Przelewy krajowe - najczęściej zadawne pytania

  •  

    Wysłałem pomyłkowo przelew do niewłaściwej osoby. Co mogę teraz zrobić, żeby odzyskać pieniądze?

    • Jeśli zrobisz błąd i wyślesz pieniądze na niewłaściwy rachunek, koniecznie zgłoś nam tę pomyłkę. W ciągu 3 dni roboczych od dnia powiadomienia nas o nieprawidłowym przelewie, poinformujemy odbiorcę przelewu, że ma obowiązek zwrócić pieniądze. 

      Odbiorca przelewu ma 1 miesiąc na zgłoszenie nam, że dostał pomyłkowo pieniądze i chce je zwrócić. Następnie pieniądze trafią na specjalny nieoprocentowany rachunek techniczny (rachunek otworzymy wyłącznie na potrzeby tej sprawy). Z rachunku technicznego środki w ciągu jednego dnia roboczego trafią na Twoje konto. Nie pobierzemy od Ciebie żadnych opłat.

  •  

    Jak wysłać przelew z zagranicy na konto w mBanku?

    • Potrzebujesz do tego:

      • 26-cyfrowy numer rachunku odbiorcy przelewu i "PL" przed numerem rachunku /IBAN/
      • imię i nazwisko odbiorcy przelewu lub nazwa firmy w przypadku przelewu na rachunek firmowy
      • adres odbiorcy przelewu
      • tytuł przelewu
      • nazwę i adres banku odbiorcy przelewu:
        mBank S.A. FORMERLY BRE BANK S.A. (RETAIL BANKING)
        LODZ
        SKRYTKA POCZTOWA 2108
        90-959 LODZ 2
      • kod BIC/SWIFT mBanku: BREXPLPWMBK
      • SORT CODE/numer rozliczeniowy - 11402004

      O przelewach zagranicznych dowiesz się więcej tutaj.

  •  

    W jakich godzinach księgowane są przelewy w mBanku?

    • Godziny sesji dla przelewów standardowych, w dni robocze:

      • przelewy wychodzące (w tym do ZUS): 05.55, 9.55, 13.25
      • przelewy przychodzące: 11.15, 15.00, 18.15

      Godziny sesji dla przelewów SEPA, w dni robocze:

      • przelewy wychodząc: 05.55, 9.55, 13.25
      • przelewy przychodzące: 11.15, 15.00, 18.15

      Przelew SORBNET jest realizowany w dni robocze, w godzinach 8.00-15.00 . Pieniądze na konie odbiorcy powinny być w ciągu 1 godziny.

      Przelew ekspresowy jest realizowany również w weekendy i święta, Pieniądze powinny być na koncie odbiory w ciągu 15 minut. Tutaj lista banków https://bluecash.pl/spbc/out, między którymi można wysyłać przelewy ekspresowe.

      Przelew na numer telefonu BLIK jest realizowany również w weekendy i święta. Pieniądze powinny być na koncie odbiory natychmiast. Tutaj lista banków, między którymi można wysyłać przelew na telefon https://blikmobile.pl/.

  •  

    Jak pobrać potwierdzenie przelewu?

    • 1. Zaloguj się na swoje konto (do serwisu lub aplikacji mobilnej).

      2. Wejdź w Płatności > Historia i kliknij na operację, której potwierdzenie chcesz pobrać.

      3. W serwisie pod szczegółami operacji kliknij w Pobierz potwierdzenie.
      W aplikacji, w prawym dolnym rogu kliknij czerwone kółko, a następnie Potwierdzenie.

      Możesz też zamówić dokument, wyślemy go do Ciebie pocztą i pobierzemy opłatę.

  •  

    Jakie przelewy mogę anulować?

    • Przelewy z datą bieżącą wysłane do innego banku - w nadchodzących płatnościach będą widoczne do najbliższej sesji wychodzącej.

      Są to też przelewy z datą przyszłą - zostaną zrealizowane pierwszą sesją wychodzącą we wskazanym dniu.

      Sprawdź, kiedy mamy sesje.