Bezpieczne korzystanie z banku w telefonie i na tablecie

  •  

    Jak bezpieczne korzystać z banku w telefonie i na tablecie?

      • Smartfony i tablety za sprawą rosnącej liczby oferowanych funkcji, coraz częściej zastępują inne urządzenia osobiste.. Warto pamiętać, że podobnie jak domowe komputery, nasze urządzenia mobilne mogą wymagać odpowiedniej ochrony, np. przed wirusami.
      • Tymczasem wielu użytkowników, myśląc o bezpieczeństwie telefonu lub tabletu, zwraca uwagę głównie na możliwość jego kradzieży lub zgubienia, bagatelizując niebezpieczeństwo włamania i przejęcia kontroli nad urządzeniem.
      • Warto zapoznać się z zasadami bezpiecznego logowania się do banku z telefonów i tabletów.

Bezpieczne korzystanie z banku na urządzeniach mobilnych

  •  

    O czym pamiętać, żeby bezpiecznie korzystać z banku w urządzeniu mobilnym:

      • używaj oprogramowania antywirusowego do ochrony urządzeń mobilnych (jeśli istnieje),
      • używaj blokowania ekranu ze znanym wyłącznie Tobie hasłem lub PIN-em,
      • regularnie instaluj aktualizacje aplikacji i systemu operacyjnego,
      • nie pobieraj i nie instaluj oprogramowania z nieznanych źródeł, tj. innych niż oficjalne sklepy z aplikacjami (App Store, Google Play, Windows Phone Store),
      • nie uruchamiaj linków zamieszczonych w przesłanych wiadomościach SMS lub e-mail jeśli nie masz pewności że pochodzą z bezpiecznego i zaufanego źródła,
      • nie odczytuj kodów QR nieznanego pochodzenia,
      • jeśli nie korzystasz w danej chwili z Wi-Fi lub Bluetooth, wyłącz je.

      Pamiętaj! Bank nigdy nie prosi o instalację dodatkowych aplikacji lub certyfikatów.

Bezpieczeństwo w środowisku mobilnym

  •  

    Jak bank zabezpiecza oferowane aplikacje?

      • Połączenie z bankiem szyfrujemy protokołem SSL.
      • Aby korzystać z aplikacji mobilnej banku na urządzeniu mobilnym, należy dokonać parowania – czyli powiązania konkretnego urządzenia z Twoim rachunkiem (odbywa się to za pośrednictwem serwisu transakcyjnego na komputerze lub mobilnie – z wykorzystaniem połączenia z automatycznym serwisem telefonicznym). Pamiętaj nie paruj urządzenia (telefonu/tabletu), którego nie masz w zasięgu ręki).
      • Dajemy Ci możliwość zarządzania urządzeniami mobilnymi, na których aktywowano bankowość mobilną powiązaną z Twoich rachunkiem. Możesz ustawić limity ilościowe i kwotowe na operacje wykonywane przez aplikacje mobilne.
      • W aplikacji mBanku używasz PIN-u (na każdym urządzeniu możesz ustawić inny kod) zamiast loginu i hasła. PIN może się składać z od 5 do 8 cyfr.
      • Twój PIN do aplikacji nie jest przechowywany w telefonie.
      • Automatycznie wylogujemy Cię w przypadku braku aktywności w aplikacji powyżej 20 minut.
      • Aplikacje mBanku rozwijamy i uaktualniamy na bieżąco (dlatego zawsze korzystaj z najnowszej wersji oprogramowania).
  •  

    Czy potrzebujesz dodatkowych programów aby korzystać z aplikacji mobilnych mBanku?

      • Poza aplikacją banku nie jest potrzebne żadne dodatkowe oprogramowanie. Jeśli jednak zdecydujesz się pobrać jakiekolwiek inne oprogramowanie, pamiętaj, że aplikacje dostosowane do Twojego urządzenia powinieneś ściągnąć z autoryzowanych sklepów.
      • Autoryzowane sklepy to: App Store (iOS – Apple), Google Play (Android), Windows Phone Store (Windows Phone) oraz Windows Store (Windows 8.1). Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo.
      • Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł! Unikaj pobierania aplikacji od osób trzecich (np. przesyłanych przez Bluetooth).

Parowanie urządzenia mobilnego