powrótPowrót do strony głównej forum

Zmiany graficzne i brak forum lepsze? ;) Wolne żarty... Oto co proponuję.

mBank zapowiedział zmianę interfejsu graficznego panelu konta od 20. maja i zlikwidowanie forum od 23. maja 2018 r. Przyjrzałem się propozycjom.

1. Nowe GUI (dla laików: graficzny interfejs użytkownika) to jakiś kiepski żart, chyba tylko dla psucia nerwów.
a) Dotychczas pola z numerami i nazwami rachunków były białe, a tło szare, co doskonale wyróżniało optycznie tabelę od tła, a tymczasem wszystko ma być białe na białym tle... Dlaczego, ach, dlaczego? Parafrazując Jokera: "why so stupid?"
b) Dotychczasowy ciemnoszary nagłówek konta z wyraźnymi białymi guzikami na jego tle zniknąć ma na rzecz małych napisów na znowu jednolitym białym tle co optycznie zaburzy szybką orientację.

Jedno z najlepszych GUI ktoś bez pomysłu pogorsza byle tylko chyba usprawiedliwić wzięcie kasy za "innowacyjność". ;)

2. Zamiast tych ZBĘDNYCH zmian kosmetycznych należałoby w końcu raczej poprawić to:
a) podłużyć tabelę rachunków, żeby nie trzeba było jej przewijać;
b) pole wyszukiwania na forum wyodrębnić chociażby ramką - obecnie jest to jedność z białym tłem strony i nie wiadomo na pierwszy rzut oka, gdzie kliknąć (przeglądarka Opera) - nawet Google ma czytelny prostokąt, w którym wpisuje się frazę do wyszukania.

3. Zamykają forum i... każą przenieść się na Facebooka. ;) To jest największa kpina.
a) Nie miałem, nie mam i nie zamierzam mieć konta na Facebooku.
b) Nikt mnie nie będzie do tego przymuszał - bezpośrednio czy pośrednio.
c) Ludzie i firmy odchodzą od FB na rzecz innych platform komunikacji z klientem, w kręgach przedsiębiorczych o tym się od przynajmniej 2 lat mówi - tymczasem mBank dopiero ma zamiar wchodzić na ten tonący okręt.
d) Jak mam coś do napisania komuś to nie wysyłam tego w otwartej kopercie przez dowództwo NSA. ;)
e) Sprawy finansów ze względów bezpieczeństwa i uniknięcia prawnych komplikacji i problemów dla użytkowników powinny być przechowywane na wewnętrznym formum należącym do mBanku. To już nie wystarczy, że amerykańskie NSA ma umowy z bankami i śledzi przelewy pod kątem rzekomego wykrywania finansownaia terroryzmu? Trzeba jeszcze komunikację użytkowników mBanku pchać w ręce sztucznej inteligencji Facebooka, analizującej zachowania osób i profilującej te osoby, co może być wykorzystane przez jawny lub niejawny totalitaryzm? A może ja nie chcę, aby sztuczna inteligencja FB wiedziała, gdzie mam konto, jakie mam poglądy i jaką składnię zdań, łącząc to z danymi na jakich imprezach goszczę i skąd i kiedy się loguję. ;) Już wystarczy, że aplikacja FB włącza mikrofon w smartfonach i rejestruje audio do analizy fraz kluczowych.

Do takiego niegodnego zaufania gospodarza mBank każe nam przenosić dyskusje forumowe? ;) Toż to absurd i ironia, biorąc pod uwagę mBankowy spot "uważni w sieci". ;)

Tematyką logiki prywatności w sieci interesuję się amatorsko od kilkunastu lat, a w zakresie user-friendly GUI (interfejsów przyjaznych użytkownikowi) mam doświadczenie praktyczne, więc z całą pewnością wiem, o czym piszę. Post może zawierać uproszczenia, aby każdemu wygodnie się czytało. :)

Miłego dnia. :)


Zarząd mBanku polega wyłącznie na własnych ocenach systemu transakcyjnego i zdanie klientów nie ma dla niego znaczenia. I tak pierwszy/stary ST, który był wzorem ergonomii i intuicyjności, został zastąpiony nowymi kolorowymi wodotryskami dla gimbazy, gdzie przy okazji można było wykonać jakąś operację, choc często trzeba było o to pytać na tym forum. Nie jestem jedynym klientem, dla którego byl to ostateczny gwóźdź do mbankowej trumny, co ostatecznie skonczyło się pozamykaniem wszystkiego co tu miałem. Należy przyjąć jednak do wiadomości, że skoro jest tu ciągle tylu klientów, to znaczy, że w przeciwieństwie do mnie im to odpowiada. Teraz też wierchuszka nikogo nie pyta tylko robi swoje.
Forum było pomocą w rozwiązywaniu problemów i w okresie, gdy ostatnia część klientów została zmuszona do migracji na nowy ST, wątki typu 'pomóżcie', albo 'jak to zrobić' była to połowa zawartości forum. Teraz nawet to ma zostać zlikwidowane. Dlatego powstało alternatywne forum, dla osób jak ty, które nie mają zamiaru zakładać kont na portalach społecznościowych, a tematyka bankowa ich interesuje. Jest temu poświęcony oddzielny wątek.

Pozdr
k


Dla mnie ten nowy wygląd to trochę powrót do historii. Jak oglądam zrzuty ekranu to trochę mi przypomina stary system...


System transakcyjny jest paskudny ale ratuje aplikacja mobilna która jest oki.