artykuł
2 min.
Fundacja Języka Polskiego przyznała nam Językowy znak jakości dla instytucji
ostatnia aktualizacja:
29 października, podczas Kongresu Efektywnej Komunikacji, Fundacja Języka Polskiego przyznała nam Językowy znak jakości. To dla nas nie tylko wyróżnienie, ale przede wszystkim potwierdzenie, że prosty język traktujemy poważnie i kompleksowo.

Za naszym podejściem stoją doświadczeni eksperci, sprawdzone narzędzia i konkretne działania, które realnie wpływają na jakość komunikacji z klientkami i klientami.
Tym samym mamy już komplet 3 certyfikatów przyznawanych przez Fundację Języka Polskiego Potwierdzają one, że nasza komunikacja jest zgodna z zasadami prostego języka, a mBank to instytucja, która dba o jasną i zrozumiałą komunikację.
Otrzymaliśmy 3 certyfikaty w ścieżkach:
LUDZIE (2019 r.)
TEKSTY (październik 2021 r.)
INSTYTUCJA (29 października 2025 r.)
Bardzo dziękujemy Fundacji Języka Polskiego za przyznanie kolejnego certyfikatu – teraz mamy już komplet. Te wyróżnienia potwierdzają, że nasz standard komunikacji i codzienna praca w tym zakresie, przynoszą efekty. Od lat stawiamy na prostą i zrozumiałą komunikację. Nie traktujemy jej jako trendu, ale jako podstawę naszych relacji z klientkami i klientami. – mówi Aneta Kubik, dyrektorka departamentu komunikacji i strategii marketingowej
W ostatnim czasie mBank dołączył do grona podmiotów wyróżnionych „Językowym znakiem jakości”. Certyfikat ten Fundacja Języka Polskiego przyznaje organizacjom, które z sukcesem przeprowadziły u siebie zmianę językową i nie ustają w wysiłkach, aby przystępny, zrozumiały i oparty na szacunku styl stosować na co dzień.
mBank skutecznie, konsekwentnie, a przy tym niezwykle twórczo realizuje w swojej działalności ideę prostego języka. Zbiór tych zasad, czyli mKanon, świetnie kompletuje cechy dobrej komunikacji. Uwzględnia nie tylko zasady językowe, lecz włącza także empatię, szacunek i nastawienie na relacje.
Nie mam wątpliwości, że wiele dobrych praktyk mBanku zainspirowało pozytywne zmiany w całym sektorze. Wszyscy je dziś odczuwamy jako klienci. – mówi Magdalena Wanot-Miśtura, prezeska Fundacji Języka Polskiego