Pomysły

Zachowanie starego mBanku dostępnego

16 pkt.

Od jakiegoś czasu robi się głośno na temat nowej wersji mBanku 2.0. Mój pomysł polega na tym, aby zachować stary mBank 1.0 dostępny tak długo, jak długo co najmniej 1/3 klientów będzie z niego w dalszym ciągu korzystać. Tyle w skrócie. Jestem przeciwny migracji na siłę! Już po pierwszej prezentacji wielu nabiera wątpliwości czy aby nowy system na pewno będzie wygodny w użyciu, czy nie będzie w nim przerostu formy nad treścią i czy będzie działał poprawnie również na starszych urządzeniach. Nie jest moim celem krytykować nowy mBank, tym bardziej, że jeszcze nie został uruchomiony. Być może ci narzekający nie mają racji a nowy system okaże się rynkowym hitem! Być może. W każdym razie jestem za tym, aby to rynek powiedział, który mBank jest lepszy. Rynek, czyli klienci, którzy z danej wersji systemu korzystają bądź unikają. Poza tym ludzie mają różne preferencje. Jednym bardzo podobają się wykresy i inne bajery a inni wolą prostotę i przejrzystość. Gdyby klientów z jednej kategorii było bardzo mało (np. 2%), nie opłacałoby się dla nich utrzymywać oddzielnego systemu. Ale 1/3 to już jest coś, prawda? Dlatego głosujcie tutaj za tym, aby to ilość logujących się klientów decydowała o utrzymaniu mBanku 1.0. Nie głosujemy tutaj za wyższością konkretnej wersji ale za tym, żeby obie działały.


Odpowiedzi

20

Używam wprawdzie w większości nowego interfejsu, ale stary się przydaje, zwłaszcza gdy w nowym coś się sypie (a przy stopniu jego skomplikowania nietrudno o to).

Na przykład ostatnio nie mogłem zrobić przelewu do U.S., coś się stronie pomieszało w danych sesyjnych, a nie mogłem zresetować przeglądarki, bo miałem za dużo ważnych stron pootwieranych - stary serwis uratował mnie przed potencjalnych tłumaczeniem się w urzędzie.


Zgadzam się - ten nowy interfejs to jest jedna wielka PORAŻKA. Funkcjonalność jest BEZNADZIEJNA. Od tych wszystkich kolorów i animacji tylko bolą oczy! Osobiście używam kilku kont, w tym jednego specjalnie do przelewów przychodzących z zewnątrz i w starym interfejsie od razu po zalogowaniu wszystko było widoczne i czytelne. W nowym jest tylko jakiś idiotyczny pasek złożony tylko z 2 kont i zero istotnych informacji. Totalny bałagan i chaos.


Rozumiem powody zglaszajacego prosbe, ale to niestety jest nie do zrealizowania, a oto powody dlaczego:

1/ utrzymanie dwoch roznych infrastruktur informatycznych (bo nie wierze zeby nowy mBank dzialal w starej infrastrukturze) jest bardzo kosztowne

2/ sam mialem obawy przed wprowadzeniem nowego systemu, jednak teraz gdy go wyprobowalem to stwierdzam ze jest ladniejszy, bez utraty jego wczesniejszej, najwiekszej zalety: prostoty.


Popieram. Acz wątpię w realizację :-(


myślę że skórka z starym wyglądem a nowym silnikiem wystarczy, patrząc na nową stronę ilość informacji, obrazków itp. troche przytłacza.


Jak spieprzycie interfejs banku jak allegro zje... swój, to przyrzekam że zmienię bank (konto prywatne i firmowe). Bank to są cyferki i tabelki a nie jakieś latające gówna, sorry ale jak przeczytałem przed chwilą o tym projekcie to mnie szlag trafił ...


Popieram pomysł zachowania starego systemu. Logując się po raz pierwszy do alior sync pomyślałem "Ci ludzie nie traktują klientów poważnie". Obawiam się, że to będzie podobne.


ja chce zostac przy obecnym wygladzie - niech amerykanin nie wprowadza tutaj swoich rządów


ja chce nowy mbank, nie moge sie doczekac.


stary interfejs ma MEGA wadę... nie można poupychać tylu reklam jak w nowym :)

Blom


Stary interfejs pomimo pewnych swoich wad jest funkcjonalny, natomiast obawiam się, że w przypadku nowego cała para pójdzie w gwizdek i pojawią się nowe, efektowne bajery, ale kosztem funkcjonalności oraz intuicyjności.


Korzystanie z banku polega na cyfrach i tabelach. Bank to nie zabawka.


Nie chcę żeby było tak ja w przypadku Gmaila - ponowne uczenie się interfejsu jest denerwujące...


Wywalić nowe badziewie, a przy okazji bandę bezużytecznych marketingowców. Zatrudnijcie w ich miejsce profesjonalistów.


Nawet gdyby 1/3 użytkowników narzekała, to i tak nie ma sensu utrzymywać dwóch systemów. Nie tylko ze względu na koszta, ale i na bezpieczeństwo. Z czasem i tak ludzie się przyzwyczają i przekonają do nowego serwisu. Natomiast gdyby mieli wybór, to pewnie tak by się nie stało i z przyzwyczajenia na stałe zostali by przy starej wersji. Nie rozumiem opinii, które są zdecydowanie przeciw, no ale to normalne w przypadku zmiany czegoś, do czego ludzie się przyzwyczaili. Z natury ludzie boją się zmian. Natomiast z tego co widać to faktycznie zapowiada się, że będzie można wszystko zrobić szybciej i widzieć więcej.


Popieram, bo boję się zsyncowienia. Co prawda uciekłem tam ze względu na lepsze warunki karty debetowej, lecz nadal mam kredytówke w mBanku. Póki co saldo i historię mam w 2 kliknięcach bez wodotrysków. Po aktualizacji raczej już tak nie będzie...