powrót

Posłuchaj „Jazgotu”, by uniknąć oszustwa

Zapraszamy na „Jazgot” – kryminalny serial audio, który obnaża metody działania oszustów. Scenariusz serii napisał ceniony pisarz, Łukasz Orbitowski, a jej narratorem jest Jarosław Kuźniar. To wspólne przedsięwzięcie mBanku i Voice House.


Już w lipcu we wszystkich platformach streamingowych (Apple Podcasts, Google Podcasts, Spotify, YouTube oraz w serwisie Voice House), będzie można wysłuchać „Jazgotu”. To kryminalny serial audio, który obnaża oszustwa „na fałszywą inwestycję”. Takich manipulacji z „gwarantowanym mega zyskiem bez ryzyka” jest – nie tylko w Polsce – coraz więcej. Niestety, ofiarą może paść każdy, kto oszczędza i inwestuje. Przestępcy kuszą perspektywą szybkiego zysku. Po skutecznym nawiązaniu kontaktu, zrobią wszystko, by zmanipulować ofiarę.

 

Zdjęcie: Magdalena Korona, inżynierka bezpieczeństwa ds. strategii i technologii w trakcie nagrania odcinka specjalnego. Fot. Voice House.

Zdjęcie: Magdalena Korona, inżynierka bezpieczeństwa ds. strategii i technologii w trakcie nagrania odcinka specjalnego. Fot. Voice House.

Zdjęcie: Krzysztof Dąbrowski, wiceprezes zarządu ds. operacji i informatyki. Fot. Voice House.

Zdjęcie: Krzysztof Dąbrowski, wiceprezes zarządu ds. operacji i informatyki. Fot. Voice House.

 

„Jazgot” to więc nie tylko historia o pieniądzach i inwestowaniu. To opowieść o kłamstwie, psychologicznych trikach i ludziach na skraju.


– Oszustwa „na inwestycję” są coraz bardziej zuchwałe, a złodzieje kreatywni. W wielu wypadkach to wręcz gotowy scenariusz na hollywoodzką produkcję. Stąd pomysł, by przed oszustami przestrzec w nietypowy jak na bank sposób i przełożyć prawdziwe historie na kryminał w odcinkach – mówi Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku


– Kryminały są najbardziej popularną kategorią podcastową na świecie. Szczególnie te, które opowiadają prawdziwe historie. Finansowych kryminałów nie ma wiele, dlatego kiedy poznaliśmy motywację banku i poznaliśmy przestępcze tajemnice wiedzieliśmy, że za narrację musi odpowiadać utalentowany pisarz, a udźwiękowienie doświadczony reżyser audio. Jazgot to historia o marzeniach i słabościach człowieka, dowód na to, że ofiarą może paść każdy z nas – mówi Jarosław Kuźniar, redaktor naczelny i założyciel Voice House. – Podcast to bardzo intymne medium, gdzie słuchacze przeżywają każdy dźwięk. Jazgot to serial audio w jakości premium, z bardzo pouczającą i wciągającą historią – dodaje Kuźniar.

 

Zdjęcie: Łukasz Orbitowski – autor scenariusza. Fot. Voice House.

Zdjęcie: Łukasz Orbitowski – autor scenariusza. Fot. Voice House.
 

Głównym bohaterem „Jazgotu” jest Piotr. Wspólnie z żoną prowadzi „Niebieski pociąg”, klub jazzowy we Wrocławiu. Piotr realizuje swoje marzenie, ale robi to z coraz większym trudem. Chce zacząć zarabiać, a na horyzoncie pojawia się wyjątkowa okazja. Postępowanie Piotra stanowi anty-poradnik – pokazuje konsekwencje nieprzemyślanych decyzji, a przy okazji obnaża triki przestępców.


Premiera pierwszego odcinka serialu kryminalnego „Jazgot” zaplanowana jest na 20 lipca wszędzie tam, gdzie Polacy słuchają podcastów. Wcześniej, 13 lipca, na kanałach „Jazgotu” pojawi się odcinek specjalny, który otwiera cykl. – Przygotowaliśmy go na podstawie rozmów z ekspertami od przestępstw finansowych. To oni znają najnowsze metody przestępców, rozpracowują każdy nowy trop. W ten sposób wprowadzimy słuchaczy w świat nowoczesnych oszustw inwestycyjnych. Nasza rozmowa to przewodnik po tym, na co uważać nie tylko inwestując pieniądze – mówi Jarosław Kuźniar z Voice House.

 

Zdjęcie: Jarosław Kuźniar, narrator serii. Fot. Voice House.

Zdjęcie: Jarosław Kuźniar, narrator serii. Fot. Voice House.
 

Już od lat edukujemy Polaków w dziedzinie bezpieczeństwa. Jako pierwszy wśród banków prowadziliśmy kampanie społeczne na ten temat. Serial audio to kolejna nasza inicjatywa, tym razem realizowana w ramach akcji Samoobrona w sieci.

 

 

Nota prawna.
To nie jest oferta. mBank S.A. nie ponosi odpowiedzialności za stosowanie w praktyce informacji objętych powyższym materiałem. Materiał niniejszy ma charakter informacyjno – marketingowy.