Forum: mKlienci

PRZELEW EXPRESOWY

Piękne hasło na głównej jaki to mBank jest innowacyjny...
a wyszło jak zwykle niedziałający BUBEL !!!
Próbuje zrobić przelew do Aliora i do Kredyt Banku i pojawia sie komunikat
"Przelew ekspresowy nie może być wykonany"
stwierdzam autorytatywnie że mBank to **** !!!


Odpowiedzi

Zmień widok

6

Może za dużo chcesz przelać na raz (maks. 5000), bo oba banki według tabelki powinny teraz akceptować przelewy ekspresowe.


http://www.mbank.pl/przel...

Przelew może być niewykonany z kilku powodów:
- bank odbiorcy docelowego nie znajduje się w puli obsługiwanych banków,
-przelew zlecany jest poza godzinami zdefiniowanymi przez bank odbiorcy docelowego jako godziny księgowań online,
-przelew zlecany jest w czasie zapowiedzianej przez bank odbiorcy docelowego przerwy w działaniu,
- został wykryty problem z księgowaniami wewnętrznymi banku odbiorcy docelowego,
- bank odbiorcy docelowego odrzucił możliwość realizacji przelewu na wskazane konto ze względu na niezgodność danych (nazwa) odbiorcy przelewu,
- zlecona kwota przelewu przekracza 5 000 PLN.

A ja się zastanawiam, jakie środki / limit kredytowy w każdym z obsługiwanych banków musi mieć BlueMedia, żeby usługa dobrze chodziła?

Może akurat dziś było sporo przelewów do tych banków i BlueMedia się "wyprztykała" ze środków? Nie wiem, czy dobrze kombinuję, może ktoś wtajemniczony by mógł to wyjaśnić?


Pierwszy raz w sytuacji newralgicznej zdecydowałem się i oto co następuje:

Przelew zlecony do Pekao wczoraj o 18:00 (dostępność Pekao wg mBanku od 4:00-2:00) został zaksięgowany w docelowym banku dziś po 13 (i o tej też porze otrzymałem maila z potwierdzeniem realizacji przelewu).
Gdybym przelał kasę eliksirami byłaby w Pekao dziś o 11:00.

Serdeczne dzięki - nigdy więcej.

Może by reklamować i odzyskać 5 zł? ;)


tak_sie_sprawy_maja napisał(a):

> Przelew zlecony do Pekao wczoraj o 18:00 (dostępność Pekao
> wg mBanku od 4:00-2:00)

Nie wg mBanku, a dostawcy usługi którego regulamin zaakceptowałeś.

> Może by reklamować i odzyskać 5 zł? ;)

Złóż reklamację. Wydaje mi się, że nie powinno być problemu.


>Nie wg mBanku, a dostawcy usługi którego regulamin zaakceptowałeś.

W zakładce 'obsługiwane banki' nie jest podane, że to dane dostawcy usługi tylko, że na podstawie obserwacji - można więc pisać wg mBanku.
Ale to nieważne.

Wyjaśniłem sprawę i wynik inwigilacji jest zaskakujący.
Zacznę od tego, że wykonawszy przelew zamiast dwóch maili jak podaje mBank dostałem jeden od bluemedia o wykonaniu przelewu. Dziwnym zbiegiem okoliczności przyszedł on o czasie zaksięgowania przelewu w Pekao i to mnie zmyliło. Okazało się jednak (co wynika z treści malia) po interwencji w bluemedia, że przelew przez usługodawcę został zlecony w banku docelowym dnia poprzedniego o 18:06 i jak twierdzą to wewnętrzna sprawa Pekao, że wewnętrzny przelew zaksięgowali po 19 godzinach...
Byłbym przekonany tą argumentacją gdyby bluemedia przysłało mi tego maila po 18:06 w dniu zlecenia przelewu a nie w godzinie zaksięgowania w banku docelowym w dniu następnym. Może przelali kasę dopiero dnia następnego a w mailu skłamali podając godzinę zlecenia z dnia poprzedniego (wiedząc kiedy kasę przelał im mBank)... Nie będę sprawy drążył.

Konkluzja: mBank niewinny.

Skoro tak się sprawy mają, to przelewy ekspresowe nie są takie pewne, choć ryzyko podobnej sytuacji nader znikome.


Spróbuj skorzystać z niezależnych operatorów, jest ich bez liku. Z bluemedia zakończyłem współpracę od chwili gdy nie uznali reklamacji doładowania prepaida.


Komentuj z innymi