Sprawdź jak zastrzec swoją kartę lub dokument tożsamości

  •  

    Zastrzeżenie karty płatniczej

    • Nie możesz znaleźć karty? Tymczasowo ją zablokuj i spokojnie jej poszukaj. Gdy odnajdziesz kartę, będziesz mógł z niej ponownie korzystać. O tym jak tymczasowo zablokować kartę w aplikacji mobilnej lub serwisie transakcyjnym przeczytasz tutaj.

      Nie odnalazłeś karty lub została skradziona? Możesz ją szybko zastrzec:

      • Ścieżka do nowego serwisu transakcyjnego:
        Finanse, Karty, Wybierz kartę, która Cię interesuje, Zastrzeż
      • w aplikacji mobilnej

      1. Zaloguj się do aplikacji mobilnej na swoim urządzeniu, podając kod PIN.

      2. Wybierz Finanse, a następnie Karty.

      3. Kliknij w kartę, którą chcesz zastrzec i w Szczegółach karty wybierz Zablokuj kartę.

      4. Na dole ekranu ze szczegółami karty wybierz powód zastrzeżenia i kliknij przycisk Zastrzeż kartę.

       
      Pamiętaj! Po zastrzeżeniu swojej karty od razu możesz zamówić nową.

      W aplikacji mobilnej na ekranie potwierdzającym zastrzeżenie karty wybierz Zamów nową kartę. Sprawdź poprawność adresu do wysyłki karty i kliknij Wyślij.
      W serwisie transakcyjnym wejdź w Moje Finanse, Karty. Najedź kursorem na wizerunek wybranej karty zastrzeżonej i wybierz Zamów kartę. Upewnij się, że adres, na który wyślemy Ci nową kartę jest poprawny. Kliknij ponownie Zamów kartę.

  •  

    Zastrzeganie dokumentu tożsamości

    • W przypadku, gdy zgubisz dokument tożsamości lub zostanie Ci skradziony, niezwłocznie go zastrzeż.

      mBank zastrzega dokumenty tylko swoich klientów:

      - dowody osobiste,

      - paszporty polskie,

      - paszporty zagraniczne,

      - karty pobytu,

      - prawo jazdy.

       

      Dokument tożsamości możesz zastrzec:

      • w aplikacji mobilnej: Ustawienia > Dane osobowe > opcja Zastrzeż dokument tożsamości. Wybór zaakceptuj przyciskiem Wyślij
      • w serwisie transakcyjnym, składając wniosek
      • dzwoniąc na mLinię (tel. 801 300 800 lub 42 6 300 800)
      • w placówce mBanku

       

      Pamiętaj, by o zastrzeżeniu dokumentu powiadomić:

      • najbliższą jednostkę policji (w przypadku, gdy utrata nastąpiła w wyniku kradzieży lub innego przestępstwa),
      • najbliższy organ gminy lub placówkę konsularną, celem złożenia wniosku
        o wydanie nowego dokumentu. Możesz skorzystać w tej sprawie z Profilu Zaufanego.


      Po odebraniu nowego dokumentu, zgłoś do nas zmianę danych w aplikacji mobilnej (Ustawienia>Dane osobowe>Zmień dane) lub serwisie transakcyjnym (Panel Ustawień>Dane kontaktowe>Modyfikuj).

      Dokument zostanie zastrzeżony w Systemie „Dokumenty Zastrzeżone”, którego administratorem jest Związek Banków Polskich. Z Systemu „Dokumenty Zastrzeżone” korzystają nie tylko banki, ale także inne firmy.
      Zastrzeżenie dokumentu ograniczy przestępcom możliwość zaciągnięcia zobowiązania z wykorzystaniem Twoich danych osobowych (np. zawarcie umowy kredytowej, wynajęcie mieszkania czy zakup telefonu w ramach umowy abonentowej).  


      Więcej informacji na temat zastrzegania dokumentów oraz lista banków dokonujących zastrzegania (nie tylko od swoich klientów) znajduje się na stronie Związku Banków Polskich:  http://www.dokumentyzastrzezone.pl/