powrót

Październikowe dotacje mFundacji przyznane

Zarząd mFundacji ocenił wnioski o dotacje, które wpłynęły do fundacji od 29 września do 26 października br. i przyznał dofinansowanie na realizację czterech projektów matematycznych.  

Decyzją zarządu, dotacje otrzymali:

1. Szkoła Podstawowa nr 50 im. Królowej Jadwigi w Warszawie na realizację Międzydzielnicowego Matematyczno-Integracyjnego Konkursu Szkół „MIKS”


Jest to projekt edukacyjny skierowany do uczniów klas IV – VI dzielnic Pragi Północ i Targówka. Celem konkursu jest pogłębianie zdolności i zainteresowań matematycznych, promowanie dorobku i osiągnięć dzieci oraz promocja matematyki wśród uczniów. Pierwszy etap konkursu odbywa się na poziomie szkolnym. Uczniowie rozwiązują w nim 5 zadań otwartych. Do drugiego, międzydzielnicowego etapu zostaną zakwalifikowani po dwaj uczniowie z każdej ze szkół.  Dwuosobowe drużyny uczniowskie będą oceniane w dwóch kategoriach. W kategorii indywidualnej uczniowie rozwiążą na czas 4 zadania otwarte. W kategorii zespołowej drużyny przedstawiają prezentację na jeden z trzech matematycznych tematów. Wysiłki uczniów będą oceniane przez międzyszkolną komisję, składająca się z nauczycieli matematyki. 

2. Szkoła Podstawowa im. Józefa Wybickiego w Czerwonaku na projekt „Matematyka w otaczającym nas świecie”


W ramach projektu 20 uczniów weźmie udział w dodatkowych warsztatach matematycznych, gdzie poprzez gry i zabawy poznają w jaki sposób matematyka może ułatwiać życie codzienne. W trakcie warsztatów będą organizowane konkursy z nagrodami. Celem projektu jest motywacja uczniów słabszych do nauki matematyki, zwiększenie skuteczności współpracy w grupie,  podniesienie poziomu postrzegania matematyki jako elementu życia codziennego. 

3. Przedszkole nr 3 „Jarzębinka” w Śremie na projekt „Przedszkolak w świecie liczb i figur geometrycznych”

Przedszkole przeprowadzi cykl zajęć, których celem jest podniesienie kompetencji matematyczno-logicznych dzieci. Podczas dodatkowych warsztatów najmłodsi rozwiną wyobraźnię przestrzenną (m.in. poprzez budowanie figur geometrycznych z klocków), poznają też pojęcia matematyczne uczestnicząc w grach i zabawach matematyczno-logicznych. W ramach projektu przedszkolaki wezmą udział w trzech specjalnie dla nich zorganizowanych lekcjach w szkole podstawowej. Projektem objętych będzie 110 dzieci oraz ich rodzice.    

4. Przedszkole nr 8 z oddziałami Integracyjnymi w Suwałkach na projekt „Chociaż mało mamy lat, poznajemy liczby świat. Raz, dwa, trzy – licz i ty”

Na projekt składają się działania związane z podniesieniem kompetencji matematyczno-logicznych dzieci, rozwojem myślenia, przygotowaniem dzieci do posługiwania się pojęciami matematycznymi. W ramach projektu dla 125 dzieci z różnych grup wiekowych (3-5-latki) zostanie zorganizowany cykl pozalekcyjnych zajęć łączących naukę z zabawą. Projekt przewiduje m.in. zorganizowanie "Tygodnia matematyki", podczas którego przedszkolaki będą uczestniczyć w konkursach matematycznych. Odbędą się także zajęcia otwarte dla rodziców, na temat wpływu edukacji matematycznej w przedszkolu na efektywność uczenia się matematyki w szkole.
 

Tagi:

mBank, mfundacja