- prowizja za udzielenie niższa nawet o 50% z kodem: TERAZ
- wniosek złożysz wygodnie online
Karty kredytowe Miles & More - najczęściej zadawane pytania
-
W jaki sposób zostaną naliczone mile za transakcje dokonane kartą Miles & More w styczniu 2017 r.?
-
Mile za transakcje dokonane kartą w styczniu, będą rozliczane zgodnie z nowym regulaminem.
-
-
Czy moje mile powitalne liczą się do maksymalnej liczby mil, które mogę uzbierać w miesiącu?
-
Nie, maksymalna liczba mil dotyczy wyłącznie mil transakcyjnych.
-
-
Ile wynosi maksymalna liczba mil w miesiącu?
-
W ciągu miesiąca kalendarzowego Uczestnik Programu może zebrać łącznie nie więcej niż:
- 5 000 mil transakcyjnych za transakcje dokonane kartą Mastercard Miles & More i/lub Visa Miles & More
- 10 000 mil transakcyjnych za transakcje dokonane kartą Mastercard Miles & More Premium i/lub Visa Miles & More Premium.
-
-
Gdzie mogę sprawdzić ile mam zebranych mil?
-
Stan konta milowego można sprawdzić na stronie www.miles-and-more.pl po założeniu indywidualnego profilu.
-
-
Jak często są naliczane mile?
-
Mile za transakcje dokonane kartą Miles & More naliczane są oddzielnie za każdą transakcję bezgotówkową (z wyłączeniem mTransferu oraz przelewów z rachunku karty kredytowej). Wszystkie mile zebrane za zakupy kartą, naliczane są przez mBank w cyklach miesięcznych. Każdego roboczego 10-go dnia miesiąca kalendarzowego mBank przygotowuje zestawienie mil i wysyła do Miles & More.
-
-
Jak zmniejszyć opłaty za korzystanie z karty kredytowej?
-
Warto pamiętać o kilku istotnych zasadach działania karty kredytowej:
- aby uniknąć naliczania odsetek, spłać całość zadłużenia najpóźniej w dniu wskazanym na wyciągu
- jeśli nie masz wystarczającej kwoty na spłatę całego zadłużenia - zabezpiecz na rachunku kwotę minimalną: 5 proc. zadłużenia, minimum 30 zł. Dzięki temu unikasz opłaty za obsługę nieterminowej spłaty. Opłata zgodna z taryfą prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.
-
-
Co to jest program Miles & More?
-
To największy na świecie program lojalnościowy, pozwalający gromadzić mile i wymieniać je na nagrody - przede wszystkim bilety lotnicze. Program został zapoczątkowany przez Lufthansę w 1993 roku, a obecnie obejmuje on 46 linii lotniczych z całego świata. Program jest bezpłatny i każdy może do niego dołączyć.
-
-
Jak mogę się zarejestrować w programie Miles & More?
-
Możesz to zrobić jednocześnie przy składaniu wniosku o jedną z kart Miles & More wydawanych przez mBank, lub wypełniając papierowy, czy elektroniczny wniosek dostępny na stronie Miles & More.
Przygodę z programem rozpoczynasz wraz zprocesem rejestracji, połączonym z otwarciem osobistego konta milowego w programie Miles & More. Finalnym potwierdzeniem prawidłowej rejestracji klienta w programie jest wysyłka karty Programu Miles & More.
-
-
Dlaczego nie otrzymałem mil powitalnych?
-
Są one naliczane pod warunkiem dokonania pierwszej płatności kartą w okresie pierwszych 3 miesięcy od jej wydania. Mile powitalne dla kart Miles & More naliczane są tylko raz, bez względu na liczbę posiadanych kart, i nie są naliczane ponownie w przypadku wydania kolejnej karty, nowej w miejsce zastrzeżonej, duplikatu czy wznowienia karty.
-
-
Na jakie nagrody mogę wymieniać zebrane mile w programie Miles & More?
-
Mile można wymieniać na atrakcyjne nagrody, m.in.:
- przelot liniami lotniczymi lub podwyższenie klasy podróży
- pobyt w hotelu
- wypożyczenie samochodu podczas podróży
- szlachetne cele
- wymarzone zakupy z katalogu nagród
Więcej informacji o wykorzystaniu mil dostępnych jest na stronie: http://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/pl/spend?l=pl&cid=1000340
-
-
W jaki sposób podwyższyć klasę podróży dzięki milom zebranym w programie Miles & More?
-
Podwyższenia klasy podróży o jedną klasę dzięki milom możesz dokonać:
- bezpośrednio przy stanowisku odprawy. W takiej sytuacji, ze względów bezpieczeństwa, należy pamiętać swój numer PIN w programie Miles & More.
- zarezerwować online. Instrukcja znajduje się pod adresem: https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/pl/spend/flight/offer?nodeid=2554675&l=pl&cid=1000340
- lub za pośrednictwem lokalnego zespołu obsługi Miles & More.
Więcej informacji o podwyższeniu klasy podróży - https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/pl/spend/flight/offer?nodeid=2554661&l=pl
-
-
W jaki sposób scalić konta w programie Miles & More?
-
Jeżeli składając wniosek o kartę kredytową nie podałeś numeru klienta w programie Miles & More, to po złożeniu wniosku nie ma możliwości dopisania już istniejącego numeru klienta Miles & More po stronie banku. Trzeba poczekać na przysłanie karty Miles and More, a następnie skontaktować się z infolinią LOT gdzie istnieje możliwość połączenia obu kont. Scalenie kont może nastąpić na podstawie kontaktu telefonicznego pod numerem telefonu + 48 22 5777 222 lub mailowego na adres ffp@lot.pl - podając numery obu kont. Konta na tej podstawie zostaną scalone.
-
-
Gdzie znaleźć listę aktualnych partnerów programu Miles & More?
-
Aktualna lista partnerów programu Miles & More dostępna jest na stronie Miles & More pod adresem: https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/pl/program/partner?l=pl&cid=1000340
-
-
Jak mogę aktywować kartę kredytową i ustanowić numer PIN samodzielnie?
-
W tym celu zaloguj się na www.mBank.pl , Nowy serwis transakcyjny:
Finanse, Karta, Wybierz kartę, która Cię interesuje, Aktywuj
-
-
Jak mogę dokonać przelewu z karty kredytowej na inny rachunek bankowy?
-
Przelew możesz wykonać samodzielnie, przez serwis transakcyjny. Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę Finanse, Karty, następnie najedziesz na kartę, z której chcesz wykonać przelew i klikniesz „Przelej”. Dalej postępuj jak przy wykonywaniu standardowego przelewu. Wpisz informacje dotyczące przelewu, zaakceptuj operację hasłem sms-owym.
Przelew z karty możesz wykonać także przy pomocy konsultanta mLinii.
-
-
Jak spłacić zadłużenie na karcie?
-
Możesz to zrobić zarówno ze środków dostępnych na rachunku do spłaty karty, jak i poprzez przelew z innego rachunku bankowego. Za datę spłaty przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek karty.
Spłaty karty kredytowej z rachunku w mBanku możesz dokonać:
- w dowolnej chwili za pośrednictwem internetu, logując się do serwisu transakcyjnego na www.mBank.pl. Wybierz z menu głównego zakładkę Moje finanse, następnie Karty, najedź kursorem na interesującą Cię kartę i wybierz opcję Spłata zadłużenia. Możesz spłacić całość zadłużenia lub tylko minimalną część wskazaną na wyciągu
- ustanawiając automatyczną spłatę zadłużenia karty kredytowej z rachunku w mBanku w wysokości 5 proc. lub 100 proc. wystarczy, że w dniu wymaganej spłaty zadłużenia zapewnisz środki na rachunku do spłaty karty, najpóźniej do godz. 20:00
- za pośrednictwem mLinii 801 300 800
- w placówce mBanku
-
-
Czy mogę w internecie obserwować proces rozpatrywania mojego wniosku o kartę kredytową?
-
Tak, pełną informację o etapie, na jakim aktualnie znajduje się proces rozpatrywania Twojego wniosku kredytowego znajdziesz na specjalnej, szyfrowanej stronie. Pamiętaj - musisz podać numer swojego wniosku o kartę kredytową.
-
-
Jak mogę aktywować kartę przez IVR?
-
Po uzyskaniu połączenia z mLinią słuchaj uważnie poleceń wydawanych przez automatyczny serwis telefoniczny. Postępowanie zgodnie ze wskazówkami, pozwoli Ci aktywować Twoją kartę. W trakcie połączenia zostaniesz poproszony o wybór następujących opcji:
1 – identyfikacja klienta: zostaniesz poproszony o podanie danych pozwalających potwierdzić, że jesteś klientem mBanku
3 – obsługa kart: poprzez wskazanie numeru 3 potwierdzisz, że jesteś zainteresowany wykonaniem operacji związanej z Twoją kartą kredytową
2 – potwierdzisz, że jesteś zainteresowany aktywacją karty. Następnie działaj zgodnie z poleceniami lektora
-
-
Jak mogę aktywować kartę przez mLinię?
-
Jeśli chcesz aktywować kartę przy pomocy konsultanta mLinii, wystarczy po uzyskaniu połączenia i identyfikacji poprosić go o wykonanie powyższej czynności. Po aktywacji karty konsultant zaproponuje Ci zdefiniowanie numeru PIN do karty. Ze względów bezpieczeństwa, będziesz mógł to zrobić jedynie przez serwis transakcyjny lub IVR, aby mieć pewność, że nikt nie pozna wskazanego przez Ciebie numeru.
-
-
Jak mogę ustalić PIN w IVR?
-
Po uzyskaniu połączenia z mLinią słuchaj uważnie poleceń wydawanych przez automatyczny serwis telefoniczny. Postępowanie zgodnie ze wskazówkami, pozwoli Ci ustalić numer PIN do Twojej karty. W trakcie połączenia zostaniesz poproszony o wybór następujących opcji:
1 – identyfikacja klienta: zostaniesz poproszony o podanie danych pozwalających potwierdzić, że jesteś klientem mBanku
3 – obsługa kart: przejdziesz do menu pozwalającego na wykonanie operacji na kartach
3 – poprzez wskazanie numeru 3 potwierdzisz, że jesteś zainteresowany ustaleniem/zmianą numeru PIN do karty. Następnie działaj zgodnie z poleceniami lektora
-
-
Czym różni się limit autoryzacyjny od przyznanego limitu karty kredytowej?
-
Przyznany limit karty kredytowej to wysokość kredytu udzielonego przez bank klientowi - właścicielowi karty. Limity autoryzacyjne określają natomiast wartość oraz liczbę możliwych transakcji, dokonywanych daną kartą. Dotyczą zarówno transakcji bezgotówkowych, jak i wypłat w bankomatach oraz wypłat w oddziałach banku. Limity autoryzacyjne klient ustawia samodzielnie w serwisie transakcyjnym. Samodzielne określanie limitów umożliwia lepsze zarządzanie przyznanym kredytem.
-
-
Czy można mieć wyższy limit autoryzacyjny od limitu przyznanego?
-
Tak, limit autoryzacyjny może być wyższy od limitu przyznanego, ale nie może być wyższy od limitu maksymalnego, który jest widoczny w serwisie transakcyjnym.
-
-
Czy mogę podwyższyć limit na karcie kredytowej po jej wydaniu?
-
Tak, możesz zmienić limit karty kredytowej przyznanej przez mBank:
- dzwoniąc pod numer całodobowej mLinii 801 300 800. Konsultant odpowie Ci, czy i na jakich zasadach możesz podwyższyć limit swojej karty kredytowej
- w dowolnej placówce mBanku
- Nowy serwis transakcyjny: Finanse, Karty, Wybierz kartę, która Cię interesuje, Limity autoryzacyjne, Zmień
Dodatkowo w serwisie transakcyjnym możesz zmieniać limity autoryzacyjne na poszczególne rodzaje transakcji dokonywanych kartami (wypłaty z bankomatów, transakcje bezgotówkowe). Mogą być one wyższe od limitu kredytowego, co zapewnia dostęp do większej ilości gotówki po wcześniejszej spłacie części lub całości kredytu.
-
-
Co to jest grace period?
-
W przypadku kart kredytowych jest to okres bezodsetkowy, czyli okres udzielanego przez bank bezprocentowego kredytowania transakcji bezgotówkowych dokonywanych kartami kredytowymi. Najczęściej składa się z okresu rozliczeniowego i odpowiedniego, maksymalnego okresu spłaty (np. okres rozliczeniowy 30 dni + 24 dni na dokonanie spłaty = 54 dni). Inaczej mówiąc jest to okres bez oprocentowania Twojego długu na karcie kredytowej, podarowany Ci przez mBank na uregulowanie należności. Jeśli nie spłacisz całego zadłużenia w tym okresie, to bank pobierze odsetki już od momentu dokonania transakcji.
-
-
Jak wybrać datę okresu rozliczeniowego?
-
Data sporządzenia wyciągu - to dzień, w którym bank podsumowuje wszystkie transakcje dokonane kartą kredytową w ostatnim okresie rozliczeniowym. Zestawienie otrzymujesz w formie elektronicznej lub papierowej. Możesz zsynchronizować wpływ przychodów na konto osobiste oraz termin wymaganej przez bank spłaty kredytu wybierając jeden z 10 proponowanych dni. Możliwe dni miesiąca do wyboru to: 2, 5, 8, 11, 14, 17, 20, 22, 26, 28.
-
-
Jak mogę korzystać z karty kredytowej?
-
Przy użyciu karty kredytowej można wykonywać:
- transakcje bezgotówkowe w punktach handlowo-usługowych oznaczonych logo VISA lub Mastercard
- transakcje internetowe
- transakcje telefoniczne i korespondencyjne (tzw. transakcje MO/TO – Mail Order/ Telephone Order), transakcje gotówkowe – wypłatę gotówki w placówce mBanku lub z bankomatu oznaczonego symbolem Visa lub Mastercard. Za wypłatę gotówki z bankomatu zostanie pobrana prowizja zgodnie z Taryfą prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. i naliczone zostaną odsetki zgodnie z Tabelami stóp procentowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. W przypadku wypłaty gotówki kartą z bankomatu odsetki zostaną naliczone od dnia wypłaty.
-
-
Czy od wypłaty z bankomatu naliczą mi się odsetki?
-
Jeśli wypłacałeś gotówkę w bankomacie lub w oddziale innego banku, proces naliczania odsetek rozpoczął się w dniu wypłaty, a zakończy po spłacie całości zadłużenia. W tym przypadku grace period nie obowiązuje. Dodatkowo zostanie pobrana prowizja za wypłatę gotówki, która zależna jest od kwoty wypłacanej.
-
-
Czy dla kart kredytowych pobierana jest opłata za przewalutowanie?
-
Tak. W przypadku kart kredytowych, Visa jak i Mastercard, pobierana jest prowizja za przewalutowanie transakcji zgodnie z Taryfą prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.
-
-
Jak dokładnie odbywa się przeliczanie kwot w obcej walucie i po jakim kursie środki księgowane są na rachunku klienta?
-
Płatności kartą, przeprowadzone w obcej walucie, są rozliczane w zależności od typu karty w euro lub złotówkach. Jeśli dokonujesz transakcji kartą Mastercard w walucie innej niż euro, transakcja zostanie przewalutowana na euro według kursu Mastercard International, a z euro na złotówki według kursu mBanku S.A. z dnia rozliczenia transakcji. Jeśli dokonasz transakcji kartą Visa to zostanie ona przeliczona z każdej waluty bezpośrednio na złotówki według kursu Visa International.
Za przewalutowanie transakcji zostanie pobrana prowizja zgodnie z Taryfą prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.
-
-
Czy mogę mieć jednocześnie kartę kredytową Mastercard i Visa?
-
Tak, jeśli posiadasz zdolność kredytową, możesz posiadać oba produkty jednocześnie.
-
-
Na jaki okres wydawana jest karta kredytowa i w jaki sposób pobierana jest za nią opłata?
-
Karta kredytowa wydawana jest na okres 3 lub 5 lat w zależności od typu karty. Opłata za używanie karty pobierana jest po roku jej użytkowania. Wysokość opłaty zależy od typu karty. Możesz ją sprawdzić w Taryfie prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.
-
-
Jak zastrzec kartę kredytową?
-
Kartę kredytową można zastrzec:
- dzwoniąc pod numer całodobowej mLinii 801 300 800,
- w placówce mBanku,
- Ścieżka do nowego serwisu transakcyjnego: Finanse, Karty, Wybierz kartę, która Cię interesuje, Zastrzeż
Uwaga, przypominamy, że zastrzeżenie karty w mBanku jest nieodwołalne.
-
-
Jak zamówić nową kartę kredytową, w miejsce zastrzeżonej?
-
Kartę kredytową możesz zamówić na dwa sposoby:
- dzwoniąc na mLinię i składając odpowiednią dyspozycję u konsultanta Pamiętaj, że zastrzegając kartę na mLinii, możesz od razu zamówić nową w jej miejsce.
- składając dyspozycję w placówce mBanku
-
-
Czy zachowam swój stary PIN po otrzymaniu wznowionej karty lub duplikatu?
-
Tak. W przypadku karty odnowionej lub duplikatu, numer PIN pozostaje bez zmian.
Jeśli wcześniej PIN nie był ustalany, zostaniesz poproszony podczas aktywacji karty odnowionej lub duplikatu o jego ustanowienie. Zmiana numeru PIN dla kart kredytowych jest bezpłatna.
-
-
Jak mogę zamówić dodatkową kartę kredytową?
-
Kartę dodatkową dla osoby pełnoletniej możesz zamówić:
- przy pomocy konsultanta mLinii,
- w placówce mBanku.
-
-
Czy możliwe jest uzyskanie karty dodatkowej innego typu niż główna?
-
Nie ma możliwości otrzymania innej karty dodatkowej.
-
-
Ile dodatkowych kart kredytowych mogę zamówić w mBanku?
-
Do każdej karty kredytowej mBanku (głównej), można zamówić maksymalnie trzy dodatkowe karty kredytowe.
-
-
Do której godziny należy dokonać ręcznej spłaty zadłużenia na karcie kredytowej, aby nie przekroczyć terminu wymaganej spłaty?
-
Ręczna spłata zadłużenia na karcie kredytowej powinieneś dokonać najpóźniej do godz. 23.59 w dniu wymaganej spłaty.
-
-
Do której godziny powinny znaleźć się środki na rachunku do spłaty karty, aby dyspozycja automatycznej spłaty została zrealizowana w terminie?
-
Środki na rachunku do spłaty karty powinny znaleźć się do godziny 20.00 w dniu wymaganej spłaty.
-
-
Na czym polega przelew z karty kredytowej i do czego mogę go wykorzystać?
-
Przelew z karty kredytowej funkcjonuje podobnie, jak przelewy z Twojego rachunku. Korzystając z przelewu z karty zapłacisz za zakupy w internecie, domowe rachunki, a nawet uregulujesz płatności z Urzędem Skarbowym czy ZUS-em! Dzięki przyznanemu Ci limitowi kredytowemu nie musisz mieć w danym momencie środków na rachunku, gdyż wykorzystujesz swój limit kredytowy. Informacje dotyczące przelewu znajdziesz na kolejnym wyciągu karty. Bank traktuje przelew jako transakcję bezgotówkową, co oznacza, że masz aż do 54 dni na spłatę przelewu bez odsetek. Za przelew pobierana jest prowizja zgodna z Taryfą prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.
-
-
Do jakiej wysokości mogę wykonać przelew z karty kredytowej?
-
Do wysokości limitu kredytowego, który posiadasz w danym momencie na karcie.
-
-
Czy mogę zamienić swoją kartę kredytową na inną?
-
Tak. W tym celu należy złożyć wniosek u konsultanta mLinii, w placówce bądź w serwisie transakcyjnym (wystarczy w zakładce Pasaż wybrać Karty kredytowe i wybrać wniosek Zmiana karty kredytowej).
Jeśli posiadasz zadłużenie to zostanie ono przeniesione na nową kartę, a wcześniejsza zostanie zamknięta.
-
-
Czy posiadanie karty kredytowej, z której nie korzystam wpływa na moją zdolność kredytową?
-
Tak. Pamiętaj, że dopóki nie prześlesz do mBanku wypowiedzenia umowy o korzystanie z karty kredytowej, jej limit nadal wpływa na Twoją zdolność kredytową. Informacja o przyznanym przez mBank limicie widnieje w Biurze Informacji Kredytowej (BIK).
-
-
Jak wypowiedzieć umowę o kartę kredytową mBanku?
-
Aby wypowiedzieć umowę o kartę kredytową mBanku w pierwszej kolejności skontaktuj się z konsultantem mLinii lub doradcą w placówce i złóż dyspozycję wypowiedzenia umowy. Otrzymasz potwierdzenie złożenia dyspozycji, a karta zostanie zamknięta zgodnie z okresem wypowiedzenia. Pamiętaj, aby spłacić całość zadłużenia przed upływem terminu wypowiedzenia (wraz z zadłużeniem wynikającym z usługi Spłaty na raty, należnymi odsetkami, opłatami i prowizjami). Z upływem okresu wypowiedzenie bank dokonuje zastrzeżenia wszystkich kart kredytowych wydanych do rachunku, którego dotyczy wypowiedzenie.
Natomiast rachunek karty kredytowej jest definitywnie zamykany dopiero po upływie dwóch cykli rozliczeniowych bez operacji księgowych, czyli po wygenerowaniu dwóch pustych wyciągów.
-
-
Czy mBank może mi wypowiedzieć umowę kredytową karty kredytowej?
-
Tak. Zgodnie z zapisem regulaminu mBank ma możliwość wypowiedzenia umowy z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia. Może to jednak nastąpić wyłącznie w określonych, szczególnych przypadkach:
- gdy naruszone zostaną postanowienia umowy lub regulaminu kart kredytowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., w tym niewykonywanie lub nienależyte wykonywanie obowiązków kredytobiorcy wynikające z umowy lub regulaminu, a także naruszenie postanowień regulaminów, które stanowią integralną część umowy
- w przypadku utraty zdolności kredytowej kredytobiorcy, w zakresie umożliwiającym udzielenie kredytu w wysokości określonej w umowie
- w wyniku złożenia fałszywych dokumentów, oświadczeń lub danych stanowiących podstawę udzielenia kredytu
- w momencie złożenia przez kredytobiorcę wniosku o rezygnację z karty
- gdy rachunek karty nie wykazuje żadnych obrotów przez okres 6 miesięcy od dokonania ostatniej transakcji, albo od dnia zawarcia umowy, przy czym naliczanie opłat i pobieranie prowizji przez bank nie stanowi transakcji płatniczej w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych
- w przypadku wymiany karty zgodnie z postanowieniami regulaminu
-
-
Jak powinno wyglądać wypowiedzenie umowy o kartę kredytową w innym banku?
-
Formularz wypowiedzenia karty kredytowej, w którym składane jest wypowiedzenie, powinien przekazać bank. Przykładowy wzór znajduje się w sekcji „Przydatne dokumenty”.
-
Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, objętych tym materiałem, znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek