•  

    Zastrzeżenie karty płatniczej

    • Nie możesz znaleźć karty? Tymczasowo ją zablokuj i spokojnie jej poszukaj. Gdy odnajdziesz kartę, będziesz mógł z niej ponownie korzystać. O tym jak tymczasowo zablokować kartę w aplikacji mobilnej lub serwisie transakcyjnym przeczytasz tutaj.

      Nie odnalazłeś karty lub została skradziona? Możesz ją szybko zastrzec:

      • w serwisie transakcyjnym

      1. Zaloguj się do serwisu transakcyjnego i wybierz zakładkę Moje Finanse – menu Karty

      2. Wybierz interesującą Cię kartę, np. debetową.

      3. Po najechaniu kursorem myszki na wizerunek wybranej karty, kliknij w nią.

      4. Otworzą się szczegóły karty, wśród nich pozycja Status karty. Kliknij przycisk Zastrzeż kartę i podstępuj zgodnie z komunikatami wyświetlanymi w serwisie.

      • w aplikacji mobilnej

      1. Zaloguj się do aplikacji mobilnej na swoim urządzeniu, podając kod PIN.

      2. W lewym górnym rogu ekranu kliknij w przycisk wywołujący menu (trzy poziome kreski).

      3. W otwartym bocznym panelu menu znajdź Karty i kliknij w kartę, którą chcesz zastrzec.

      4. Na dole ekranu ze szczegółami karty kliknij przycisk Zastrzeż kartę.

      • dzwoniąc na mLinię (tel. 801 300 800 lub 42 6 300 800 ) i wybierając opcję 3
      • w placówce mBanku


      Pamiętaj! Po zastrzeżeniu swojej karty od razu możesz zamówić nową.

  •  

    Zastrzeganie dokumentu tożsamości

    • W przypadku, gdy zgubisz dokument tożsamości lub zostanie Ci skradziony, niezwłocznie go zastrzeż.

      mBank zastrzega dokumenty tylko swoich klientów:

      - dowody osobiste,

      - paszporty polskie,

      - paszporty zagraniczne,

      - karty pobytu,

      - prawo jazdy.

       

      Dokument tożsamości możesz zastrzec:

      • w aplikacji mobilnej: Ustawienia > Dane osobowe > opcja Zastrzeż dokument tożsamości. Wybór zaakceptuj przyciskiem Wyślij
      • w serwisie transakcyjnym, składając wniosek
      • dzwoniąc na mLinię (tel. 801 300 800 lub 42 6 300 800)
      • w placówce mBanku

       

      Pamiętaj, by o zastrzeżeniu dokumentu powiadomić:

      • najbliższą jednostkę policji (w przypadku, gdy utrata nastąpiła w wyniku kradzieży lub innego przestępstwa),
      • najbliższy organ gminy lub placówkę konsularną, celem złożenia wniosku
        o wydanie nowego dokumentu. Możesz skorzystać w tej sprawie z Profilu Zaufanego.


      Po odebraniu nowego dokumentu, zgłoś do nas zmianę danych w aplikacji mobilnej (Ustawienia>Dane osobowe>Zmień dane) lub serwisie transakcyjnym (Panel Ustawień>Dane kontaktowe>Modyfikuj).

      Dokument zostanie zastrzeżony w Systemie „Dokumenty Zastrzeżone”, którego administratorem jest Związek Banków Polskich. Z Systemu „Dokumenty Zastrzeżone” korzystają nie tylko banki, ale także inne firmy.
      Zastrzeżenie dokumentu ograniczy przestępcom możliwość zaciągnięcia zobowiązania z wykorzystaniem Twoich danych osobowych (np. zawarcie umowy kredytowej, wynajęcie mieszkania czy zakup telefonu w ramach umowy abonentowej).  


      Więcej informacji na temat zastrzegania dokumentów oraz lista banków dokonujących zastrzegania (nie tylko od swoich klientów) znajduje się na stronie Związku Banków Polskich:  http://www.dokumentyzastrzezone.pl/