> ofertą odnowieniową. Komunikat, a tym samym link do wniosku,
> są dostępne w systemie transakcyjnym przez 30 dni. Wchodząc
> na wniosek dostępny z komunikatu można dokonać zmiany
> zakresu ubezpieczenia (np. zamiast OC kupić pakiet, dodać
> nowe opcje dodatkowe, zmienić zakres AC) jak również
> zmienić np. opłatę ratalną na jednorazową.

Zgoda, ale upewnienie się w możliwości zmiany rat na opłatę jednorazową (lub odwrotnie) wymaga przejścia (odnowienie czynne) przez informację o kalkulowanej składce podzielonej przez 12 (miesięcznej). Wizualizacja daje przypuszczenie, że będzie możliwa jedynie opłata ratalna i w dodatku comiesięczna. Oczywiście to błędne przypuszczenie, bo wniosek dalej pozwala na wybranie innych opcji, to jednak upewnią się o tym ci klienci, którzy powyższe przypuszczenie zignorują i zdecydują się kliknąć 'dalej'. Pozostali 'przestraszeni' mogą zatrzymać się, zrezygnować z dalszego wypełniania wniosku decydując się na odnowienie 'bierne'. Tylko z powodu opcji płatności za polisę, gdyż albo nie chcą zmian, albo nie odpowiada im 'niby' sugerowana opcja rat miesięcznych. W mailu wszak znajdują zapewnienie, że odnowienie bierne nie spowoduje zmian płatności i wszystko odbędzie się jak dla poprzedniej umowy.

Wnioski i o co mi biega. Otóż na tym samym ekranie, gdzie w pewnym kroku przedstawia się kalkulację 'miesięczną', warto byłoby zastrzec, że przechodząc dalej wniosek pozwoli jednak na wybranie także innej opcji (nawet z ich wymieniem), czyli płatność jednorzowa, dwie raty, cztery i dwanaście rat. Taka informacja nie spłoszy, a wręcz przeciwnie. Ja, z wrodzoną skromnością, wiem na co można sobie pozwolić buszując po wniosku, ale inni mogą przestraszyć się, że to co już raz 'zatwierdzili' nie da się w prosty sposób 'odkręcić' na dalszym etapie wypełniania wniosku. Ta obawa lub niepewność powoduje przedwczesne wyjście z wniosku, a to może spowodować odnowienie bierne lub nawet w ostateczności wypowiedzenie.

> Polisa może się odnowić w sposób:
> - tzw. bierny - Jeżeli nie wypowiesz umowy ubezpieczenia oraz
> nie złożysz nowego wniosku - ubezpieczenia zawarte w
> ubiegłym roku odnowią się na podstawie tych samych OWU, na
> podstawie których rok temu kupiłeś polisę. Polisa będzie
> widoczna na tydzień przed rozpoczęciem ochrony
> ubezpieczeniowej (poprzednia również będzie widoczna w
> serwisie transakcyjnym).
>
> - tzw. czynny - wejdzie na wniosek o odnowienie ubezpieczenia
> lub złoży nowy wniosek o ubezpieczenie w SUS –
> ubezpieczenie zostanie zawarte na podstawie aktualnie
> obowiązujących w SUS OWU. Nowa polisa będzie widoczna w
> systemie transakcyjnym następnego dnia roboczego (poprzednia
> również będzie widoczna w serwisie transakcyjnym).
>
> Do 2 tygodni przed odnowieniem się ubezpieczenia powinieneś
> otrzymać nową polisę.
>
> Pozdrawiam,
> Gosia

A niech tam będzie i ten wersal, więc ja też pozdrawiam.
oporek


Heh. Dzisiaj po zalogowaniu do serwisu transakcyjnego dostałem komunikat:
Typ komunikatu: Odrzucone pobranie składki ubezpieczeniowej.
Przyczyna: BRAK POLISY O PODANYM IDENTYFIKATORZE PŁATNOŚCI.
Co to znaczy???


Witam,

prześlij proszę do mnie swoje dane osobowe + nr PESEL - sprawdzę co się zadziało.

Pozdrawiam
Gosia Cieślak


Wysłane.