powrótPowrót do strony głównej forum

Student i konto maklerskie

Witam,

jestem studentem i chce zacząć grać na giełdzie. Chcę otworzyć rachunek inwestycyjny w mBanku a dokładnie eMakler, chce się was zapytać czy z kwotą 500-1000 zł mam co startować i czy jest szansa aby człowiek kompletnie zielony w tej dziedzinie, który dopiero pogłębia się w tym, jest w stanie wyciągnąć 100-200 zł miesięcznie ?

Szansa jest, ale nikła. 100 zł zysku przy kapitale 1000 zł to 10%. I Ty chciałbyś osiągać stopę taką stopę zwrotu miesięcznie? Rocznie daje to ponad 300%, a takimi wynikami mało kto może się pochwalić. Musisz się też liczyć z tym, że możesz nie tylko nie zarobić, ale też stracić.

To co mi radzicie ? Warto założyć to konto i spróbować? A dajmy na 2-3 miesiące taki zysk jest opłacalny ?

Napisz, co i gdzie studiujesz i na którym roku, to będzie można łatwiej doradzić. A, i gdzie zdałeś maturę... ?

Wyższa Szkoła Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu, I rok , Informatyka a matura to Zespół Szkół Technicznych w Kole - technik informatyk. Utrzymanie to rodzice, ale potrafię sporo, sporo odłożyć samemu - jeżeli chce ofc. ; )

Albo jeszcze myślę też o Forexie tylko, tylko szukam gdzie jest najmniejsza wpłata ..

Patrz gdzie spready najmniejsze i mikroloty są. Co po małej wpłacie jak będziesz mógł tylko na 2 parach walutowych zagrać z dźwignią 100 czy 500. Wyczyści depozyt zanim zdążysz zareagować.

Na GPW można zarobić wspomniane przez Ciebie kwoty dysponując takim kapitałem. Dużo łatwiej je jednak stracić. Okazje inwestycyjne trafiają się często. Nie zawsze da się je wypatrzeć a co dużo ważniejsze pozwolić rosnąć zyskom i szybko ucinać straty.

Przy tak niewielkim kapitale będą Ci prawdopodobnie przeszkadzać dwie rzeczy:
- prowizje (najczęściej jest % ale nie mniej niż) bo gdy kupisz papierów za 200 zł a sprzedasz je za 220 zł to z 20 zł przychodu 6 zł pójdzie