mBank

Bezpieczny mBank - zasady korzystania z bankowości elektronicznej

Korzystając z Internetu nie tylko w przypadku bankowości elektronicznej należy pamiętać o przestrzeganiu podstawowych zasad bezpieczeństwa.

Oprogramowanie

  • Stosuj oprogramowanie antywirusowe oraz firewall i dbaj o ich aktualizację.
  • Korzystaj z legalnego oprogramowania, stosuj się do zaleceń producenta systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej oraz instaluj uaktualnienia tych programów.
  • Logując się do systemu używaj wyłącznie linków podanych na stronach mBanku lub wpisuj adres do stron transakcyjnych (https:/moj.multibank.pl) samodzielnie w pasek przeglądarki.

Bezpieczne logowanie

  • Do znalezienia strony logowania nigdy nie korzystaj z wyszukiwarek internetowych. Znalezione w nich linki mogą prowadzić do fałszywych stron lub stron zawierających wirusy.
  • Przed zalogowaniem sprawdź, czy połączenie z bankiem jest szyfrowane – powinna się pojawić kłódka na pasku przeglądarki.
  • Sprawdzaj prawidłowość certyfikatu.
  • Do zalogowania w serwisie transakcyjnym mBanku wykorzystywany jest wyłącznie Identyfikator(8-cyfrowy numer klienta lub numer karty) oraz dowolnie ustanowione hasło alfanumeryczne składające się z 8-20 znaków.
  • Przypominamy, że mBank nigdy nie żąda podawania haseł jednorazowych podczas logowania do serwisu transakcyjnego! Jeśli nie zastosowałeś się do naszych zaleceń i podałeś hasła na stronie logowania natychmiast usuń całą listę, na której znajdują się wpisane przez Ciebie hasła i niezwłocznie skontaktuj się z mBankiem.
  • mBank nigdy nie prosi o podanie telekodu, danych kart płatniczych i kredytowych oraz danych dotyczących Twojego telefonu (takich jak numer, marka i model) w czasie logowania, sprawdzania stanu konta i przeglądania historii operacji.
  • mBank nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania.
  • Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim identyfikatora ani hasła dostępu. Identyfikator jest poufnym numerem nadawanym przez Bank, nie możesz go zmienić.
  • Hasło do logowania w serwisie ustalasz samodzielnie, możesz je zmieniać w serwisie transakcyjnym, na multilinii a także w automatycznym serwisie telefonicznym.
  • Wpisując identyfikator i hasło należy upewnić się, że nikt ich nie podpatruje. Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej na ogólnie dostępnych komputerach, np. w kawiarenkach internetowych.
  • Stosuj bezpieczne hasła.
  • Nie zapisuj nigdzie haseł służacych do logowania do kanałów zdalnych i pamiętaj o ich regularnej zmianie.
  • Po zalogowaniu do systemu transakcyjnego nie odchodź od komputera. Po zakończeniu pracy wyloguj się i zamknij przeglądarkę.
  • Sprawdzaj datę ostatniego poprawnego oraz niepoprawnego logowania do systemu.
  • Jeśli przy logowaniu pojawią się dodatkowe pola do podania haseł jednorazowych lub zauważysz jakiekolwiek nieprawidłowości – nie podejmuj kolejnych prób, natychmiast zgłoś problem na mLinii.

Wiadomości e-mail i rozmowy telefoniczne

  • mBank nigdy nie wysyła do klientów pytań dotyczących haseł lub innych poufnych danych.
  • mBank nigdy nie wysyła wiadomości z prośbą o aktualizację danych.
  • mBank nigdy nie podaje w przesyłanych wiadomościach linków do stron transakcyjnych.

Listy, wiadomości e-mail lub telefony w takich sprawach należy traktować jako próbę wyłudzenia poufnych informacji.

  • Wiadomości e-mail wysyłane przez mBank są opatrzone podpisem cyfrowym. Zawsze sprawdzaj poprawność certyfikatu.
  • Nie przesyłaj nikomu swoich danych w e-mailu.
  • Nie otwieraj wiadomości i dołączonych do nich załączników nieznanego pochodzenia. Często załączniki takie zawierają wirusy lub inne oprogramowanie, które pozwala na szpiegowanie Twoich działań.
  • Nie klikaj na linki w wiadomościach jeśli pochodzą od nieznanych nadawców. Mogą one prowadzić do fałszywych stron lub stron zawierających szkodliwe oprogramowanie.

Jeśli otrzymałeś jakąkolwiek podejrzaną wiadomość e-mail, która sugeruje powiązanie z naszym Bankiem bądź z grupą finansową mBanku SA - prosimy o zgłoszenie tego przypadku na mLinii.

Pamiętaj, że hasła jednorazowe służą wyłącznie do zatwierdzania samodzielnych operacji dokonywanych w serwisie transakcyjnym. Jeśli już podałeś hasła na stronie logowania natychmiast usuń całą listę, na której znajdują się wpisane przez Ciebie hasła i niezwłocznie skontaktuj się z mBankiem.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy pliki "cookies".

Zmiany zasad korzystania z plików można dokonać w ustawieniach przeglądarki - więcej

X