Przelew - pytania i odpowiedzi

  •  

    Jak autoryzować przelewy w aplikacji mobilnej?

    • W aplikacji przelewy wymagające autoryzacji zatwierdza się poprzez podanie PINu (tego samego, który służy do logowania do aplikacji) lub przy użyciu np. odcisku palca lub skanu twarzy (jeśli aktywowano taki sposób autoryzacji. Dotyczy aplikacji w wersji minimum 3.45).  W starszych wersjach aplikacji, autoryzacja przelewu odbywa się przy pomocy hasła SMS. 

  •  

    Jakie są limity przelewów w aplikacji?

    • Przelewy niewymagające autoryzacji nie podlegają limitom operacji wykonywanych na urządzeniach mobilnych. Wyjątkiem są tutaj przelewy do odbiorców zaufanych, które tym limitom podlegają. 
      Operacje wymagające autoryzacji (np. przelew na nowy rachunek lub doładowanie telefonu) podlegają limitom kwotowym na pojedynczą operację (domyślnie 1000 zł). 
      Dodatkowo liczba takich transakcji jest domyślnie ograniczona do 5 przelewów dziennie.

      W przypadku autoryzacji operacji odciskiem palca czy skanem twarzy suma dziennych transakcji nie może przekroczyć 3000 zł. Powyżej tej wartości wymagana będzie autoryzacja kodem PIN (który służy do logowania do aplikacji) 

  •  

    Dlaczego przelewy własne nie wymagają autoryzacji, a pozostałe przelewy tak?

    • Jeśli w Ustawieniach pełnej wersji serwisu transakcyjnego masz wyłączone potwierdzenia SMS na przelewy własne, to w taki sam sposób będziesz korzystać z przelewów własnych w aplikacji.

      Zmiany sposobu wykonywania przelewów własnych można dokonać po zalogowaniu do serwisu transakcyjnego. 

      1. Wybierz ikonkę koła zębatego z Ustawieniami.

      2. Wejdź do zakładki "Limity i autoryzacje” i zmień ustawienia (przelewy własne z wyłączoną opcją autoryzacji nie są objęte limitem kwotowym).

  •  

    Jak dodam operację do ulubionych?

    • 1. Wybierz ikonę z plusem, która znajduje się po prawej stronie ekranu.
      2. Kliknij w nią i wybierz dowolny skrót.
      3. Jeżeli chcesz zmienić wybrany skrót to, przytrzymaj go i zmień ikonę na inną.

  •  

    Z jakiego rachunku mogę wykonać przelew?

    • Przelew można wykonać z rachunku bieżącego w mBanku.

      Przelewy z rachunków oszczędnościowych można wykonać przez aplikację tylko pomiędzy własnymi rachunkami lub na wcześniej zdefiniowany szablon.

      W aplikacji nie wykonasz przelewu z rachunku karty kredytowej w mBanku. Jeśli w danym szablonie przelewu, jako rachunek źródłowy wykorzystywana jest karta kredytowa, to przy próbie wykonania przelewu, aplikacja zaproponuje Ci przelew z domyślnego rachunku.