Sukces nas napędza

 
 
 

 
 
 

Nowa era bankowości – tak widzą nas na świecie

ForresterResearch rekomenduje bankom na całym świecie rozwiązania nowego mBanku. W 2013 r., po raz pierwszy projekt z Polski, a nawet regionu Europy Środkowo-Wschodniej został w tak obszerny sposób opisany w amerykańskim raporcie. Nowy system transakcyjny stał się benchmarkiem dla tego typu projektów, i to nie tylko w branży finansowej. Twórcy raportu koncentrowali się na głownie na jego innowacjach rozwiązaniach.

Czym zajmuje się Forrester Research?

To jedna z najbardziej znanych i renomowanych firm badawczo-doradczych na świecie, z siedzibą w USA. Stworzyła na temat wdrożeń zrealizowanych między innymi przez NASA, giganta usług technologicznych SandGard, amerykańską kolej Amtrak, China Easter Airlines oraz Mint.com. Liderzy ds. marketingu globalnego i strategii globalnej zwracają się do firmy Forrester
o pomoc w podejmowaniu trudnych decyzji, niezbędnych do czerpania korzyści ze zmian w marketingu, technologii
i zachowaniach konsumentów. Firma Forrester pomaga opracowywać przyszłościowe strategie, aby uzasadnić podejmowane decyzje oraz zoptymalizować wydajność poszczególnych pracowników, ich zespołów oraz całej korporacji.


Forrester 2014: bankowość mBanku w światowej ekstraklasie

Raport o bankowości online

W przypadku bankowości internetowej (raport: Porównanie funkcjonalności banków internetowych w Europie w 2014 r.) analitycy Forrestera wzięli pod lupę oferty dziesięciu dużych banków detalicznych i porównali je w dziewięciu kategoriach: zarządzanie kontami, przepływ środków finansowych, zarządzanie środkami finansowymi, bezpieczeństwo i dostęp, sprzedaż produktów dodatkowych, funkcje samoobsługi, funkcje usług wymagających pomocy, alerty i dostawa elektroniczna. Na tej podstawie bankowość internetowa mBanku uznana została za najlepszą w Europie, zdobywając 82 na 100 możliwych punktów oraz wygrywając w pięciu spośród wymienionych wyżej kategorii.

Funkcje serwisu najwyżej ocenione przez Forrestera:

  • przepływy środków finansowych: mBank umożliwia dokonywanie płatności wykorzystaniem numerów telefonów, adresów e-mail oraz identyfikatorów Facebooka;
  • zarządzanie kontem: podstawowe działania, takie jak sprawdzanie sald i przegląd historii transakcji, wciąż stanowią większość działań w serwisach banków. mBank znalazł się na prowadzeniu dzięki szybkości i łatwości obsługi serwisu bankowości elektronicznej, możliwości personalizacji interfejsu użytkownika, prostym wizualizacjom stanu konta oraz zaawansowanym opcjom wyszukiwania w historii transakcji;
  • zarządzanie środkami finansowymi: autorzy raportu uważają, że wygodne zarządzanie środkami finansowymi jest najważniejszym elementem cyfrowej bankowości. mBank jest liderem w tym zakresie ponieważ łączy kategoryzację wydatków z historią transakcji, a także umożliwia sprawdzenie stanu budżetu za pomocą zaledwie jednego kliknięcia;
  • sprzedaż produktów dodatkowych: mBank wyprzedził konkurencję dzięki specjalnej sekcji poświęconej ofertom, możliwości decydowania o skorzystaniu z nich w obrębie historii transakcji i mOkazjom na Facebooku, które umożliwiają klientom dzielenie się ofertami i otrzymywanie kolejnych na podstawie polubień;
  • usługa pomocy: w badaniu oceniano jak łatwo uzyskać pomoc konsultanta danego banku w serwisie transakcyjnym. mBank okazał się najlepszy dzięki video-bankowości (usługa Eksperta online)

Na podium w bankowości mobilnej

mBank znalazł się na podium również w dwóch kolejnych, przygotowanych przez Forrestera raportach na temat bankowości mobilnej – w edycji światowej i europejskiej (raport: Porównanie funkcji oferowanych w ramach bankowości mobilnej w Europie w 2014 r. ), zajmując trzecie miejsce i wyprzedzając w globalnym rankingu aż 30 innych banków.

mBank jest jedną z dwóch instytucji finansowych z Polski, których oferta została przeanalizowana przez Forrestera i jedyną, który znalazł się na podium zestawień.