powrótPowrót do strony głównej forum

Spam z mBanku w aplikacji mobilnej

Odnoszę wrażenie, że decydenci mBanku nie odróżniają systemu transakcyjnego banku od słupa ogłoszeniowego.
Komunikaty wysyłane przez bank do klientów powinny dotyczyć tylko spraw istotnych z punktu widzenia bezpieczeństwa środków oraz ostrzegać o ewentualnych utrudnieniach w korzystaniu z usług banku, a nie być bankowym rozszerzeniem fejsbuka!
O ile byłem w stanie tolerować fakt, że po zalogowaniu do banku przy pomocy komputera wyświetlała mi się informacja, że mam jakieś nieprzeczytane wiadomości od banku (bo wystarczyło kilka kliknięć myszką by sprawdzić co te wiadomości zawierają), to dosłownie krew mnie zalewa gdy na smartfonie wyświetla mi się komunikat, że w systemie transakcyjnym czeka na mnie jakaś wiadomość od banku, a gdy zaniepokojony zaloguję się to czytam, że bank proponuje mi jakąś grę lub chce się pochwalić, że w jakimś sponsorowanym przez siebie rankingu zajął pierwsze miejsce!
Dla pełnego zrozumienia sytuacji: ze względów bezpieczeństwa aplikację mBanku (wraz z wszystkimi innymi aplikacjami bankowymi) mam zainstalowaną w wydzielonej przez aplikację My Knox części pamięci smartfona co powoduje, że każdorazowo by sprawdzić co zawiera wiadomość wysłana do mnie przez mBank, muszę najpierw zalogować się do My Knoxa, a dopiero potem do mBanku.
Można więc sobie wyobrazić moją wściekłość, gdy po podwójnym zalogowaniu dowiaduję się, że ta "ważna wiadomość od banku" to zwykły spam!!!
Nawołuję kierownictwo mBanku do otrzeźwienia i zaprzestania takich praktyk, bo podrywają one zaufanie klientów do banku i działają na szkodę banku gdyż u klientów rodzą przekonanie, że te komunikaty są zwykłym spamem i nie niosą żadnych ważnych informacji!


Proponuje Ci dwie rzeczy. Po pierwsze zalogowanie się do serwisu transakcyjnego mBanku, Ustawienia -> Zgody i wycofanie wszystkich zgód, które tam są. Następie zalogowanie się do aplikacji mobilnej, Ustawienia -> Powiadomienia i wyłączenie wszystkiego poza zakładką "Zdarzenia na rachunkach".

Po drugie i równie ważne powinieneś zadzwonić na mLinię i po autoryzacji w czasie rozmowy z konsultantem, poprosić o wycofanie dodatkowej zgody na marketing, której nie można wyłączyć z poziomu serwisu transakcyjnego. W moim przypadku konsultant nie sprawiał żadnych problemów i taką zgodę wycofał.

Po takiej operacji (pewnie trzeba odczekać jakiś czas) znikają z serwisu transakcyjnego wszystkie reklamy, także ta, która przesłania przez kilka sekund wiadomości. Do skrzynki w serwisie będziesz dostawać tylko informacje o ważnych rzeczach tj. zmiany regulaminów itp. Żadnego spamu. W aplikacji mobilnej też będziesz dostawać tylko informacje o zdarzeniach, które masz zaznaczone w ustawieniach powiadomień.


Dzięki za zainteresowanie się tym tematem.
Wiesz, problem polega na tym, że ja nie chcę całkowicie odciąć się od informacji przesyłanych przez mBank, chociaż jeśli nie będę miał innego wyjścia, to chyba w końcu tak zrobię.
W odpowiedniej zakładce wyraziłem zgodę wyłącznie na "otrzymywanie powiadomień dotyczących realizacji celów oszczędnościowych" (gdyż chcę wiedzieć co się dzieje z moimi pieniędzmi) i na nic więcej! I o ile te powiadomienia nie sprawiają mi większego kłopotu gdy korzystam z internetowego systemu transakcyjnego (przy pomocy peceta) gdyż te wiadomości przeglądam sobie *przy okazji* zalogowania się do banku, to już zwykłym chamstwem jest wykorzystywanie w aplikacji mobilnej tego samego kanału komunikacji jaki jest używany do powiadomienia klienta np. o obciążeniu jego karty płatniczej lub operacji na koncie, by skłonić go do zalogowania się do banku tylko w tym celu, by tam sobie przeczytał reklamę!
A takie powiadomienia dostaję praktycznie codziennie: wczoraj dostałem zaproszenie do udziału w loterii, dzisiaj przyszło mi zaproszenie do kina za 10%-ową z zniżką. Jeśli mBank nie przestanie mi na smartfona przysyłać tego spamu, to chyba faktycznie będę musiał całkowicie wyłączyć tę ostatnią zgodę.


blindoln napisał(a):

> Następie zalogowanie się do aplikacji
> mobilnej, Ustawienia -> Powiadomienia i wyłączenie wszystkiego poza
> zakładką "Zdarzenia na rachunkach".

Ta rada faktycznie może okazać się skuteczna, chociaż z drugiej strony obawiam się, czy przypadkiem nie pozbawię się w ten sposób dostępu do np. informacji o przerwach w funkcjonowaniu systemu transakcyjnego.


Od zmiany ustawień powiadomień push aplikacji bym zaczął, jeśli tylko na tym Ci tak naprawdę zależy. Nie ma tam opcji by wyłączyć komunikaty mBanku. Powinieneś z dalszym ciągu otrzymywać powiadomienia o przerwach. Z tego co pamiętam, to ja takie dostaję, chociaż już dawno żadnej przerwy nie było. To czego nie będziesz dostawać, jeśli te opcje sobie wyłączysz, to np. informacji o rabatach czy mOkazjach. Znacznie ogranicza to spam w powiadomieniach push. Moja mama np. nie ma wycofanej ostatniej zgody, a wyłączone powiadomienia w aplikacji poza tymi dotyczącymi operacji na rachunkach i już tych powiadomień o promocjach nie dostaje, a wcześniej dostawała co chwile jakiś rabat 10% na BP, gdy nawet samochodu nie ma.

Ogólnie jednak ja po wycofaniu tej ostatniej zgody jestem bardzo zadowolony. Wcześniej miałem reklamy gdy wchodziłem w szczegóły niektórych transakcji, miałem kilka wiadomości tygodniowo w systemie na temat jakiś ubezpieczeń itp. Teraz mam już tylko komunikaty ze strony mBanku. System stał się czystszy. Zniknęły co prawda proponowane kwoty kredytów z żółtego paska i żółtego kółka w aplikacji, ale np. mOkazje dalej działają.


ja mam wyłaczone wszystkie zgody, nie dzwonią ale dostałem ostanio chyba pusha 10% zniżki na karcie sprawdzć co grają, a nie mam nawet karty
brak zgody to brak zgody