powrót

Wakacje Polaków w liczbach

Sezon wakacyjny w pełni, a dni są najdłuższe w roku. Może słońce nas jeszcze wyjątkowo nie rozpieszcza, ale zawsze jest na to jakaś rada. Okazuje się jednak, że aż 40 proc. Polaków nie wyjedzie w tym roku na wakacje. Dlaczego rezygnujemy z wyjazdów? Co powoduje, że zostajemy w domu?
Zobaczcie najnowsze wyniki z cyklicznego badanie Polaków „Barometr Providenta”.

Nie podlega wątpliwości, że wypoczynek poza domem to wydatek. Zgodnie z danymi przedstawionymi przez Providenta, osoby, które w tym roku wybierają się na wakacyjny wyjazd, szacują, że pochłonie on średnio prawie 2900 zł. Najwięcej wyjeżdżających respondentów planuje spędzić tegoroczny urlop nad polskim morzem – 37 proc. Wydadzą oni średnio 2540 zł. Na nieco mniejsze wydatki nastawiają się osoby, które na urlop wybiorą się w góry – ich budżet to średnio 2066 zł. Najmniej wydadzą wyjeżdżający na wieś – średnio 980 zł. Najwięcej zapłacą osoby wybierające się zagranicę – koszt takich wczasów oszacowały średnio na ponad 4400 zł. Na taki wypoczynek wybiera się 31 proc. badanych.

Pomimo, że w porównaniu do ubiegłego roku odsetek osób rezygnujących z urlopu zmniejszył się, wciąż stanowią one 40 proc. respondentów. Jak pokazują wyniki, w każdej z badanych grup wiekowych głównym powodem pozostawania w wakacyjne dni w domu, jest brak odpowiednich środków finansowych.

Aspekt finansowy nie jest jednak jedynym, który ogranicza Polaków. Częstym powodem jest także brak możliwości wzięcia urlopu w pracy – ten problem ma co piąta osoba między 25. a 39. rokiem życia.
Innym problemem (zwłaszcza wśród najmłodszych respondentów) jest brak osób towarzyszących, z którymi mogłyby wyjechać. Natomiast jedna czwarta badanych, którzy nie wyjadą nigdzie przyznaje, że w domu wypoczywają najlepiej.
Wśród deklarowanych przyczyn braku planów wakacyjnych pojawiały się także inne duże wydatki, np. remont –  9 proc. oraz zobowiązania rodzinne – 8 proc.





O badaniu
Barometr Providenta to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS między 26 a 28 maja 2017 r. na ogólnopolskiej próbie tysiąca Polaków w wieku 15+.

Źródło: providentpolska.pl, „Barometr Providenta”

Kategorie:

Oferta indywidualna