W tym dokumencie opisujemy, jak chronimy prywatność obecnych i potencjalnych użytkowników naszych aplikacji mobilnych.
Z naszych aplikacji można korzystać na urządzeniach z systemami:
- iOS
- Android z usługami mobilnymi Google (GMS)
- Android z usługami Huawei Mobile Services (HMS)
I. Co i jak długo przechowujemy na urządzeniach mobilnych?
W naszych aplikacjach przechowujemy dwa rodzaje identyfikatorów:
- zaszyfrowany unikalny identyfikator naszej aplikacji – to parametr, który nasza aplikacja otrzymała po sparowaniu,
- identyfikator, który pozwala śledzić zdarzenia w naszych aplikacjach.
Oba identyfikatory są na Twoim urządzeniu mobilnym, dopóki nie usuniesz z niego naszej aplikacji.
Gdy instalujesz aplikację na swoim urządzeniu, do naszego systemu trafiają informacje o:
- identyfikatorach naszych aplikacji,
- marce, modelu i identyfikatorze sprzętowym urządzenia mobilnego.
Wykorzystujemy je, aby jednoznacznie zidentyfikować naszą aplikację, urządzenie mobilne oraz użytkownika.
II. Jakie zabezpieczenia stosujemy w aplikacjach?
W komunikacji między naszymi aplikacjami i systemami wykorzystujemy mechanizmy szyfrujące. Dzięki temu dane przesyłane przez sieć są bezpieczne.
Specjalne mechanizmy sprawdzają warunki techniczne bezpiecznego uruchomienia aplikacji na Twoim urządzeniu mobilnym. W sytuacji wykrycia złośliwego oprogramowania lub przełamania zabezpieczeń możemy zablokować możliwość logowania lub wykonania transakcji na tym urządzeniu. Nie zbieramy informacji o nazwach wykrytego oprogramowania. Jeśli zauważymy coś niepokojącego, dostaniesz powiadomienie w aplikacji o ewentualnych zagrożeniach.
III. Do jakich funkcji urządzenia mają dostęp nasze aplikacje?
Nasze aplikacje, jeśli się na to zgodzisz, uzyskają uprawnienia dostępu do określonych funkcji i Twojego urządzenia:
Funkcja urządzenia mobilnego |
W jakiej sytuacji korzystamy z dostępu |
informacja o lokalizacji |
gdy szukasz bankomatów, wpłatomatów albo korzystasz z mOkazji |
dane Twoich kontaktów |
gdy korzystasz z przelewu na telefon |
aparat fotograficzny i pamięć |
gdy skanujesz kod QR |
funkcje związane z połączeniami telefonicznymi |
gdy dzwonisz na mLinię, autoryzujesz operację lub łączysz parujesz aplikację mobilną ze swoim kontem |
IV. Jak możesz zablokować dostęp do funkcji urządzenia dla naszych aplikacji?
To zależy od wersji aplikacji mobilnej i rodzaju urządzenia. Najczęściej wystarczy, że zmienisz ustawienia systemowe w swoim urządzeniu. Jeśli nie ma takiej możliwości, konieczne będzie odinstalowanie naszej aplikacji.
V. Jakie informacje zbierają nasze aplikacje i za pomocą jakich narzędzi?
Nasze aplikacje korzystają z narzędzi pakietu Firebase firmy Google, a aplikacje z usługami Google również z narzędzia Synerise.
Jakie informacje zbierają nasze aplikacje? |
Nazwa narzędzia |
Dlaczego to robimy? |
|
Firebase - Google |
Usprawniamy działanie naszych aplikacji i diagnozujemy błędy. |
Synerise - Synerise S.A (narzędzie zainstalowane bezpiecznie na naszych serwerach) |
Dzięki temu możemy dostosować oferty marketingowe w naszych aplikacjach do konkretnego odbiorcy. Zebrane dane możemy łączyć z innymi danymi użytkownika naszych aplikacji (np. ze strony www.mbank.pl, serwisu transakcyjnego online.mbank.pl czy serwisu wnioskowego form.mbank.pl – o ile użytkownik z nich korzysta). |
VI. Nie zgadzam się z polityką prywatności aplikacji mobilnych, co mogę zrobić?
Zachęcamy – odwiedź stronę www.mbank.pl/rodo. W przystępny sposób opisujemy tam, jak przetwarzamy dane klientów oraz jakie masz prawa.
Jeśli nie zgadzasz się z polityką prywatności, możesz odinstalować naszą aplikację lub jej nie instalować.