Aktywacja i odblokowanie serwisu - najczęściej zadawane pytania

  •  

    Jak zalogować się pierwszy raz i aktywować dostęp do konta przez internet?

    • 1. Do pierwszego logowania użyj danych z pakietu aktywacyjnego

       

      Pakiet aktywacyjny to plik w formacie PDF, który wysyłamy po podpisaniu umowy na Twój adres e-mail. W swojej skrzynce pocztowej znajdź wiadomość od kontakt@mbank.pl o tytule „Pakiet do aktywacji serwisu transakcyjnego”.

       

      2. Otwórz pakiet aktywacyjny

       

      Otwórz załącznik z e-maila. Załącznik to plik PDF, zabezpieczony hasłem. Hasło wysłaliśmy do Ciebie SMS-em. Przepisz hasło z SMS-a.

      W pliku PDF znajdziesz:

      • identyfikator – to Twój indywidualny, 8-cyfrowy numer klienta, którego będziesz używać do logowania w mBanku,
      • tymczasowe hasło do internetu – użyjesz go tylko do pierwszego logowania (później zmienisz hasło na docelowe).

      Tymczasowe hasło z pakietu aktywacyjnego jest ważne tylko przez 48 godzin od momentu wysłania. Jeśli ten czas minął, zamów nowy pakiet aktywacyjny.

       

      3. Aktywuj dostęp do banku

       

      Wejdź na stronę logowania.

      Na ekranie logowania wpisz identyfikator i tymczasowe hasło do internetu z pakietu aktywacyjnego.

      Postępuj zgodnie z instrukcjami z ekranu logowania. W ostatnim kroku poprosimy Cię o ustalenie Twojego docelowego hasła do logowania przez internet. Sprawdź, z jakich znaków powinno składać się hasło.

      Zmianę hasła na docelowe potwierdzisz SMS-em lub mobilną autoryzacją.

       

      Twój dostęp do konta przez internet jest już aktywny!

       

      4. Zaloguj się do serwisu transakcyjnego po raz pierwszy


      Wejdź na stronę logowania.

      Wprowadź: 

      • identyfikator klienta,
      • docelowe hasło do internetu.

      Będziesz ich używać przy każdym kolejnym logowaniu. 

       

  •  

    Nie pamiętam hasła do serwisu. Jak mogę je odzyskać?

    • Jeśli nie pamiętasz hasła do serwisu, musisz ustalić nowe. Możesz to zrobić na trzy sposoby. Wybierz najwygodniejszy dla siebie.

       

      1. Znasz swój identyfikator klienta?  
      • Wejdź na stronę aktywacji dostępu do konta
      • Wpisz wymagane dane i kliknij WYŚLIJ.
      • Na adres e-mail, który u nas zarejestrowałeś, wyślemy Ci zaszyfrowany plik w formacie PDF. Znajdziesz w nim swój identyfikator klienta i tymczasowe hasło do logowania - użyjesz go tylko raz. Tymczasowe hasło będzie ważne przez 48 godzin. Jeśli w tym czasie go nie wykorzystasz, jeszcze raz zamów tymczasowe dane do logowania.
      • W wiadomości SMS wyślemy Ci hasło, którym odszyfrujesz plik z wiadomości e-mail.
      • Przejdź do strony logowania.
      • Wpisz identyfikator i tymczasowe hasło do logowania z pliku. Kliknij ZALOGUJ SIĘ.
      • W ostatnim kroku poprosimy Cię o ustalenie Twojego docelowego hasła do logowania przez internet.
      • Zmianę hasła na docelowe zatwierdzisz SMS-em lub mobilną autoryzacją.

      Twój dostęp do konta jest już aktywny. Możesz zalogować się nowym hasłem.

       

      1. Masz dostęp do aplikacji mobilnej? 
      • Zaloguj się do aplikacji. Wybierz Menu > Ustawienia > Bezpieczeństwo > Dostęp do banku.
      • Następnie w sekcji Kanały dostępu sprawdź status przy kanale internet.
      • Jeśli w polu internet widzisz status AKTYWUJ, kliknij AKTYWUJ.
      • Jeśli w polu internet widzisz status ZABLOKUJ, kliknij ZABLOKUJ. Status zmieni się na AKTYWUJ, a Ty dostaniesz od nas SMS z informacją o zablokowaniu kanału internet. Następnie kliknij AKTYWUJ.
      • W wiadomości SMS wyślemy Ci tymczasowy identyfikator klienta. Następnie zadzwonimy do Ciebie. Lektor podyktuje Ci 10-cyfowe hasło. Zapamiętaj je. To będzie tymczasowe hasło do logowania - użyjesz go tylko raz. Tymczasowe hasło i tymczasowy identyfikator będą ważne przez 15 minut. Jeśli w tym czasie ich nie wykorzystasz, jeszcze raz zamów tymczasowe dane do logowania.
      • Przejdź do strony logowania.
      • Wpisz tymczasowy identyfikator z SMS-a i tymczasowe hasło, które podał Ci lektor. Kliknij ZALOGUJ SIĘ.
      • W ostatnim kroku poprosimy Cię o ustalenie Twojego docelowego hasła do logowania przez internet. Zmianę hasła na docelowe zatwierdzisz jednorazowo hasłem SMS.
      • Podamy Ci też Twój docelowy, 8-cyfrowy identyfikator klienta.

      Twój dostęp do konta jest już aktywny. 

       

      1. Pamiętasz swój identyfikator i telekod?

      Możesz ustalić nowe hasło na mLinii, bez konieczności rozmowy z konsultantem.

      • Wymyśl tymczasowe hasło składające się z minimum 8, a maksymalnie 20 cyfr. 
      • Zadzwoń pod numer +48 42 6 300 800.
      • Wybierz 1 - jestem klientem.
      • Wprowadź identyfikator klienta. 
      • Wpisz wybrane cyfry telekodu, o które poprosi lektor.
      • Wybierz 1 - zmiana hasła dostępu do internetu.
      • Lektor poprosi Cię byś wpisał tymczasowe hasło. Usłyszysz komunikat -  proszę wprowadzić nowe hasło od 8 do 20 cyfr i zatwierdzić krzyżykiem (#). Lektor poprosi o powtórzenie hasła, a następnie potwierdzi ustalenie hasła tymczasowego. 
      • Przejdź do strony logowania.
      • Wpisz 8-cyfrowy identyfikator klienta i tymczasowe hasło, które właśnie ustaliłeś na mLinii. Kliknij ZALOGUJ SIĘ.
      • W ostatnim kroku poprosimy Cię o ustalenie Twojego docelowego hasła do logowania przez internet. 

      Twój dostęp do konta jest już aktywny. 

  •  

    Nie pamiętam identyfikatora. Jak go ustalić/odzyskać ?

    • Jeśli nie pamiętasz identyfikatora, możesz go odzyskać dwa sposoby

      1. Masz dostęp do aplikacji mobilnej?  

      Pobierz aplikację mobilną za darmo z autoryzowanych sklepów – App Store (iOS – Apple), Google Play (Android). Połącz aplikację z kontem.

       

      • Zaloguj się do aplikacji. Wybierz Menu > Ustawienia > Bezpieczeństwo > Dostęp do banku.
      • Następnie w sekcji Kanały dostępu sprawdź status przy kanale internet.
      • Jeśli w polu internet widzisz status AKTYWUJ, kliknij AKTYWUJ.
      • Jeśli w polu internet widzisz status ZABLOKUJ, kliknij ZABLOKUJ. Status zmieni się na AKTYWUJ, a Ty dostaniesz od nas SMS z informacją o zablokowaniu kanału internet. Następnie kliknij AKTYWUJ.
      • W wiadomości SMS wyślemy Ci tymczasowy identyfikator klienta. Następnie zadzwonimy do Ciebie. Lektor podyktuje Ci 10-cyfowe hasło. Zapamiętaj je. To będzie tymczasowe hasło do logowania - użyjesz go tylko raz. Tymczasowe hasło i tymczasowy identyfikator będą ważne przez 15 minut. Jeśli w tym czasie ich nie wykorzystasz, jeszcze raz zamów tymczasowe dane do logowania.
      • Przejdź do strony logowania.
      • Wpisz tymczasowy identyfikator z SMS-a i tymczasowe hasło, które podał Ci lektor. Kliknij ZALOGUJ SIĘ.
      • Następnie poprosimy Cię o ustalenie Twojego docelowego hasła do logowania przez internet. Nadanie hasła zatwierdzisz jednorazowo hasłem SMS.
      • W ostatnim kroku podamy Ci Twój docelowy, 8-cyfrowy identyfikator klienta.

      Masz już swój identyfikator i aktywny dostęp do konta. 

       

      2.  Nie udało Ci się odzyskać identyfikatora w aplikacji?

       

      Odwiedź najbliższą placówkę (weź ze sobą dokument tożsamości) lub zadzwoń na mLinię (+48 42 6 300 800). Jeśli zdecydujesz się do nas zadzwonić, postępuj zgodnie z instrukcją.

       

      • Wybierz 1 - jestem klientem. Lektor poprosi Cię o podanie identyfikatora. Jeśli go nie pamiętasz, nic nie wpisuj. Poczekaj, aż skończy się czas na wpisanie identyfikatora i wybierz 0, aby połączyć się z konsultantem. 
      • Konsultant zada Ci kilka pytań identyfikacyjnych i zamówi dla Ciebie pakiet, w którym znajdziesz swój docelowy identyfikator i tymczasowe hasło do logowania. Będziesz musiał użyć obu danych do ponownej aktywacji dostępu przez internet.
      • Pakiet wyślemy e-mailem. Jeżeli nie mamy Twojego aktualnego adresu e-mail, zaproponujemy wysyłkę pakietu pocztą, na zarejestrowany w banku adres korespondencyjny. 
      • Na adres e-mail, który u nas zarejestrowałeś, wyślemy Ci zaszyfrowany plik w formacie PDF. Znajdziesz w nim swój identyfikator klienta i tymczasowe hasło do logowania - użyjesz go tylko raz. Tymczasowe hasło będzie ważne przez 48 godzin. Jeśli w tym czasie go nie wykorzystasz, jeszcze raz zamów tymczasowe dane do logowania. 
      • W wiadomości SMS wyślemy Ci hasło, którym odszyfrujesz plik z wiadomości e-mail.
      • Przejdź do strony logowania.
      • Wpisz identyfikator i tymczasowe hasło do logowania z pliku. Kliknij ZALOGUJ SIĘ.
      • W ostatnim kroku poprosimy Cię o ustalenie Twojego docelowego hasła do logowania przez internet. Nadanie hasła zatwierdzisz jednorazowo hasłem SMS.

      Masz już swój identyfikator i aktywny dostęp do konta. 

  •  

    Mam zablokowany dostęp do serwisu transakcyjnego. Jak go odblokować?

    • Dostęp do serwisu transakcyjnego możesz odblokować na trzy sposoby.

      1. Masz dostęp do aplikacji mobilnej?  

      Pobierz aplikację mobilną za darmo z autoryzowanych sklepów – App Store (iOS – Apple), Google Play (Android). Połącz aplikację z kontem.

       

      • Zaloguj się do aplikacji. Wybierz Menu > Ustawienia > Bezpieczeństwo > Dostęp do banku.
      • W sekcji Kanały dostępu przy kanale internet kliknij AKTYWUJ.
      • W wiadomości SMS wyślemy Ci tymczasowy identyfikator klienta. Następnie zadzwonimy do Ciebie. Lektor podyktuje Ci 10-cyfowe hasło. Zapamiętaj je. To będzie tymczasowe hasło do logowania - użyjesz go tylko raz. Tymczasowe hasło i tymczasowy identyfikator będą ważne przez 15 minut. Jeśli w tym czasie ich nie wykorzystasz, jeszcze raz zamów tymczasowe dane do logowania.
      • Przejdź do strony logowania.
      • Wpisz tymczasowy identyfikator z SMS-a i tymczasowe hasło, które podał Ci lektor. Kliknij ZALOGUJ SIĘ.
      • Następnie poprosimy Cię o ustalenie Twojego docelowego hasła do logowania przez internet. Nadanie hasła zatwierdzisz jednorazowo hasłem SMS.
      • W ostatnim kroku podamy Ci Twój docelowy, 8-cyfrowy identyfikator klienta.

      Twój dostęp do konta jest już aktywny.

       

      2. Nie masz aplikacji, ale znasz swój identyfikator klienta?  

      • Wejdź na stronę aktywacji dostępu do konta
      • Wpisz wymagane dane i kliknij WYŚLIJ.
      • Na adres e-mail, który u nas zarejestrowałeś, wyślemy Ci zaszyfrowany plik w formacie PDF. Znajdziesz w nim swój identyfikator klienta i tymczasowe hasło do logowania - użyjesz go tylko raz. Tymczasowe hasło będzie ważne przez 48 godzin. Jeśli w tym czasie go nie wykorzystasz, jeszcze raz zamów tymczasowe dane do logowania.
      • W wiadomości SMS wyślemy Ci hasło, którym odszyfrujesz plik z wiadomości e-mail.
      • Przejdź do strony logowania.
      • Wpisz identyfikator i tymczasowe hasło do logowania z pliku. Kliknij ZALOGUJ SIĘ.
      • W ostatnim kroku poprosimy Cię o ustalenie Twojego docelowego hasła do logowania przez internet.
      • Zmianę hasła na docelowe zatwierdzisz SMS-em lub mobilną autoryzacją.

      Twój dostęp do konta jest już aktywny. 

       

      3.  Potrzebujesz pomocy pracownika?

       

      Odwiedź najbliższą placówkę (weź ze sobą dokument tożsamości) lub zadzwoń na mLinię (+48 42 6 300 800). Jeśli zdecydujesz się do nas zadzwonić, postępuj zgodnie z instrukcją.

       

      • Wybierz 1 - jestem klientem. Lektor poprosi Cię o podanie identyfikatora. Jeśli go nie pamiętasz, nic nie wpisuj. Poczekaj, aż skończy się czas na wpisanie identyfikatora i wybierz 0, aby połączyć się z konsultantem. 
      • Konsultant zada Ci kilka pytań identyfikacyjnych i zamówi dla Ciebie pakiet, w którym znajdziesz swój docelowy identyfikator i tymczasowe hasło do logowania. Będziesz musiał użyć obu danych do ponownej aktywacji dostępu przez internet.
      • Pakiet wyślemy e-mailem. Jeżeli nie mamy Twojego aktualnego adresu e-mail, zaproponujemy wysyłkę pakietu pocztą, na zarejestrowany w banku adres korespondencyjny. 
      • Na adres e-mail, który u nas zarejestrowałeś, wyślemy Ci zaszyfrowany plik w formacie PDF. Znajdziesz w nim swój identyfikator klienta i tymczasowe hasło do logowania - użyjesz go tylko raz. Tymczasowe hasło będzie ważne przez 48 godzin. Jeśli w tym czasie go nie wykorzystasz, jeszcze raz zamów tymczasowe dane do logowania. 
      • W wiadomości SMS wyślemy Ci hasło, którym odszyfrujesz plik z wiadomości e-mail.
      • Przejdź do strony logowania.
      • Wpisz identyfikator i tymczasowe hasło do logowania z pliku. Kliknij ZALOGUJ SIĘ.
      • W ostatnim kroku poprosimy Cię o ustalenie Twojego docelowego hasła do logowania przez internet. Nadanie hasła zatwierdzisz jednorazowo hasłem SMS.

      Twój dostęp do konta jest już aktywny. 

  •  

    Nie pamiętam danych do logowania (identyfikatora i hasła). Jak je odzyskać?

    • Jeśli nie pamiętasz danych do logowania możesz je odzyskać na dwa sposoby

      1. Masz dostęp do aplikacji mobilnej?  

      Pobierz aplikację mobilną za darmo z autoryzowanych sklepów – App Store (iOS – Apple), Google Play (Android). Połącz aplikację z kontem.

       

      • Zaloguj się do aplikacji. Wybierz Menu > Ustawienia > Bezpieczeństwo > Dostęp do banku.
      • Następnie w sekcji Kanały dostępu sprawdź status przy kanale internet.
      • Jeśli w polu internet widzisz status AKTYWUJ, kliknij AKTYWUJ.
      • Jeśli w polu internet widzisz status ZABLOKUJ, kliknij ZABLOKUJ. Status zmieni się na AKTYWUJ, a Ty dostaniesz od nas SMS z informacją o zablokowaniu kanału internet. Następnie kliknij AKTYWUJ.
      • W wiadomości SMS wyślemy Ci tymczasowy identyfikator klienta. Następnie zadzwonimy do Ciebie. Lektor podyktuje Ci 10-cyfowe hasło. Zapamiętaj je. To będzie tymczasowe hasło do logowania - użyjesz go tylko raz. Tymczasowe hasło i tymczasowy identyfikator będą ważne przez 15 minut. Jeśli w tym czasie ich nie wykorzystasz, jeszcze raz zamów tymczasowe dane do logowania.
      • Przejdź do strony logowania.
      • Wpisz tymczasowy identyfikator z SMS-a i tymczasowe hasło, które podał Ci lektor. Kliknij ZALOGUJ SIĘ.
      • Następnie poprosimy Cię o ustalenie Twojego docelowego hasła do logowania przez internet. Nadanie hasła zatwierdzisz jednorazowo hasłem SMS.
      • W ostatnim kroku podamy Ci Twój docelowy, 8-cyfrowy identyfikator klienta.

      Masz już swój identyfikator i nowe hasło. Dostęp do Twojego konta jest już aktywny. 

       

      2.  Nie udało Ci się odzyskać danych do logowania w aplikacji?

       

      Odwiedź najbliższą placówkę (weź ze sobą dokument tożsamości) lub zadzwoń na mLinię (+48 42 6 300 800). Jeśli zdecydujesz się do nas zadzwonić, postępuj zgodnie z instrukcją.

       

      • Wybierz 1 - jestem klientem. Lektor poprosi Cię o podanie identyfikatora. Jeśli go nie pamiętasz, nic nie wpisuj. Poczekaj, aż skończy się czas na wpisanie identyfikatora i wybierz 0, aby połączyć się z konsultantem. 
      • Konsultant zada Ci kilka pytań identyfikacyjnych i zamówi dla Ciebie pakiet, w którym znajdziesz swój docelowy identyfikator i tymczasowe hasło do logowania. Będziesz musiał użyć obu danych do ponownej aktywacji dostępu przez internet.
      • Pakiet wyślemy e-mailem. Jeżeli nie mamy Twojego aktualnego adresu e-mail, zaproponujemy wysyłkę pakietu pocztą, na zarejestrowany w banku adres korespondencyjny. 
      • Na adres e-mail, który u nas zarejestrowałeś, wyślemy Ci zaszyfrowany plik w formacie PDF. Znajdziesz w nim swój identyfikator klienta i tymczasowe hasło do logowania - użyjesz go tylko raz. Tymczasowe hasło będzie ważne przez 48 godzin. Jeśli w tym czasie go nie wykorzystasz, jeszcze raz zamów tymczasowe dane do logowania. 
      • W wiadomości SMS wyślemy Ci hasło, którym odszyfrujesz plik z wiadomości e-mail.
      • Przejdź do strony logowania.
      • Wpisz identyfikator i tymczasowe hasło do logowania z pliku. Kliknij ZALOGUJ SIĘ.
      • W ostatnim kroku poprosimy Cię o ustalenie Twojego docelowego hasła do logowania przez internet. Nadanie hasła zatwierdzisz jednorazowo hasłem SMS.

      Masz już swój identyfikator i nowe hasło. Dostęp do Twojego konta jest już aktywny. 

  •  

    Z jakich znaków powinno składać się hasło do serwisu transakcyjnego?

    • Hasło do serwisu transakcyjnego powinno zawierać od 8 do 20 znaków, wśród których powinny znaleźć się duże i małe litery oraz cyfry.
      Twoje hasło będzie silne, jeśli użyjesz znaków specjalnych:
      1. wykrzyknik !
      2. małpka @
      3. hash #
      4. dolar $
      5. ^daszek
      6. gwiazdka *
      7. nawiasy zwykłe ()
      8. podkreślenie _
      9. plus +
      10. minus -
      11. znak równości =
      12. apostrof lewy `
      13. nawiasy kwadratowe []
      14. nawiasy klamrowe {}
      15. pałka |
      16. średnik ;
      17. dwukropek : 
      18. przecinek ,
      19. kropka .
      20. ukośnik prawy /
      21. znak zapytania ?  
      22. Spacja