artykuł

1 min.

Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej wzrósł do 8,2%

ostatnia aktualizacja:

Wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących wzrosła w ciągu roku o blisko 12 proc. Jej udział w sprzedaży ogółem w czerwcu br. wyniósł 8,2%, w porównaniu z 7,7% przed rokiem.

Główny Urząd Statystyczny podał, że w czerwcu 2024 r. wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących była o 11,8% wyższa niż czerwcu 2023 r. Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży ogółem zwiększył się w czerwcu 2024 r. do 8,2% w porównaniu z z 7,7% w analogicznym okresie poprzedniego roku.

 

W jakich firmach wzrósł udział sprzedaży przez internet

Spośród prezentowanych grup przedsiębiorstw o znacznym udziale sprzedaży przez internet wzrost udziału raportowały firmy z grup:

  • tekstylia, odzież, obuwie – z 16,9% przed rokiem do 21,6%,

  • meble, rtv, agd – z 14,4% do 17,2%,

  • prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach – z 21,2% do 21,4%.

GUS podał też, że sprzedaż detaliczna ogółem w cenach stałych wzrosła w czerwcu 2024 r. o 4,4% r/r. W ujęciu miesięcznym odnotowano wzrost o 0,3%.


Informacja przygotowana na podstawie materiałów dostarczonych przez ISBNews na zlecenie mBanku. mBank S.A. nie ponosi odpowiedzialności za stosowanie w praktyce informacji objętych powyższym materiałem. Materiał niniejszy ma charakter informacyjno – marketingowy i nie stanowi porady prawnej ani podatkowej.

Materiały źródłowe:

  • ISBnews: GUS: Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej wzrósł r/r do 8,2% w czerwcu [22.07.2024]

  • https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/handel/dynamika-sprzedazy-detalicznej-w-czerwcu-2024-roku,14,115.html


wyniki wyszukiwania