Karty kredytowe Miles & More - najczęściej zadawane pytania

  •  

    Ile wynosi maksymalna liczba mil w miesiącu?

    • W ciągu miesiąca kalendarzowego Uczestnik Programu może zebrać łącznie nie więcej niż:
      - 5 000 mil transakcyjnych za transakcje dokonane kartą Mastercard Miles & More i/lub Visa Miles & More
      - 10 000 mil transakcyjnych za transakcje dokonane kartą Mastercard Miles & More Premium i/lub Visa Miles & More Premium.

  •  

    Jak często są naliczane mile?

    • Mile za transakcje dokonane kartą Miles & More naliczane są oddzielnie za każdą transakcję bezgotówkową (z wyłączeniem mTransferu oraz przelewów z rachunku karty kredytowej). Wszystkie mile zebrane za zakupy kartą, naliczane są przez mBank w cyklach miesięcznych. Każdego roboczego 10-go dnia miesiąca kalendarzowego mBank przygotowuje zestawienie mil i wysyła do Miles & More.

  •  

    Jak zmniejszyć opłaty za korzystanie z karty kredytowej?

    • Warto pamiętać o kilku istotnych zasadach działania karty kredytowej:

      • aby uniknąć naliczania odsetek, spłać całość zadłużenia najpóźniej w dniu wskazanym na wyciągu
      • jeśli nie masz wystarczającej kwoty na spłatę całego zadłużenia - zabezpiecz na rachunku kwotę minimalną: 5 proc. zadłużenia, minimum 30 zł. Dzięki temu unikasz opłaty za obsługę nieterminowej spłaty. Opłata zgodna z taryfą prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.
  •  

    Co to jest program Miles & More?

    • To największy na świecie program lojalnościowy, pozwalający gromadzić mile i wymieniać je na nagrody - przede wszystkim bilety lotnicze. Program został zapoczątkowany przez Lufthansę w 1993 roku, a obecnie obejmuje on 46 linii lotniczych z całego świata. Program jest bezpłatny i każdy może do niego dołączyć.

  •  

    Jak mogę się zarejestrować w programie Miles & More?

    • Możesz to zrobić jednocześnie przy składaniu wniosku o jedną z kart Miles & More wydawanych przez mBank, lub wypełniając papierowy, czy elektroniczny wniosek dostępny na stronie Miles & More.

      Przygodę z programem rozpoczynasz wraz zprocesem rejestracji, połączonym z otwarciem osobistego konta milowego w programie Miles & More. Finalnym potwierdzeniem prawidłowej rejestracji klienta w programie jest wysyłka karty Programu Miles & More.

  •  

    Dlaczego nie otrzymałem mil powitalnych?

    • Są one naliczane pod warunkiem dokonania pierwszej płatności kartą w okresie pierwszych 3 miesięcy od jej wydania. Mile powitalne dla kart Miles & More naliczane są tylko raz, bez względu na liczbę posiadanych kart, i nie są naliczane ponownie w przypadku wydania kolejnej karty, nowej w miejsce zastrzeżonej, duplikatu czy wznowienia karty.

  •  

    W jaki sposób scalić konta w programie Miles & More?

    • Jeżeli składając wniosek o kartę kredytową nie podałeś numeru klienta w programie Miles & More, to po złożeniu wniosku nie ma możliwości dopisania już istniejącego numeru klienta Miles & More po stronie banku. Trzeba poczekać na przysłanie karty Miles and More, a następnie skontaktować się z infolinią LOT gdzie istnieje możliwość połączenia obu kont. Scalenie kont może nastąpić na podstawie kontaktu telefonicznego pod numerem telefonu + 48 22 5777 222 lub mailowego na adres ffp@lot.pl - podając numery obu kont. Konta na tej podstawie zostaną scalone.

  •  

    Jak mogę dokonać przelewu z karty kredytowej na inny rachunek bankowy?

    • Przelew możesz wykonać samodzielnie, przez serwis transakcyjny. Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę Finanse, Karty, następnie najedziesz na kartę, z której chcesz wykonać przelew i klikniesz „Przelej”. Dalej postępuj jak przy wykonywaniu standardowego przelewu. Wpisz informacje dotyczące przelewu, zaakceptuj operację hasłem sms-owym.

      Przelew z karty możesz wykonać także przy pomocy konsultanta mLinii.

  •  

    Jak spłacić zadłużenie na karcie?

    • Możesz to zrobić zarówno ze środków dostępnych na rachunku do spłaty karty, jak i poprzez przelew z innego rachunku bankowego. Za datę spłaty przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek karty.

      Spłaty karty kredytowej z rachunku w mBanku możesz dokonać:

      • w dowolnej chwili za pośrednictwem internetu, logując się do serwisu transakcyjnego na www.mBank.pl. Wybierz z menu głównego zakładkę Moje finanse, następnie Karty, najedź kursorem na interesującą Cię kartę i wybierz opcję Spłata zadłużenia. Możesz spłacić całość zadłużenia lub tylko minimalną część wskazaną na wyciągu
      • ustanawiając automatyczną spłatę zadłużenia karty kredytowej z rachunku w mBanku w wysokości 5 proc. lub 100 proc. wystarczy, że w dniu wymaganej spłaty zadłużenia zapewnisz środki na rachunku do spłaty karty, najpóźniej do godz. 20:00
      • za pośrednictwem mLinii 801 300 800
      • w placówce mBanku
  •  

    Jak mogę aktywować kartę na mLinii?

    • Zadzwoń na mLinię i poproś konsultanta o aktywację, ustal tymczasowy PIN.

      Ze względów bezpieczeństwa zmień tymczasowy PIN w serwisie transakcyjnym lub przez IVR.

  •  

    Czym różni się limit autoryzacyjny od przyznanego limitu karty kredytowej?

    • Limit karty kredytowej to wysokość kredytu, którego Ci udzieliliśmy.

      Limit autoryzacyjny to wartość oraz liczba transakcji, które możesz wykonać kartą. Dotyczy transakcji bezgotówkowych, wypłat w bankomatach oraz wypłat w oddziałach banku. Limity autoryzacyjne możesz zmieniać w serwisie transakcyjnym oraz w aplikacji mobilnej.

  •  

    Czy mogę podwyższyć limit na karcie kredytowej po jej wydaniu?

    • Tak, możesz zmienić limit na karcie kredytowej:

      • w serwisie transakcyjnym: wejdź w zakładkę FinanseàKarty. Wybierz wszystkie i zwiększ limit karty kredytowej
      • w aplikacji mobilnej: wejdź w zakładkę FinanseàKarty. Wybierz kartę i zwiększ limit
      • na mLinii +48 426 300 800
      • w placówce

       

  •  

    Co to jest grace period?

    • To inaczej okres bezodsetkowy lub odroczona płatność. W tym czasie z karty kredytowej możesz pożyczyć pieniądze, bez naliczenia od nich odsetek.

      W mBanku okres bezodsetkowy trwa 54 dni: okres rozliczeniowy 30 dni + 24 dni na spłatę.

      Jeśli w tym czasie nie spłacisz całości zadłużenia, obciążymy Cię kosztami za opóźnienie. W takim przypadku naliczymy odsetki od dnia dokonania transakcji, ale tylko od kwoty, jaka pozostała do spłaty.

      Grace period obejmuje tylko transakcje bezgotówkowe, czyli płatności kartą w sklepie, jak również przelewy na rachunek bankowy. Okres bezodsetkowy nie dotyczy transakcji gotówkowych, czyli wypłat pieniędzy z bankomatu.

  •  

    Jak wybrać datę okresu rozliczeniowego?

    • Datę wybierasz, gdy składasz wniosek o kartę kredytową. Może to być jeden z proponowanych dni miesiąca: 2, 5, 8, 11, 14, 17, 20, 22, 26, 28. Możesz dopasować datę spłaty kredytowej do daty wpływu pieniędzy na Twoje konto.

  •  

    Jak mogę korzystać z karty kredytowej?

    • Przy użyciu karty kredytowej możesz wykonywać:

      • transakcje bezgotówkowe w punktach handlowo-usługowych oznaczonych logo VISA lub Mastercard
      • transakcje internetowe
      • transakcje gotówkowe – wypłatę gotówki, np. w placówce mBanku lub z bankomatu oznaczonego symbolem Visa lub Mastercard.


      Za wypłatę gotówki z bankomatu pobierzemy prowizję (sprawdź Tpio) i naliczymy odsetki zgodnie z Tabelami stóp procentowych. W przypadku wypłaty gotówki kartą z bankomatu odsetki naliczymy od dnia wypłaty.

  •  

    Czy od wypłaty z bankomatu naliczą mi się odsetki?

    • Tak. Jeśli wypłacasz gotówkę w bankomacie, odsetki zaczniemy naliczać od dnia wypłaty do dnia spłaty całości zadłużenia. W tym przypadku grace period nie obowiązuje. Dodatkowo pobierzemy prowizję za wypłatę gotówki (sprawdź Tpio).

      Wyjątkiem jest karta World Elite Mastercard – nie pobieramy prowizji za wypłaty z bankomatów na całym świecie.

  •  

    Jak dokładnie odbywa się przeliczanie kwot w obcej walucie i po jakim kursie środki księgowane są na rachunku klienta?

    • Płatności kartą, przeprowadzone w obcej walucie, są rozliczane w zależności od typu karty w euro lub złotówkach. Jeśli dokonujesz transakcji kartą Mastercard w walucie innej niż euro, transakcja zostanie przewalutowana na euro według kursu Mastercard International, a z euro na złotówki według kursu mBanku S.A. z dnia rozliczenia transakcji. Jeśli dokonasz transakcji kartą Visa to zostanie ona przeliczona z każdej waluty bezpośrednio na złotówki według kursu Visa International.

      Za przewalutowanie transakcji zostanie pobrana prowizja zgodnie z Taryfą prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.

  •  

    Jak mogę zastrzec kartę kredytową?

    • Kartę kredytową można zastrzec:

      • w serwisie transakcyjnym: Finanseà Karty i wybierz kartę, którą, chcesz zastrzec
      • w aplikacji mobilnej: FinanseàKarty i wybierz kartę, którą chcesz zastrzec. Wybierz Blokada karty
      • na mLinii +48 426 300 800
      • w placówce

      Pamiętaj, że zastrzeżenie karty jest nieodwracalne.

  •  

    Na czym polega przelew z karty kredytowej i do czego mogę go wykorzystać?

    • Przelew z karty kredytowej działa podobnie, jak przelewy z Twojego rachunku. Korzystając z przelewu z karty, zapłacisz za zakupy w internecie, domowe rachunki, a nawet uregulujesz płatności z  Urzędem Skarbowym czy ZUS-em. Dzięki przyznanemu Ci limitowi kredytowemu nie musisz mieć w danym momencie środków na rachunku, gdyż wykorzystujesz swój limit kredytowy. Przelew jest transakcją bezgotówkową, co oznacza, że masz aż 54 dni na spłatę przelewu bez odsetek. Za przelew pobieramy prowizję (sprawdź Tpio).

  •  

    Czy mogę zamienić swoją kartę kredytową na inną?

    • Tak. Możesz to zrobić:

      • w serwisie transakcyjnym: Finanseà KartyàWszystkie. Wybierz Zmień swoja kartę kredytową
      • na mLinii +48 426 300 800
      • w placówce

      Jeśli masz zadłużenie, to przeniesiemy je na nową kartę, a wcześniejszą zamkniemy.

  •  

    Jak mogę wypowiedzieć umowę o kartę kredytową?

    • Złóż wypowiedzenie na mLinii lub w placówce. Kartę zamkniemy zgodnie z okresem wypowiedzenia. Pamiętaj, aby spłacić całość zadłużenia przed terminem wypowiedzenia razem z zadłużeniem z usługi Spłaty na raty, należnymi odsetkami, opłatami i prowizjami.

      Rachunek karty kredytowej zamykamy dopiero po upływie dwóch cykli rozliczeniowych bez operacji księgowych, czyli po wygenerowaniu dwóch pustych wyciągów.

  •  

    Czy mBank może mi wypowiedzieć umowę kredytową karty kredytowej?

    • Tak. Zgodnie z zapisem regulaminu możemy wypowiedzieć umowę z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia. Możemy to zrobić, gdy kredytobiorca:

      • naruszy postanowienia umowy lub regulaminu kart kredytowych
      • utraci zdolność kredytową, w zakresie umożliwiającym udzielenie kredytu w wysokości określonej w umowie
      • złoży fałszywe dokumenty, oświadczenia lub dane, które są  podstawą do udzielenia kredytu
      • złoży wniosek o rezygnację z karty
      • nie korzysta z karty przez 6 miesięcy od ostatniej transakcji, albo od dnia zawarcia umowy (naliczanie opłat i pobieranie prowizji nie stanowi transakcji płatniczej w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych)
      • złoży wniosek o zamianę karty