Sprawdź, jak Ty możesz zadbać o bezpieczeństwo

 

  na temat Urządzenie

Sprawdź jak chronić swoje urządzenia.

Przeczytaj więcej na temat Urządzenie
  na temat Hasła

Czy Twoje hasło jest bezpieczne? – zobacz jak je utworzyć.

Przeczytaj więcej na temat Hasła
  na temat Bezpieczne logowanie do serwisu

Przeczytaj jak bezpiecznie logować się do naszego serwisu transakcyjnego.

Przeczytaj więcej na temat Bezpieczne logowanie do serwisu
  na temat Bezpieczne logowanie do aplikacji

Przeczytaj jak bezpiecznie logować się do naszej aplikacji mobilnej.

Przeczytaj więcej na temat Bezpieczne logowanie do aplikacji
  na temat Maile

Przeczytaj na co uważać, gdy dostajesz maila.

Przeczytaj więcej na temat Maile
  na temat Strony www

Sprawdź, na co uważać, gdy odwiedzasz strony internetowe.

Przeczytaj więcej na temat Strony www
  na temat Portale i oferty internetowe

Sprawdź, na co uważać, gdy korzystasz z portali i ofert internetowych.

Przeczytaj więcej na temat Portale i oferty internetowe
  na temat Karty

Przeczytaj, jak bezpiecznie płacić kartą.

Przeczytaj więcej na temat Karty
  na temat Rozmowy telefoniczne

Przeczytaj jakich informacji nie udzielać przez telefon.

Przeczytaj więcej na temat Rozmowy telefoniczne
  na temat Komunikaty

Sprawdź, co wysyłamy w komunikatach.

Przeczytaj więcej na temat Komunikaty
  na temat Bezpieczne usługi

Zobacz jakie usługi możesz włączyć, aby zwiększyć bezpieczeństwo.

Przeczytaj więcej na temat Bezpieczne usługi
  na temat Kodeks Bezpieczeństwa

Pobierz Kodeks Bezpieczeństwa, w którym znajdziesz wskazówki, jak bezpiecznie korzystać z bankowości.

Przeczytaj więcej na temat Kodeks Bezpieczeństwa

 

Przeczytaj poniższe przykłady, aby dowiedzieć się, jak możesz zwiększyć swoje bezpieczeństwo

Urządzenie

  • 1.  

    Kodeks Bezpieczeństwa dla urządzeń

    • 1. Z serwisów bankowych korzystaj tylko na sprawdzonych urządzeniach. Unikaj logowania do banku z cudzych komputerów i urządzeń mobilnych.

      2. Korzystaj z dodatkowych programów (np. antywirus, firewall), które chronią komputery i urządzenia mobilne.

      3. Regularnie aktualizuj system operacyjny na Twoim komputerze.

      4. Nie zmieniaj ustawień bezpieczeństwa Twojego urządzenia, a w szczególności nie usuwaj ograniczeń, które narzucił producent.

      5. Aplikacje i programy pobieraj wyłącznie z oficjalnych źródeł.

      6. Blokuj ekran Twojego urządzenia (np. hasło, PIN).

       

  • 2.  

    Urządzenie mobilne

    • Smartfony i tablety coraz częściej zastępują inne urządzenia osobiste. Pamiętaj, że podobnie jak domowe komputery, nasze urządzenia mobilne wymagają odpowiedniej ochrony przed wirusami.

      Wielu użytkowników myśląc o bezpieczeństwie telefonu lub tabletu obawia się, że go zgubi, lub ktoś go ukradnie. Tymczasem bardziej powinniśmy się obawiać, że ktoś przejmie nad nim kontrolę.

      O czym pamiętać, żeby bezpiecznie korzystać z banku na urządzeniu mobilnym:

      • używaj oprogramowania antywirusowego,
      • blokuj ekran hasłem lub PIN-em,
      • instaluj aktualizacje aplikacji i systemu operacyjnego,
      • pobieraj i instaluj aplikacje wyłącznie z oficjalnych sklepów z aplikacjami (App Store, Google Play, Windows Phone Store),
      • nie uruchamiaj linków z wiadomości SMS lub e-mail, jeśli nie masz pewności, że pochodzą z bezpiecznego i zaufanego źródła,
      • nie łącz aplikacji mobilnej banku ze swoim kontem na obcych urządzeniach,
      • nie odczytuj kodów QR nieznanego pochodzenia,
      • ostrożnie podchodź do instalacji aplikacji, które wymagają uprawnień do odczytywania i wysyłania wiadomości SMS,
      • jeśli nie korzystasz w danej chwili z Wi-Fi lub Bluetooth, wyłącz je.

       

      Pamiętaj! Bank nigdy nie prosi, abyś instalował dodatkowe aplikacje lub certyfikaty.

  • 3.  

    Komputer

    • Jak chronić mój komputer przed złośliwym oprogramowaniem oraz przed przejęciem nad nim kontroli przez cyberprzestępców?

       

      Bezpieczny komputer powinien mieć :

      • aktualizowany i legalny system operacyjny (Windows, Linux etc.);
      • włączone oprogramowanie typu firewall;

      FireWall - czyli  zapora sieciowa (ang. firewall – zapora ogniowa, ściana ognia) –  to jeden ze sposobów zabezpieczania komputerów, sieci i serwerów przed intruzami. Firewall może być zarówno sprzętem komputerowym ze specjalnym oprogramowaniem, bądź samym oprogramowaniem, które blokuje dostęp do naszych zasobów niepowołanym osobom lub programom. Firewall stał się nieodzownym oprogramowaniem każdego domowego komputera podłączonego do sieci. Zapora na domowym komputerze sprawdza cały ruch w sieci oraz ogranicza dostęp nieznanym programom lub użytkownikom.

      • włączone oprogramowanie antywirusowe oraz zabezpieczające przed spy-ware i ad-ware

      To oprogramowanie, które wykrywa, zabezpiecza, zwalcza, usuwa i naprawia szkody, które powodują wirusy. Jeśli aplikacja zawiera szkodliwe oprogramowanie, program antywirusowy wykonuje odpowiedni ruch, który wyklucza wirusa i pozwala na bezpieczny dostęp do uruchamianego programu. Ważne jest, aby każdego antywirusa odpowiednio często aktualizować. Pozwala mu to „być na bieżąco” w świecie wirusów. Dzięki aktualizacji program zbiera informacje o najnowszych wirusach i dostaje instrukcje, które pozwalają mu je zwalczać i naprawiać. Cenione na rynku firmy, któreprodukują oprogramowanie antywirusowe codziennie aktualizują definicji wirusów.

      • włączone oprogramowanie antyspamowe

      To rodzaj oprogramowania, któreblokuje niechcianą korespondencję  mailową . Programy filtrują wiadomości i wykorzystują tak zwane czarne listy adresów i domen używanych przez spamerów. W większości tego typu oprogramowań możemy zmieniać ustawienia reguł (np. określać słowa-klucze, występujące w materiałach reklamowych). Pozwala to zablokować naszą skrzynkę pocztową na wiadomości, które zawierają te słowa w tytule przesyłki. Jednak programy te nie są bezbłędne i potrafią czasem zablokować korespondencję, która powinna być dostarczona.

Hasła

  • 1.  

    Kodeks Bezpieczeństwa dla haseł

    • 1. Stosuj skomplikowane hasła. Zadbaj o to, aby trudno było je odgadnąć (minimum osiem znaków, w tym znaki specjalne, liczby, duże i małe litery).

      2. Nie używaj w haśle trywialnych zwrotów oraz informacji, które łatwo z Toba powiązać (np. imię czy nazwisko) lub odgadnąć (np. aktualny miesiąc, rok).

      3. Regularnie zmieniaj hasła i nie udostępniaj ich nikomu.

      4. Używaj unikalnych haseł do serwisów banku. Nie wykorzystuj tych samych haseł, które stosujesz w innych systemach bankowych, na forach, czy portalach.

  • 2.  

    Jak stworzyć bezpieczne hasło do serwisu transakcyjnego?

    • Hasło do logowania w serwisie ustalasz samodzielnie. Możesz je zmieniać po zalogowaniu w serwisie transakcyjnym, na mLinii, a także w automatycznym serwisie telefonicznym.

       

      Poznaj zasady jak utworzyć bezpieczne hasło:

      • hasło musi mieć minimalnie: 8 znaków,
      • hasło może mieć maksymalnie: 20 znaków,
      • w haśle musisz użyć przynajmniej jedną małą i dużą literę (możesz użyć polskich znaków),
      • w haśle musisz użyć przynajmniej jedną literę i cyfrę,
      • w haśle warto użyć znaków specjalnych. W tabeli znajdziesz te znaki, które możesz użyć w swoim haśle:

      !

      @

      #

      $

      (

      )

      [

      ]

      {

      }

      ^

      *

      +

      -

      =

      `

      _

      ?

      |

      ;

      :

      ,

      .

      /

       

  • 3.  

    Jak stworzyć bezpieczny PIN do aplikacji mobilnej?

    • PIN do aplikacji mobilnej ustalasz samodzielnie. PIN możesz zmieniać po zalogowaniu do aplikacji mobilnej.

       

      Poznaj zasady jak zbudować bezpieczny PIN:

      • PIN musi mieć minimalnie: 5 cyfr,
      • PIN może mieć maksymalnie: 8 cyfr,
      • musisz użyć co najmniej 3 różne cyfry, które nie mogą następować kolejno po sobie (np. 123456 lub 111444).

Bezpieczne logowanie do serwisu

  • 1.  

    Jak się upewnić, że bezpiecznie logujesz się do serwisu transakcyjnego mBanku?

    • Nie używaj wyszukiwarek internetowych (Google, Yahoo, Bing i inne), aby wejść na stronę logowania - znalezione odpowiedzi mogą odsyłać do nieprawidłowych lub fałszywych stron.

       

      Aby prawidłowo się zalogować do banku:

      1. wejdź na stronę banku: https://www.mbank.pl i znajdź przycisk „Zaloguj”

      lub

      2. wpisz adres strony logowania: https://online.mbank.pl/pl/Login

       

      Upewnij się, że znalazłeś się na właściwej stronie:

      • sprawdź, czy w polu adresu strony w przeglądarce wyświetla się: https://online.mbank.pl/pl/Login
      • upewnij się, że adres zaczyna się od https://
      • upewnij się, że wyłączyłeś w przeglądarce funkcję, która zapamiętuje hasła internetowe. Nie podawaj swoich danych logowania żadnym aplikacjom do zarządzania hasłami
      • sprawdź, czy w oknie przeglądarki przed adresem strony pojawił się znak kłódki – to oznacza, że połączenie jest szyfrowane, czyli wszystkie dane wymieniane między Twoją przeglądarką a serwerami banku są zaszyfrowane
      • sprawdź czy certyfikat bezpieczeństwa jest prawidłowy - certyfikat powinien być wystawiony dla mBanku. Szczegółowa instrukcja jak sprawdzić certyfikat jest na stronie: Bezpieczny Bank
  • 2.  

    Jak prawidłowo zalogować się do serwisu transakcyjnego mBanku?

    • Na stronie logowania wpisz identyfikator (ID klienta). Identyfikatorem może być:

      • standardowe, 8-cyfrowe ID, które nadał Ci bank,
      • samodzielnie zdefiniowany alias klienta, który składa się z od 8 do 24 znaków alfanumerycznych,
      • numer karty składający się z 16 cyfr.

       

      Po wpisaniu identyfikatora wpisz także znane tylko Tobie hasło do serwisu.

       

      Możesz podnieść poziom Twojego bezpieczeństwa:

      • co jakiś czas (np. raz w miesiącu) zmieniając hasło,
      • tworząc silne hasło, sposób w jaki powinno być utworzone znajdziesz na tej stronie w sekcji Hasła

       

      Uwaga! Od 14 września 2019 dodatkowo zabezpieczymy logowanie do serwisu. Po podaniu identyfikatora i hasła, wejdziesz do serwisu transakcyjnego i tam dodatkowo poprosimy Cię o potwierdzenie logowania mobilną autoryzacją lub kodem SMS. Nim zatwierdzisz powiadomienie autoryzacyjne lub podasz kod z SMSa upewnij się, że w otrzymanej wiadomości jest informacja o logowaniu.

      Jeżeli w otrzymanej przez Ciebie wiadomości będzie wskazana inna operacja (np. dodanie odbiorcy zaufanego) lub komunikat o potwierdzeniu logowania pojawi się u Ciebie w innym miejscu – natychmiast skontaktuj się z mLinią lub wyślij do nas screen z komunikatem (zasłoń wrażliwe dane) na adres: alert@mbank.pl

       

      Więcej informacji o tych zmianach znajdziesz tutaj.

  • 3.  

    O czym jeszcze pamiętać, gdy logujesz się do serwisu transakcyjnego?

      • Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim identyfikatora ani hasła dostę Identyfikator jest poufnym numerem nadawanym przez bank (ID nie możesz zmienić). Hasło do logowania w serwisie ustalasz samodzielnie, możesz je zmieniać po zalogowaniu się do serwisu, na mLinii, a także w automatycznym serwisie telefonicznym.
      • Wpisując identyfikator i hasło upewnij się, że nikt ich nie podpatruje.
      • Nie loguj się do banku i nie korzystaj z serwisu transakcyjnego na komputerach dostępnych w miejscach publicznych (np. w kawiarenkach internetowych).
      • Stosuj bezpieczne hasła, staraj się nie używać prostych do odgadnięcia haseł jak np. imię i data urodzenia.
      • Nie zapisuj nigdzie haseł (hasła do serwisu, PIN-u do aplikacji mobilnej czy telekodu) i pamiętaj, aby je regularnie zmieniać.
      • Nie odchodź od komputera, jeżeli jesteś zalogowany. Pamiętaj, aby się wylogować i zamknąć przeglądarkę.
      • Sprawdzaj datę ostatniego poprawnego oraz niepoprawnego logowania do serwisu.
      • Jeśli na stronie logowania pojawią się dodatkowe pola, które powinieneś uzupełnić np. wpisać dane osobowe lub hasło jednorazowe, lub zauważysz jakiekolwiek nieprawidłowości – nie podawaj danych i – natychmiast zgłoś problem na mLinii. Pamiętaj, że konsultanci są do Twojej dyspozycji przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.

Bezpieczne logowanie do aplikacji

  • 1.  

    W jaki sposób połączyć konto z aplikacją mobilną?

    • Informacje w jaki sposób połączyć konto z aplikacją mobilną mBanku na Twoim urządzeniu znajdziesz tutaj. Poza aplikacją mobilną, którą udostępniamy w autoryzowanych sklepach (App Store i Google Play) nie jest potrzebne żadne dodatkowe oprogramowanie.

  • 2.  

    Jak się upewnić, że bezpiecznie logujesz się do aplikacji mobilnej mBanku?

    • W aplikacji mobilnej mBanku udostępniamy kilka sposób logowania:

      • PIN do aplikacji mobilnej,
      • Touch ID, czyli odcisk Twojego palca,
      • Face ID.

       

      Jak zalogować się do aplikacji za pomocą Touch ID lub Face ID opisujemy tutaj.

       

      Jeżeli podczas logowania do naszej aplikacji zauważysz formularz do podania Twojego identyfikatora i hasła do logowania do serwisu transakcyjnego – nie podawaj tych danych i natychmiast skontaktuj się z mLinią lub prześlij nam screen z tym komunikatem na adres alert@mbank.pl

       

  • 3.  

    O czym jeszcze pamiętać, gdy instalujesz inne aplikacje na Twoim urządzeniu?

    • Jeśli zdecydujesz się pobrać jakiekolwiek inne oprogramowanie na Twoje urządzenie, pamiętaj:

      • aplikacje powinieneś ściągnąć z autoryzowanych sklepów,
      • autoryzowane sklepy to: App Store (iOS – Apple), Google Play (Android), Windows Phone Store (Windows Phone) oraz Windows Store (Windows 8.1) - korzystaj tylko z tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i są sprawdzane, czy są bezpieczne.
      • nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł oraz unikaj pobierania aplikacji od osób trzecich (np. przesyłanych przez Bluetooth lub w SMSie),
      • ostrożnie podchodź do instalowania aplikacji, które żądają od Ciebie nadania uprawnień do odczytywania lub wysyłania wiadomości SMS.

Maile

  • 1.  

    Kodeks Bezpieczeństwa dla maili

    • 1. Nie otwieraj podejrzanych maili i załączników.

      2. Zwracaj szczególną uwagę na załączniki posiadające kilka rozszerzeń plików jednocześnie, np. przelew.pdf.zip, wyplata.jar.doc.

      3. Sprawdzaj, czy rzeczywisty adres odnośnika (link) jest spójny z tym, który widzisz w treści maila (zweryfikuj poprzez przesunięcie kursora na ten link i podświetlenie adresu).

      4. Zwracaj uwagę na wiarygodność nadawcy oraz sposób w jaki zwraca się do Ciebie.

      5. Nigdy nie loguj się do serwisu transakcyjnego z linka, który otrzymałeś w mailu.

      6. Nie realizuj transakcji na podstawie maila. Sprawdź dokładnie tego typu dyspozycje.

       

      Jeżeli nie masz pewności, czy mail został do Ciebie wysłany przez bank – skontaktuj się z mLinią.

Strony www

  • 1.  

    Kodeks Bezpieczeństwa dla stron www

    • 1. Sprawdzaj poprawność witryny serwisu bankowego, z którym się łączysz (certyfikat oraz połączenie HTTPS).

      2. Nie wchodź na podejrzane i nieznane witryny - zwracaj uwagę na adresy URL stron, które odwiedzasz, zwłaszcza na tzw. skrócone adresy URL, np. http://bit.ly/2GeFeLg. Takie strony mogą zainfekować Twoje urządzenie złośliwym oprogramowaniem.

      3. Nie podawaj danych osobowych na niezaufanych witrynach, w szczególności nigdy nie podawaj swojego loginu i hasła bankowego na stronach obcych serwisów.

      4. Logując się do banku lub stron integratora płatności, zawsze samodzielnie wpisuj stronę logowania lub używaj przycisku „Zaloguj” po ręcznym wpisaniu adresu strony. Nigdy:

      • nie korzystaj z linków do logowania, które otrzymujesz mailem, w portalach społecznościowych,
      • nie szukaj strony do logowania w wyszukiwarce internetowej – możesz trafić na fałszywe strony, które udają stronę Twojego banku.

Portale i oferty internetowe

  • 1.  

    Kodeks Bezpieczeństwa dla portali i ofert internetowych

    • 1. Jeżeli dostałeś prośbę od znajomego, aby zrobić mu przelew uważaj – możliwe, że piszesz z oszustem. Skontaktuj się ze znajomym w inny sposób i potwierdź, że faktycznie to on prosi Cię o przelew.

      2. Przed zakupem sprawdź, od kogo kupujesz towar: jak długo istnieje dana firma, gdzie ma siedzibę, czy możesz dodzwonić się na infolinię sklepu, czy odpisują na maile oraz jakie opinie wystawili inni kupujący. Upewnij się, czy możesz zapłacić przez integratora płatności.

      3. Nie ufaj ofertom pracy, które otrzymujesz bezpośrednio na Twoją skrzynkę pocztową, szczególnie tym wyjątkowo „atrakcyjnym”. Nie daj się nabrać na oferty pośrednika finansowego, które mogą okazać się przestępstwem. Gdy szukasz pracy, korzystaj wyłącznie ze znanych portali.

Rozmowy telefoniczne

  • 1.  

    Kodeks Bezpieczeństwa dla rozmów telefonicznych

    • 1. Nie ujawniaj prywatnych danych, dopóki nie upewnisz się, z kim rozmawiasz. Pracownika banku zawsze możesz sprawdzić oddzwaniając na mLinię i potwierdzając jego tożsamość.

      2. Nie ufaj nieznanemu rozmówcy, który chce, abyś podał poufne dane (w szczególności hasła, numery kart płatniczych, PINy), np. pod pretekstem:

      • rozpracowania grupy przestępczej (tzw. metoda „na policjanta”) lub
      • sprawdzenia konta, potwierdzenia przelewu czy zwrotu środków (tzw. metoda „na pracownika banku”).

       

      Policjant czy pracownik banku nigdy nie poproszą Cię o Twoje poufne dane (np. hasło, PIN do aplikacji lub karty) do konta.

Karty

  • 1.  

    Jak bezpiecznie korzystać z bankomatów

    • Dzięki bankomatom masz dostęp do gotówki przez całą dobę – nasi klienci mogą bezprowizyjnie korzystać z tysięcy maszyn, zlokalizowanych na terenie Polski, obsługiwanych przez Euronet, BZ WBK i Planet Cash. Dodatkowo posiadacze wybranych rachunków, mogą wypłacać bezpłatnie pieniądze ze wszystkich bankomatów w Polsce.

      Korzystanie z bankomatu nie jest skomplikowane. Urządzenie posiada oznaczone miejsce, w które należy wsunąć kartę. Na monitorze maszyny pojawiają się wskazówki jak postępować dalej, aby wypłacić określoną sumę pieniędzy. Stosując się do nich nie będziesz mieć problemu, aby pobrać odpowiednią kwotę.

       

      Przeczytaj jak bezpiecznie korzystać z bankomatów:

      1. Zanim skorzystasz z bankomatu, zwróć uwagę, czy na urządzeniu nie ma dziwnie wyglądających listew, nakładek lub pojemników na ulotki reklamowe. Dodatkowo, przyjrzyj się szczelinie czytnika, do którego wkładasz kartę – tam przestępcy mogą założyć tzw. skimmery, czyli nakładki „czytające” karty. Klawiatura urządzenia powinna być płaska, bez wyraźnie odstających elementów.

      2. PIN składa się z czterech cyfr, ale niektóre bankomaty wymagają podania sześciu znaków – w takiej sytuacji wprowadź na początek dwa zera, a następnie swój PIN („00XXXX”). Jeżeli trzykrotnie wprowadzisz błędny PIN, bankomat może zatrzymać Twoją kartę!

      3. Wprowadzając PIN, koniecznie zasłoń klawiaturę drugą ręką (na wypadek gdyby przestępca zainstalował mikrokamerę skierowaną na klawiaturę).

      4. Jeśli coś budzi Twój niepokój, przerwij transakcję i spokojnie odejdź od urządzenia (zainstalowane skimmery znajdują się najczęściej pod obserwacją osób, które je zainstalowały). Skontaktuj się z mBankiem, aby zgłosić swojego podejrzenia i  jeżeli jest taka potrzeba zamknąć kartę. Następnie zawiadom właściciela bankomatu, np. telefonicznie (numer telefonu do operatora maszyny znajduje się na każdym urządzeniu).

      5. Przed odejściem od bankomatu upewnij się, czy masz: swoją kartę płatniczą, wypłacone pieniądze.

  • 2.  

    Jak bezpiecznie płacić kartą w punktach handlowo-usługowych

    • Gdy płacisz w punkcie handlowo-usługowym, pod żadnym pozorem nie trać karty z oczu (nawet jeśli znasz i lubisz daną restaurację). Pracownik punktu powinien podejść do Ciebie z terminalem, abyś mógł zapłacić za zakupy. Zabezpiecza to przed spisaniem danych z karty. W tym przypadku obowiązują uniwersalne zasady bezpieczeństwa – jak wspomniane już zasłanianie klawiatury gdy wprowadzasz kod PIN.

  • 3.  

    Jak bezpiecznie płacić kartą w internecie

    • Gdy płacisz kartą w internecie, upewnij się, że:

      1. połączenie z witryną jest bezpieczne - adres strony internetowej zaczyna się od https://,

      2. wpisany adres jest poprawny,

      3. strona ma ważny certyfikat (w górnym oknie przeglądarki powinna znajdować się mała ikona z kłódką).

       

      Pamiętaj, aby nigdy nie ujawniać PIN-u swojej karty! Nie wolno go zapisywać na karcie lub nosić wraz z nią!

Komunikaty

  • 1.  

    Kodeks bezpieczenstwa dla komunikatów

    • 1. Uważnie czytaj powiadomienia mobilnej autoryzacji oraz komunikaty SMS. Szczegóły operacji (rodzaj operacji, numer rachunku i kwota) otrzymane w powiadomieniu autoryzacyjnym lub SMSie muszą zgadzać się z tym, co zleciłeś w serwisie transakcyjnym.

      2. Uważnie czytaj ostrzeżenia mBanku przed nowymi zagrożeniami i stosuj się do zaleceń.

      Jeżeli otrzymałeś od operatora telekomunikacyjnego komunikat o wydaniu duplikatu karty SIM, którego nie zamawiałeś, natychmiast zadzwoń do konsultanta mLinii lub Eksperta Online.

Bezpieczne usługi

Kodeks Bezpieczeństwa

  • 1.  

    Pobierz i przeczytaj nasz Kodeks Bezpieczeństwa

    • Dane to dzisiaj twarda waluta.  Proste ataki socjotechniczne mogą sprawić, że cyberprzestępcy wyprowadzą pieniądze z konta.  Włącz szyfrowanie wyciągów, stosuj silne hasła nie tylko do bankowości, ale do wszystkich serwisów w których znajdują się Twoje dane. Zanim wpiszesz swoje dane do formularza zastanów się, jak się na nim znalazłeś i jaki jest zakres danych, które masz podać.

      Być może jesteś na stronie przygotowanej przez przestępców. Jeśli jakikolwiek komunikat, wiadomość od nas czy element serwisu transakcyjnego lub mobilnego budzą Twoje wątpliwości – przerwij czynność i natychmiast zadzwoń do konsultanta mLinii lub Eksperta Online.

       

      Pobierz nasz Kodeks Bezpieczeństwa, w którym znajdziesz wskazówki, jak bezpiecznie korzystać z bankowości internetowej i mobilnej oraz jak chronić się przed zagrożeniami ze strony cyberprzestępców.