Biometria

Z jakich metod biometrycznych mogę korzystać w aplikacji?

Na wybranych telefonach z systemem Android możesz używać odcisku palca, rozpoznawania twarzy oraz tęczówki.

Na wybranych telefonach z systemem iOS możesz używać odcisku palca oraz faceID.

 

Jak mogę aktywować logowanie biometrią?

Aby aktywować logowanie biometrią:

1. Przejdź do Menu > Ustawienia > Logowanie biometrią.

2. Kliknij Aktywuj.

3. Podaj PIN do aplikacji.

4. Potwierdź dowolną dostępną metodą biometryczną

Po aktywacji logowania biometrycznego, możesz zamiennie stosować wszystkie metody dostępne na Twoim urządzeniu.

 

Dlaczego powiadomienia potwierdzania biometrią różni się od tego, które pokazujecie na stronie?

Wygląd powiadomienia biometrycznego może różnić się w zależności od wersji systemu oraz zainstalowanych przez producenta modyfikacji.

 

Mój telefon posiada system rozpoznawania twarzy / tęczówki, ale aplikacja pozwala mi użyć wyłącznie odcisku palca. Dlaczego?

  • Aby używać metod biometrycznych wymagany jest system Android w wersji co najmniej 10.
  • Dodatkowo ze względów bezpieczeństwa, wyłączyliśmy możliwość logowania się za pomocą rozpoznawania twarzy na niektórych urządzeniach. W aplikacji zobaczysz wtedy komunikat: Nie możemy aktywować wybranej metody biometrii dla tego urządzenia.

 

Przy próbie włączenia logowania biometrią pojawia się komunikat: Twoje urządzenie ma nieoryginalny lub modyfikowany system operacyjny. Co to oznacza?

Ze względów bezpieczeństwa, logowanie z użyciem biometrii do aplikacji nie jest możliwe na telefonach zrootowanych/z jailbreak’iem. Jeżeli używasz takiego telefonu, niektóre funkcje w aplikacji będą dla Ciebie niedostępne.

 

Podałem błędne dane do logowania zbyt wiele razy. Jak odzyskać możliwość logowania z użyciem biometrii?

Na telefonach z systemem Android:

  • po 5 nieudanych próbach logowania z użyciem biometrii należy użyć PINu do aplikacji,
  • po 20 nieudanych próbach logowania przy użyciu biometrii należy najpierw zablokować telefon, a następnie podać kod (wzór lub hasło), które masz ustawione jako zabezpieczenie telefonu.

Na telefonach z systemem iOS:

  • należy odczekać 30 sekund, aby móc ponownie korzystać z biometrii.

 

Po otworzeniu aplikacji, funkcja logowania za pomocą biometrii sama się wyłączyła. Dlaczego?

Najczęstszą przyczyną wyłączenia się funkcji logowania za pomocą biometrii jest dodanie lub zmiana danych biometrycznych na urządzeniu. Jeżeli dodałeś/usunąłeś odcisk palca, skan twarzy lub tęczówki na urządzeniu, konieczne będzie ponowne aktywowanie możliwości logowania odciskiem palca w aplikacji Funkcja ta jest dostępna w Ustawieniach aplikacji.