Kliknij na ikonkę i przejdź do informacji, które Cię interesują

Oblicz ratę i sprawdź swoją zdolność kredytową 

Kalkulator hipoteczny

Wyliczenia kalkulatora hipotecznego mają charakter wstępny i szacunkowy.

  •  

    Rozwiń, aby zobaczyć przykład reprezentatywny

    • Wysokość raty

      1 601,27 zł{

      Kwota kredytu ( netto)

      320 000 zł

      Okres kredytu w miesiącach

      320

      Rodzaj raty

      stała

      Czy kredyt w ofercie promocyjnej

      tak

      Marża

      2,1%

      WIBOR 3M

      1,73%

      Oprocentowanie nominalne

      3,83%

      Typ nieruchomości

      lokal mieszkalny

      Szacowana wartość nieruchomości

      420 000 zł

      Potrzebny czas do ustanowienia hipoteki

      6 miesięcy

      Odsetki od kredytu

      194 050,47 zł

      Podwyższenie oprocentowania do czasu wpisu hipoteki

      o 1,5%

      Prowizja jednorazowa za udzielenie kredytu

      1,5% czyli 4 800 zł

      Stawki ubezpieczenie na życie liczona za okres pierwszych 5 lat

      0,0208% od salda kredytu czyli kwota 3 775,89 zł

      Opłata za ocenę nieruchomości

      300 zł

      Stawka ubezpieczenie nieruchomości – miesięczna opłata z tytułu ubezpieczenia od sumy ubezpieczenia wskazanej przez kredytobiorcę

      0,0065%, kwota 327,60 zł za pierwsze 12 miesięcy

      Koszty podatku od czynności cywilno-prawnych (PCC) – jednorazowo

      19 zł

      Całkowity koszt kredytu

      203 272,96 zł

      Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta

      523 272,96 zł

      RRSO

      4,23%

       

      Umowa o kredyt hipoteczny będzie wymagała zabezpieczenia w postaci wpisu do hipoteki na nieruchomości będącej zabezpieczeniem kredytu.

      Wyliczenia zostały wykonane zgodnie z założeniami ustawy z dnia 23.03.2017r. o kredycie hipotecznym oraz nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami.

Podstawowe informacje o kredycie hipotecznym

  •  

    skorzystaj z obniżonej marży kredytu, dzięki promocji „Kredyt z widokiem na przyszłość"

  •  

    pieniądze na zakup mieszkania lub domu, budowę domu, remont, wykończenie, zakup działki

  •  

    kwota kredytu od 80 100 zł

  •  

    okres kredytowania do 420 m-cy

  •  

    spłata raty następuje co miesiąc

  •  

    waluta kredytu: złoty polski

  •  

    kredyt możesz spłacać w ratach równych lub malejących, których wysokość jest uzależniona od kwoty udzielonego kredytu, okresu kredytowania i jego oprocentowania

  •  

    w dowolnym momencie możesz dokonać częściowej lub całkowitej wcześniejszej spłaty kredytu

     

     

Sprawdź, jak otrzymać kredyt w kilku prostych krokach

Zostaw kontakt lub samodzielnie odwiedź dowolną placówkę mBanku. Doradca przekaże Ci najważniejsze informacje o dokumentach niezbędnych do złożenia zapytania o kredyt hipoteczny.

Na podstawie zapytania o kredyt, Bank przygotuje dla ciebie Formularz Informacyjny. Znajdziesz w nim podsumowanie informacji o warunkach swojego kredytu. O kolejnych etapach procesu poinformujemy Cię smsem lub e-mailem.

Wydamy Ci decyzję kredytową, która jest ofertą Banku. Dodatkowo zapoznaj się z projektem umowy. Zwróć uwagę na warunki, które musisz spełnić aby podpisać umowę i uruchomić kredyt.

Umowę podpiszesz w placówce banku. Po zawarciu umowy pamiętaj o ustanowieniu zabezpieczeń kredytu (zostaną wskazane w umowie).

Skorzystaj z pomocy doradcy przy składaniu wniosku. Środki z kredytu przekażemy na Twoje konto lub na konto sprzedającego nieruchomość.

 

Zobacz jakich dokumentów potrzebujesz

Wybierz z rozwijanych pytań te, które dotyczą Twojej sytuacji, a pomożemy Ci stworzyć własną listę dokumentów niezbędnych do wydania decyzji kredytowych. Dokumenty, które nie zostały opatrzone linkiem, powinieneś dostarczyć do banku we własnym zakresie. 

Cel kredytu

  •  

    Zakup domu od dewelopera

      • Numer księgi wieczystej nieruchomości docelowej lub macierzystej w tym dla garażu jeżeli jest założona
      • Umowa deweloperska wraz z prospektem  informacyjnym i załącznikami
      • Oświadczenie Nabywcy na druku bankowym wraz z udokumentowaniem zapłaty środków na rzecz dewelopera
      • Wypis z ewidencji gruntów
      • Wyrys z mapy ewidencyjnej
      • Ostateczna decyzja/e pozwolenia na budowę
      • Ostateczne decyzje podziałowe/scaleniowe
      • Dokument potwierdzający wielkość powierzchni budynku np. rzuty kondygnacji wraz z powierzchnią lub inwentaryzacja lub operat szacunkowy zawierający wykaz pomieszczeń wraz z powierzchnią
      • Zgłoszenie budynku do użytkowania przyjęte bez sprzeciwu
  •  

    Zakup domu na rynku wtórnym

      • Podpisana umowa przedwstępna
      • Numer księgi wieczystej nieruchomości docelowej lub macierzystej w tym dla garażu jeżeli jest założona
      • Wypis z ewidencji gruntów
      • Wyrys z mapy ewidencyjnej
      • Zaświadczenie z urzędu o przeznaczeniu budowlanym działki/ek gruntu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego
      • Podstawa prawna prawa własności nieruchomości jeżeli Zbywca lub Wnioskodawca nie jest ujawniony w księdze wieczystej.
      • Dokument potwierdzający wielkość powierzchni budynku np. rzuty kondygnacji wraz z powierzchnią lub inwentaryzacja lub operat szacunkowy zawierający wykaz pomieszczeń wraz z powierzchnią
      • Zgłoszenie budynku do użytkowania przyjęte bez sprzeciwu
  •  

    Remont mieszkania

      • Numer księgi wieczystej nieruchomości docelowej lub macierzystej w tym dla garażu jeżeli jest założona
      • Podstawa prawna prawa własności nieruchomości jeżeli Zbywca lub Wnioskodawca nie jest ujawniony w księdze wieczystej
      • Kosztorys prac remontowych/ wykończeniowych na druku bankowym
  •  

    Remont domu jednorodzinnego

      • Numer księgi wieczystej nieruchomości docelowej lub macierzystej w tym dla garażu jeżeli jest założona
      • Wypis z ewidencji gruntów
      • Wyrys z mapy ewidencyjnej
      • Podstawa prawna prawa własności nieruchomości jeżeli Zbywca lub Wnioskodawca nie jest ujawniony w księdze wieczystej
      • Kosztorys prac remontowych/ wykończeniowych na druku bankowym
      • Dokument potwierdzający wielkość powierzchni budynku np. rzuty kondygnacji wraz z powierzchnią lub inwentaryzacja lub operat szacunkowy zawierający wykaz pomieszczeń wraz z powierzchnią
      • Zgłoszenie budynku do użytkowania przyjęte bez sprzeciwu
  •  

    Zakup mieszkania od dewelopera

      • Numer księgi wieczystej nieruchomości docelowej lub macierzystej w tym dla garażu jeżeli jest założona
      • Umowa deweloperska wraz z prospektem informacyjnym i załącznikami
      • Oświadczenie Nabywcy na druku bankowym wraz z udokumentowaniem zapłaty środków na rzecz dewelopera
      • Ostateczna decyzja/e pozwolenia na budowę
      • Ostateczne decyzje podziałowe/scaleniowe
      • Zgłoszenie budynku do użytkowania przyjęte bez sprzeciwu
  •  

    Zakup mieszkania na rynku wtórnym

      • Podpisana umowa przedwstępna
      • Numer księgi wieczystej nieruchomości docelowej lub macierzystej w tym dla garażu jeżeli jest założona
      • Podstawa prawna prawa własności nieruchomości jeżeli Zbywca lub Wnioskodawca nie jest ujawniony w księdze wieczystej
  •  

    Zakup działki budowlanej

      • Podpisana umowa przedwstępna
      • Numer księgi wieczystej nieruchomości docelowej lub macierzystej w tym dla garażu jeżeli jest założona
      • Wypis z ewidencji gruntów
      • Wyrys z mapy ewidencyjnej
      • Zaświadczenie z urzędu o przeznaczeniu budowlanym działki/ek gruntu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego
      • Podstawa prawna prawa własności nieruchomości jeżeli Zbywca lub Wnioskodawca nie jest ujawniony w księdze wieczystej
  •  

    Budowa domu

      • Numer księgi wieczystej nieruchomości docelowej lub macierzystej w tym dla garażu jeżeli jest założona
      • Wypis z ewidencji gruntów
      • Wyrys z mapy ewidencyjnej
      • Pozwolenie na budowę z klauzulą ostateczności
      • Zaświadczenie z urzędu o przeznaczeniu budowlanym działki/ek gruntu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego
      • Podstawa prawna prawa własności nieruchomości jeżeli Zbywca lub Wnioskodawca nie jest ujawniony w księdze wieczystej
      • Kosztorys prac budowlanych wraz z harmonogramem wypłat transz na druku bankowym lub oświadczenie wnioskodawcy dotyczące planowanego kosztu inwestycji
      • Dziennik Budowy
      • Dokumentacja projektowa budynku - opis konstrukcji, rzuty powierzchni, projekt zagospodarowania terenu (część graficzna i opisowa), przekroje
  •  

    Refinansowanie kredytu hipotecznego

    • a). Cel kredytowania – brak dodatkowych dokumentów
      b). Inny lokal mieszkalny:

      • Numer księgi wieczystej nieruchomości docelowej lub macierzystej w tym dla garażu jeżeli jest założona
      • Podstawa prawna prawa własności nieruchomości jeżeli Zbywca lub Wnioskodawca nie jest ujawniony w księdze wieczystej.

Zabezpieczenie kredytu

  •  

    Cel kredytowania 

    • Brak dodatkowych dokumentów.

  •  

    Inny lokal mieszkalny

      • Numer księgi wieczystej nieruchomości docelowej lub macierzystej w tym dla garażu jeżeli jest założona
      • Podstawa prawna prawa własności nieruchomości jeżeli Zbywca lub Wnioskodawca nie jest ujawniony w księdze wieczystej.
  •  

    Inny dom jednorodzinny

      • Numer księgi wieczystej nieruchomości docelowej lub macierzystej w tym dla garażu jeżeli jest założona
      • Wypis z ewidencji gruntów
      • Wyrys z mapy ewidencyjnej
      • Zaświadczenie z urzędu o przeznaczeniu budowlanym działki/ek gruntu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego
      • Podstawa prawna prawa własności nieruchomości jeżeli Zbywca lub Wnioskodawca nie jest ujawniony w księdze wieczystej
      • Dokument potwierdzający wielkość powierzchni budynku np. rzuty kondygnacji wraz z powierzchnią lub inwentaryzacja lub operat szacunkowy zawierający wykaz pomieszczeń wraz z powierzchnią
      • Zgłoszenie budynku do użytkowania przyjęte bez sprzeciwu
  •  

    Inna działka budowlana

      • Numer księgi wieczystej nieruchomości docelowej lub macierzystej jeżeli jest założona
      • Wypis z ewidencji gruntów
      • Wyrys z mapy ewidencyjnej
      • Zaświadczenie z urzędu o przeznaczeniu budowlanym działki/ek gruntu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego
      • Podstawa prawna prawa własności nieruchomości jeżeli Zbywca lub Wnioskodawca nie jest ujawniony w księdze wieczystej

Źródło dochodu

  •  

    Umowa o pracę

  •  

    Umowa o pracę zagranica

  •  

    Kontrakt marynarski

      • Książeczka żeglarska
      • Historia rachunku bankowego z wpływem wynagrodzenia za 12 ostatnich miesięcy
  •  

    Umowa zlecenie

  •  

    Najem

      • Aktualne umowy najmu/dzierżawy nieruchomości za 6 ostatnich miesięcy
      • Dokument potwierdzający prawo własności do wynajmowanej nieruchomości/ Nr KW
      • Historia rachunku bankowego z wpływem z tytułu najmu/dzierżawy za 6 ostatnich miesięcy
  •  

    Renta z ZUS

      • Decyzja o przyznaniu renty określająca termin jej wygaśnięcia
  •  

    Emerytura

      • Ostatni odcinek emerytury/zasiłku przedemerytalnego
  •  

    Działalność rolnicza

      • Zaświadczenie z urzędu gminy o liczbie hektarów przeliczeniowych gospodarstwa rolnego
      • Umowy kontraktacyjne / faktury / rachunki z tytułu sprzedaży płodów (np. do mleczarni, ubojni) za okres ostatnich 12 miesięcy
      • Zaświadczenie z Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS)
      • Zaświadczenie z urzędu gminy o nie zaleganiu z podatkiem rolnym
  •  

    Udziały w spółce z o.o./S.A.

      • Odpis z KRS
      • Bilans i rachunek zysków i strat za ubiegły rok
      • Bilans i rachunek zysków i strat za pierwsze półrocze bieżącego roku
      • Historia operacji na rachunku bankowym z wpływami z tytułu dywidendy za ostatnie 12 miesięcy
      • Zaświadczenie z firmy podpisane przez głównego księgowego lub innego członka zarządu potwierdzające kwotę dywidendy wypłaconej w ostatnim roku rozliczeniowym
  •  

    Działalność gospodarcza (karta podatkowa)

      • Zaświadczenie z ZUS o nie zaleganiu w opłacaniu składek (dla każdej firmy Wnioskodawcy)
      • Decyzja US o ustaleniu na dany rok podatkowy wysokości podatku dochodowego
  •  

    Działalność gospodarcza (ryczałt)

      • Zaświadczenie z ZUS o nie zaleganiu w opłacaniu składek (dla każdej firmy Wnioskodawcy)
      • PIT28 wraz ze wszystkimi załącznikami za ostatni zamknięty rok obrachunkowy
  •  

    Działalność gospodarcza (KPiR)

      • Zaświadczenie z ZUS o nie zaleganiu w opłacaniu składek (dla każdej firmy Wnioskodawcy)
      • Umowa spółki
      • Książki przychodów i rozchodów dotycząca zestawienia sprzedaży i kosztów za miesiące ubiegłego roku w formie podsumowania poszczególnych miesięcy (lub narastająco)
      • Książki przychodów i rozchodów dotycząca zestawienia sprzedaży i kosztów za miesiące bieżącego roku w formie podsumowania poszczególnych miesięcy (lub narastająco)
      • PIT-36/36-L wraz ze wszystkimi załącznikami
  •  

    Działalność gospodarcza (księgi handlowe)

      • Bilans i rachunek zysków i strat za ubiegły rok
      • Bilans i rachunek zysków i strat za pierwsze półrocze bieżącego roku
      • Zaświadczenie z ZUS o nie zaleganiu w opłacaniu składek (dla każdej firmy Wnioskodawcy)
      • Umowa spółki
      • PIT-36/36-L wraz ze wszystkimi załącznikami
  •  

    Jeżeli działalność jest prowadzona w ramach samozatrudnienia, dodatkowo wymagane będą:

      • Świadectwo pracy
      • Umowa o współpracy w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej

To jest poglądowa lista potrzebnych do uzyskania kredytu dokumentów. Szczegółową listę przekażemy po złożeniu wniosku kredytowego. Bank może na każdym etapie analizy kredytowej poprosić o dodatkowe dokumenty.

Jeżeli nie znalazłeś swojego źródła dochodu, skontaktuj się z Doradcą który zweryfikuje czy jest to dochód akceptowany przez Bank i przedstawi niezbędną listę dokumentów.

Wybrane opłaty

 

Rodzaj czynności Opłaty i prowizje
Opłata za rozpatrzenie wniosku kredytowego 0 zł 
Prowizja za udzielenie/podwyższenie kredytu od 0% do 4% kwoty kredytu/podwyższenia 
Prowizja za wcześniejszą całkowitą  spłatę w okresie pierwszych 3 lat kredytowania  2%  kwoty kapitału pozostałego do spłaty
Prowizja za wcześniejszą częściową spłatę 0% 
Opłata za ocenę nieruchomości, która ma stanowić zabezpieczenie kredytu – od każdej nieruchomości1

300,00 zł – lokal mieszkalny, działka budowlana

500,00 zł – dom jednorodzinny

800,00 zł – nieruchomość nietypowa
Opłata  za zawiadomienie ubezpieczyciela o cesji na rzecz mBanku S.A. (w przypadku zawarcia ramowej umowy cesji pomiędzy cedentem, a mBankiem S.A.)1

15,00 zł

Aneks do umowy kredytu  100 zł - 500 zł
Sporządzenie i wysłanie aktualnego harmonogramu spłat w formie papierowej na życzenie Klienta 40 zł 

1 Opłata jest pomniejszona o wartość opłaty za rozpatrzenie wniosku, jeżeli taka występuje

Taryfa prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.

Praktyczne rady dla przyszłego kredytobiorcy

O kredyt hipoteczny może starać się każda osoba, która ukończyła 18 lat i osiąga dochody. Kredyt hipoteczny można uzyskać indywidualnie lub wspólnie: z małżonkiem, członkiem rodziny lub partnerem. W przypadku wniosków wspólnych, dochód powinien osiągać minimum jeden wnioskodawca.

Osiągasz dochód na podstawie umowy o pracę?
W momencie składania zapytania o kredyt hipoteczny, konieczne jest zatrudnienie od minimum 3 miesięcy. Umowa o pracę powinna jednocześnie obowiązywać przynajmniej przez kolejne 6 miesięcy.

 

Prowadzisz działalność gospodarczą?

Pamiętaj, że działalność gospodarcza powinna być prowadzona nieprzerwanie przez minimum 24 miesiące przed złożeniem wniosku o kredyt.

 

Osiągasz dochody z tytułu umowy zlecenia, umowy o dzieło, lub kontraktu menedżerskiego?

Umowy zlecenia/o dzieło i kontrakty menadżerskie (zawarte z tym samym pracodawcą), powinny obowiązywać przynajmniej od 6 miesięcy przed złożeniem wniosku.

 

Dopuszczamy również inne formy zatrudnienia.



Kredyt hipoteczny to wieloletnie zobowiązanie, dla którego następują zmiany oprocentowania i wysokości rat (mogą maleć, ale także rosnąć). W czasie może zmienić się także wartość nieruchomości: nabytej i zabezpieczającej spłatę kredytu. Są to bardzo ważne kwestie, które musisz wziąć pod uwagę, zanim zdecydujesz się na zaciągniecie takiego zobowiązania.

1. Zweryfikuj stan prawny działki

Zweryfikuj czy działka, na której realizowana będzie budowa ma uregulowany stan prawny i posiada charakter budowlany - mieszkaniowy. Istotne jest również, aby powierzchnia działki nie przekraczała 2999 m2.

2. Uzyskaj pozwolenie na budowę lub zgłoszenie budowy

Uzyskaj pozwolenie na budowę lub zgłoszenie budowy. Niezbędne do uzyskania pozwolenia będzie: dokument potwierdzający prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane oraz dokumentacja projektowa budynku.

3. Zgłoś budowę

Po otrzymaniu pozwolenia/zgłoszenia budowy zgłoś się do starostwa powiatowego o zarejestrowanie dziennika budowy. Złóż również zawiadomienie o zamierzonym terminie rozpoczęciu robót budowlanych. Tu sprawdzisz organ właściwy dla twojej lokalizacji: link do strony ministerstwa rozwoju. Za rozpoczęcie prac budowlanych uznaje się wytyczenie budynku na gruncie przez uprawnionego geodetę .

4. Sporządź kosztorys budowy

Jeśli będziesz miał problem z przygotowaniem kosztorysu budowlanego, zrobimy go za Ciebie. Wystarczy oświadczenie dotyczące planowanego kosztu budowy. Za tę usługę nie pobierzemy od Ciebie żadnej opłaty. Pamiętaj, że Twój kredyt będzie wypłacony w transzach zgodnie z przyjętym kosztorysem, a zakończenie budowy nie powinno przekroczyć 36 miesięcy od wypłaty pierwszej transzy.

5. Uzyskaj pozwolenie na użytkowanie nieruchomości

Pamiętaj nas poinformować o zakończeniu budowy. Będzie nam dodatkowo potrzebne: pozwolenie na użytkowanie lub oświadczenie o braku sprzeciwu na użytkowanie. Zlecimy wówczas ostatnie oględziny nieruchomości, aby potwierdzić czy zrealizowałeś inwestycję zgodnie z umową kredytową.

 

 

Kredyt oprocentowany jest według zmiennej stopy procentowej, określonej w Umowie. Wysokość zmiennej stopy procentowej ustalana jest jako suma zmiennej stawki bazowej obowiązującej w Banku i marży Banku.

Wysokość zmiennej stawki bazowej ustalana jest przez bank na podstawie wartości stopy referencyjnej WIBOR 3M w przedostatnim dniu roboczym lutego, maja, sierpnia i listopada. Informację o stawce bazowej obowiązującej w Banku znajdziesz tutaj.

Więcej o oprocentowaniu i związanym ryzyku jego zmiany znajdziesz w Informacji o ryzykach dla kredytobiorców hipotecznych.

Nie musisz się martwić o wycenę nieruchomości, która będzie zabezpieczeniem Twojego kredytu. Aby ułatwić Ci formalności, Bank w Twoim imieniu zleci ocenę nieruchomości. Koszty wykonania operatu przez wyspecjalizowaną firmę zewnętrzna znajdziesz w aktualnej TPiO.

Najważniejsze pytania i odpowiedzi

Jaką kwotę kredytu będę mógł otrzymać w mBanku?

Jaką maksymalną kwotę kredytu mogę uzyskać?

Przy każdym wniosku indywidualnie określamy wysokość wymaganego wkładu własnego, przy czym maksymalna kwota kredytu nie może przekroczyć 90% wartości nieruchomości proponowanej na zabezpieczenie kredytu. Szczegóły możesz uzyskać kontaktując się z ekspertem kredytowym

zobacz więcej pytań i odpowiedzi na temat Jaką maksymalną kwotę kredytu mogę uzyskać?

Czy mBank akceptuje świadczenie 500 Plus?

Nie. Do wyznaczenia zdolności kredytowej osób ubiegających się o kredyt hipoteczny, mBank nie bierze pod uwagę świadczenia wychowawczego w ramach programu 500 Plus.

zobacz więcej pytań i odpowiedzi na temat Czy mBank akceptuje świadczenie 500 Plus?

Przyznanie kredytu hipotecznego uzależnione jest od pozytywnej oceny zdolności kredytowej potencjalnego kredytobiorcy przez mBank S.A. Niniejszy materiał nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny. Szczegółowe informacje, w tym warunki i opłaty związane z kredytem hipotecznym w mBanku SA znajdują się w: Regulaminie udzielania kredytów hipotecznych dla osób fizycznych przez mBank S.A., Taryfie prowizji i opłat bankowych mBanku dla kredytów hipotecznych dla osób fizycznych, dostępnych na: https://www.mbank.pl/indywidualny/kredyty/kredyty-hipoteczne/wez-kredyt-hipoteczny/