• 1.  

    Czym jest program „Rodzina 500+”

    • Rodzina 500+ to świadczenie wychowawcze przeznaczone na dzieci do ukończenia przez nie 18. roku życia, bez względu na dochód osiągany przez rodzinę.

      Szczegółowe informacje o programie Rodzina 500+ znajdziesz na STRONIE ZUS.

  • 2.  

    Ważne terminy

    • Od 1 lutego 2022 r. w mBanku złożysz wniosek na obecny oraz na nowy okres świadczeniowy.

       

      Pamiętaj. Jeśli pobierasz już świadczenie 500+ i chcesz dostawać je w kolejnym okresie świadczeniowym, od 1 lutego możesz złożyć nowy wniosek. Kolejny okres świadczeniowy trwa od 1 czerwca 2022 r. do 31 maja 2023 r.


      Jeśli nie pobierasz jeszcze świadczenia wychowawczego na dziecko (np. nowo narodzone), możesz teraz złożyć wniosek na:
      - obecny okres świadczeniowy, który trwa do 31 maja 2022 r. oraz

      - kolejny okres świadczeniowy, który rozpoczyna się 1 czerwca 2022 r. 

       

      Pamiętaj.
      - Jeśli złożysz wniosek na nowo narodzone dziecko nie później niż trzy miesiące od dnia jego narodzin, dostaniesz świadczenie z wyrównaniem od dnia narodzin dziecka.

      - Jeśli złożysz wniosek później, prawo do świadczenia wychowawczego masz od miesiąca, w którym złożysz wniosek, do końca okresu świadczeniowego.

  • 3.  

    Jaka jest rola mBanku w tym procesie

        • umożliwiamy złożenie wniosku w serwisie transakcyjnym i aplikacji mobilnej
        • nie złożysz wniosku na mLinii ani w placówce
        • wypełniony wniosek przekazujemy do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS)
        • wniosek złożysz bezpłatnie


  • 4.  

    Jaka jest rola ZUS w tym procesie

    • Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest odpowiedziany za przyjęcie i rozpatrzenie wniosków Rodzina 500+ oraz wypłatę świadczenia.

      Ważne.  Jeśli złożysz wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia, ZUS sprawdzi, czy masz już profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jeśli nie, ZUS założy Ci taki profil.

  • 5.  

    Gdzie znajdziesz informacje o złożonym wniosku Rodzina 500+

    • Wszystkie informacje na temat złożonego wniosku znajdziesz na PUE ZUS. Sprawdzisz tam np. status wniosku, szczegółowe informacje, które dotyczą świadczenia dla Twojego dziecka.

  • 6.  

    Gdzie znajdziesz informację o przyznaniu świadczenia

    • Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu PUE ZUS.

      Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS.

       

      Ważne. Na PUE ZUS znajdziesz całą korespondencję z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie Rodzina 500+. Są to np. wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia.

  • 7.  

    Gdzie otrzymasz pomoc

    • Gdy złożysz wniosek, jego obsługę przejmuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
      Pomoc otrzymasz:

      • pod numerem specjalnej infolinii 22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00).
      • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
      • we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS

       

  • 8.  

    Zasady bezpieczeństwa

        • złożenie wniosku „Rodzina 500+” jest bezpłatne (w mBanku nie poprosimy Cię o dodatkową opłatę)
        • wniosek uzupełnij samodzielnie
        • pamiętaj! nie musisz instalować na komputerze/telefonie żadnych dodatkowych aplikacji ani oprogramowania
        • aby wypełnić wniosek musisz zalogować się do serwisu transakcyjnego 
        • system poprosi Cię o dodatkowe hasło (mobilna autoryzacja lub SMS) tylko wtedy, gdy zaznaczysz na wniosku, aby pieniądze z programu były przekazywane na konto w innym banku
        • na adres e-mail, który podasz we wniosku, dostaniesz Urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP), które jest Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO)

       

       

      Pamiętaj. W mBanku nie prosimy Cię o podawanie jakichkolwiek danych mailem lub SMS-em. Dlatego zachowaj ostrożność w stosunku do maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych. Nie klikaj w linki, które kierują na strony internetowe banków (mogą przenosić na fałszywe strony).

      Zapoznaj się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas korzystania z bankowości elektronicznej.

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

500 - FAQ

więcej

Informacja dla osób nieposiadających rachunku w mBanku

Osoby, które nie posiadają rachunku w mBanku, a będą chciały skorzystać z możliwości złożenia wniosku za pośrednictwem mBanku zdążą jeszcze otworzyć rachunek online wybierając formę finalizacji umowy u kuriera lub udając się do placówki. 

 

 

Zobacz, co jeszcze proponujemy dla Twojego dziecka

eKonto możliwości dla młodych powyżej 13 roku życia

  • 0 zł za konto, kartę i bankomaty w Polsce
  • aplikacja , w której dziecko samo sprawdzi stan konta i historię wydatków
więcej

eKonto Junior z kartą dla dzieci do 13 roku życia

  • konto od 13 do 24 lat z kartą, która wygląda tak jak chcesz
  • 0 zł za prowadzenie, kartę i bankomaty w Polsce i za granicą 
więcej

Ubezpieczenie NNW dla Twojego dziecka

  • ochrona na wypadek zdarzeń losowych np. złamań, urazów i oparzeń
  • dostęp do lekarzy i badań w razie choroby
więcej