- obniż prowizję za udzielenie nawet o 50% z kodem: DLACIEBIE
- wniosek złożysz wygodnie online
Przelewy BLIK - najczęściej zadawane pytania
-
Co to jest BLIK?
-
BLIK to szybkie i wygodne płatności mobilne. Nie musisz mieć przy sobie gotówki ani karty płatniczej.
Wystarczy telefon z aplikacją mobilną mBanku (iOS i Android) i dostęp do internetu. Aby mieć aplikację mBanku potrzebujesz smartfona z systemem operacyjnym Android w wersji minimum 5.0 lub iOS 11.0 lub nowsze.
BLIKIEM zapłacisz za zakupy w internecie i w sklepie stacjonarnym, wypłacisz za darmo gotówkę z bankomatów, zrobisz przelew na numer telefonu.
-
-
Jak skorzystam z BLIKA?
-
W bankomacie, na stronie sklepu w internecie kliknij BLIK. W sklepie stacjonarnym potwierdź sprzedawcy, że chcesz zapłacić BLIKIEM.
Wybierz ikonę BLIK
w aplikacji mobilnej.
Przepisz 6-cyfrowy kod BLIK w sklepie internetowym, na terminalu w sklepie lub w bankomacie. Potwierdź PIN-em transakcję w aplikacji.
-
-
Gdzie skorzystam z BLIKA?
-
BLIKIEM zapłacisz za zakupy w internecie i w sklepie stacjonarnym, wypłacisz za darmo gotówkę z bankomatów, zrobisz przelew na numer telefonu.
BLIK działa tylko w Polsce.
-
-
Jakie są limity płatności BLIKIEM i jak je zmienię?
-
Dla płatności BLIKIEM obowiązują tylko limity dzienne. Ich aktualne wykorzystanie sprawdzisz w aplikacji mobilnej: Ustawienia > Ustawienia BLIK
Domyślnie ustawione limity BLIK:
- codziennie możesz zrobić 5 płatności (zakupy internetowe, wypłaty w bankomatach, płatności w sklepach), na łączną kwotę:
- 1000 zł - gdy do 22 kwietnia 2020 r. chociaż raz zainstalowałeś aplikację mobilną, która umożliwia płatności BLIK
- 2000 zł - gdy 23 kwietnia 2020 r. lub później po raz pierwszy zainstalujesz aplikację mobilną, która umożliwia płatności BLIK
- 5 razy dziennie możesz zrobić przelew na telefon (dotyczy również prośby o przelew); maksymalna kwota na jaką możesz zrobić pojedynczy przelew na telefon to 500 zł i nie można jej podwyższyć
Powyższe limity BLIK zmienisz:
- w serwisie transakcyjnym. Aby to zrobić wybierz Ustawienia (ikonka koła zębatego), a następnie Limity i autoryzacje.
- na czacie. Zmianę zatwierdzisz autoryzacją mobilną lub kodem SMS. Jeśli połączysz się na czacie z aplikacji mobilnej, dodatkowo poprosimy Cię o zatwierdzenie operacji PIN-em, którego używasz w aplikacji mobilnej
- podczas rozmowy z konsultantem mLinii (pod numerem 801 300 800). Przed połączeniem przygotuj identyfikator i telekod. Będą Ci potrzebne do identyfikacji.
Telekod to ustalone przez ciebie, 6-cyfrowe hasło do kontaktu telefonicznego. Jeśli go nie pamiętasz, nowy telekod ustalisz w serwisie transakcyjnym: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Dostęp do banku > Telefon. Jeżeli masz trudności z dostępem do serwisu, skorzystaj z tych wskazówek.
Limitów BLIK nie zmienisz jeśli zadzwonisz na mLinię z aplikacji mobilnej.
Dodatkowo możesz 3 razy dziennie skorzystać z szybkich płatności do 50 zł (bez logowania i PIN-u, w sklepach stacjonarnych) - możesz je w dowolnym momencie włączyć i wyłączyć w aplikacji mobilnej: Ustawienia > Ustawienia BLIK > Transakcje BLIK > Szybka płatność
- codziennie możesz zrobić 5 płatności (zakupy internetowe, wypłaty w bankomatach, płatności w sklepach), na łączną kwotę:
-
-
Czego potrzebuję, aby korzystać z BLIKA?
-
Potrzebujesz jedynie telefonu z aplikacją mobilną mBanku i dostępu do internetu.
Aplikację mBanku zainstalujesz na telefonie z systemem operacyjnym Android w wersji minimum 5.0 lub iOS 11.0 lub nowsze.
-
-
Na jakich telefonach działa BLIK?
-
Z BLIKA skorzystasz na telefonie z zainstalowaną aplikacją mobilną. Aby mieć aplikację mBanku potrzebujesz smartfona z systemem operacyjnym Android w wersji minimum 5.0 lub iOS 11.0 lub nowsze.
-
-
Gdzie znajdę BLIKA w aplikacji?
-
Ikonę BLIKA
znajdziesz przed zalogowaniem u góry aplikacji i po zalogowaniu na pulpicie aplikacji.
-
-
Ile kosztuje wypłata BLIKIEM gotówki z bankomatu?
-
Tak, BLIKIEM wypłacisz pieniądze z bankomatów w całej Polsce.
Nie zapłacisz żadnej prowizji bez względu na to, jaką kwotę wypłacisz.
-
-
Czy BLIKIEM wpłacę gotówkę we wpłatomacie?
-
Nie. Żeby wpłacić gotówkę we wpłatomacie użyj karty do konta.
-
-
Czy z BLIKA skorzystam za granicą?
-
Nie, BLIK działa tylko w Polsce.
-
-
Jak włączę / wyłączę szybkie płatności BLIK do 50 zł bez kodu PIN
-
Zrobisz to w aplikacji mobilnej. Wejdź w „Ustawienia – Ustawienia BLIK – Transakcje BLIK – Szybka płatność”.
Możesz to zrobić także na mLinii.
-
-
Czy zapłacę BLIKIEM bez logowania do aplikacji?
-
Tak, możesz płacić w sklepach stacjonarnych do 50 zł bez podawania numeru PIN do aplikacji.
Jak to zrobisz:
Zaloguj się do aplikacji mobilnej, wejdź w „Ustawienia - Ustawienia BLIK”. Zaznacz opcję „Szybka płatność” i zatwierdź zmiany PIN-em do aplikacji.
Transakcje w sklepach powyżej 50 zł nadal będziesz potwierdzać PIN-em. Tak samo transakcje w internecie oraz wypłaty z bankomatów.
-
-
Czy zapłacę BLIKIEM bez przepisywania kodu?
-
Tak, za niektóre zakupy w internecie możesz płacić BLIKIEM bez pobierania kodu i wpisywania go na stronie sklepu. Możesz też płacić bez kodu w zapamiętanych przeglądarkach.
Jak to włączysz? Podczas płatności BLIKIEM nasza aplikacja mobilna zaproponuje Ci zapamiętanie sklepu. Zaznacz: Wykonaj i Zapamiętaj, potwierdź PIN-em.
Następnym razem, gdy wybierzesz BLIKA zapłacisz bez kodu, potwierdzisz tylko transakcję PIN-em.
-
-
Jak włączę funkcję przelewów na numer telefonu BLIK?
-
Zaloguj się do aplikacji mobilnej. Wejdź w „Ustawienia”, wybierz opcję „Przelew na telefon”, zaakceptuj oświadczenia i zatwierdź.
-
-
Jak wyślę BLIKIEM przelew na numer telefonu?
-
Zaloguj się do aplikacji mobilnej. Kliknij „Płatności”, potem zaznacz „Przelew na telefon”.
Wybierz odbiorcę z Twojej listy kontaktów lub czerwonym plusem dodaj nowego odbiorcę.
Ikona telefonu po prawej stronie ekranu pokaże Ci, kto ze znajomych korzysta z przelewów na numer telefonu.
-
-
Jak sprawdzę, którzy znajomi mogą odebrać ode mnie przelew na numer telefonu BLIK?
-
Wejdź w ustawienia aplikacji, wybierz „Przelew na telefon” i zaznacz „Pokaż użytkowników BLIKA”.
Dzięki temu, gdy będzie wysyłać przelew na liście odbiorców znajdziesz ikonę BLIKA która pokaże Ci, kto ze znajomych korzysta z przelewów na numer telefonu.
-
-
W jakich bankach skorzystam z przelewu na telefon BLIK?
-
W tych bankach skorzystasz z przelewów na numer telefonu: mBank i Kompakt Finanse, BZ WBK, ING Bank Śląski, Millenium, PKO Bank Polski (w tym konta Inteligo), Alior Bank, Getin Bank, T-mobile Usługi Bankowe, BGŻ BNP Paribas.
-
-
Dlaczego mój znajomy nie dostał jeszcze mojego przelewu na telefon?
-
Jeśli znajomy korzysta z przelewów na numer telefonu BLIK, pieniądze wpłyną natychmiast na jego konto. Także w weekendy i święta.
Upewnij się, że odbiorca ma konto w banku, który udostępnia przelewy na numer telefonu:
mBank i Kompakt Finanse, BZ WBK, ING Bank Śląski, Millenium, PKO Bank Polski (w tym konta Inteligo), Alior Bank, Getin Bank, T-mobile Usługi Bankowe, BGŻ BNP Paribas.
-
-
Dlaczego mam odrzuconą płatność BLIK?
-
Może być kilka przyczyn:
- nie masz wystarczających pieniędzy na koncie,
- przekroczyłeś limity transakcji BLIK,
- konto nie jest jeszcze w pełni aktywne
-
-
Czy płatności BLIKIEM znajdę w historii operacji konta?
-
Tak, w historii operacji zobaczysz wszystkie transakcje BLIK.
-
-
Czy jeśli płacę BLIKIEIM to wlicza mi się to w warunek zwalniający z opłaty za kartę do konta?
-
Nie. Wliczają się tylko płatności kartą.
-
-
Czy mogę zablokować BLIKA?
-
Tak, możesz to zrobić w aplikacji w zakładce „Ustawienia” – „Ustawienia BLIK”. BLIKA odblokujesz tylko na mLinii.
-
-
Ile czasu jest ważny kod BLIK?
-
120 sekund. Upływający czas zobaczysz na liczniku. Na 30 sekund przed końcem ważności kodu przy liczniku pojawi się czerwona etykieta i komunikat „Odśwież kod”. Gdy w to klikniesz pobierzesz nowy kod.
-
-
Czy muszę mieć aplikację mobilną mBanku, żeby korzystać z przelewów na numer telefonu BLIK?
-
Tak. Aby mieć naszą aplikację potrzebujesz smartfona z systemem operacyjnym Android w wersji minimum 5.0 lub iOS 11.0 lub nowsze.
-
-
Czy muszę mieć 18 lat, żeby korzystać z przelewów na numer telefonu?
-
Nie. Możesz zrobić taki przelew bez względu na wiek.
-
-
W jakich bankach skorzystam z przelewu na numer telefonu BLIK?
-
Są to: mBank i Kompakt Finanse, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, Millenium, PKO Bank Polski (w tym konta Inteligo), Alior Bank, Getin Bank, T-mobile Usługi Bankowe, BGŻ BNP Paribas.
-
-
Jak wyślę BLIKIEM przelew na telefon?
-
Zaloguj się do aplikacji mobilnej. Kliknij „Płatności”, potem zaznacz „Przelew na telefon”.
Wybierz odbiorcę z Twojej listy kontaktów lub czerwonym plusem dodaj nowego odbiorcę.
Ikona telefonu po prawej stronie ekranu pokazuje, kto ze znajomych korzysta z przelewów na numer telefonu.
-
-
Jak sprawdzę, którzy znajomi mogą odebrać ode mnie przelew na telefon BLIK?
-
Wejdź w ustawienia aplikacji, wybierz „Przelew na telefon” i zaznacz „Pokaż użytkowników BLIKA”.
Dzięki temu, gdy będzie wysyłać przelew na liście odbiorców znajdziesz ikonę BLIKA która pokaże Ci, kto ze znajomych korzysta z przelewów na numer telefonu.
-
-
Ile zapłacę za korzystanie z BLIKA?
-
Nic. Z BLIKA skorzystasz zupełnie za darmo.
-
Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, objętych tym materiałem, znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek