Jak płacić i wypłacać BLIKIEM?

 

W bankomacie lub na stronie sklepu online wybierz BLIK albo potwierdź sprzedawcy, że chcesz zapłacić BLIKIEM

 


1.
Wybierz ikonę BLIKA w aplikacji mobilnej.


2.
Przepisz lub skopiuj otrzymany 6-cyfrowy kod BLIK, aby potwierdzić transakcję.


3.
Potwierdź wykonanie transakcji w telefonie

Płać BLIKIEM - nie szukaj portfela

Dzięki usłudze BLIK możesz zapomnieć o gotówce oraz kartach płatniczych. Wystarczy smartfon, dostęp do internetu oraz aplikacja mobilna mBanku. Każdorazowa wypłata gotówki lub inna transakcja potwierdzana jest przy użyciu 6 cyfrowego jednorazowego kodu BLIK.

 

Sprawdź, w jakich sytuacjach możesz korzystać z BLIKA

 

Szybkie zakupy w internecie bez logowania do banku. Wystarczy przepisać lub skopiować kod BLIK

 

Nie szukaj karty, wypłacaj gotówkę wygodnie BLIKEM.

 

Rozliczaj się ze znajomymi za pomocą natychmiastowego przelewu na numer telefonu BLIK.

 

Nie trać czasu na szukanie portfela. Zapłać w sklepie BLIKIEM.

A może jeszcze nie masz aplikacji mBanku? Pobierz i sprawdź!

 

     

Limity transakcji BLIK:
 

Rodzaj transakcji

Limit domyślmy

Maksymalny limit dzienny

Transakcje BLIK (przy wykorzystaniu kodu BLIK)

Kwotowy: 2 000 zł, jeśli pierwszy raz zainstalowałeś aplikację po 22.04.2020

Ilościowy: 5 przelewów dziennie

Kwotowy 10 000 zł

Ilościowy: 9 999 przelewów dziennie

 

Najczęściej zadawane pytania

  •  

    Czego potrzebuję, aby korzystać z BLIKA?

    • Potrzebujesz jedynie telefonu z aplikacją mobilną mBanku i dostępu do internetu.

      Aplikację mBanku zainstalujesz na telefonie z systemem operacyjnym Android w wersji minimum 5.0 lub iOS 11.0 lub nowsze.

  •  

    Czy zapłacę BLIKIEM bez logowania do aplikacji?

    • Tak, możesz płacić w sklepach stacjonarnych do 50 zł bez podawania numeru PIN do aplikacji.

      Jak to zrobisz:

      Zaloguj się do aplikacji mobilnej, wejdź w „Ustawienia - Ustawienia BLIK”. Zaznacz opcję „Szybka płatność” i zatwierdź zmiany PIN-em do aplikacji.

      Transakcje w sklepach powyżej 50 zł nadal będziesz potwierdzać PIN-em. Tak samo transakcje w internecie oraz wypłaty z bankomatów.

  •  

    Jakie są limity płatności BLIKIEM i jak je zmienię?

    • Dla płatności BLIKIEM obowiązują tylko limity dzienne. Ich aktualne wykorzystanie sprawdzisz w aplikacji mobilnej: Ustawienia > Ustawienia BLIK

       

      Domyślnie ustawione limity BLIK:

        • codziennie możesz zrobić 5 płatności (zakupy internetowe, wypłaty w bankomatach, płatności w sklepach), na łączną kwotę:
          • 1000 zł - gdy do 22 kwietnia 2020 r. chociaż raz zainstalowałeś aplikację mobilną, która umożliwia płatności BLIK
          • 2000 zł - gdy 23 kwietnia 2020 r. lub później po raz pierwszy zainstalujesz aplikację mobilną, która umożliwia płatności BLIK
        • 5 razy dziennie możesz zrobić przelew na telefon (dotyczy również prośby o przelew); maksymalna kwota na jaką możesz zrobić pojedynczy przelew na telefon to 500 zł i nie można jej podwyższyć

       

      Powyższe limity BLIK zmienisz:

        • w serwisie transakcyjnym. Aby to zrobić wybierz Ustawienia (ikonka koła zębatego), a następnie Limity i autoryzacje.
        • na czacie. Zmianę zatwierdzisz autoryzacją mobilną lub kodem SMS. Jeśli połączysz się na czacie z aplikacji mobilnej, dodatkowo poprosimy Cię o zatwierdzenie operacji PIN-em, którego używasz w aplikacji mobilnej
        • podczas rozmowy z konsultantem mLinii (pod numerem 801 300 800). Przed połączeniem przygotuj identyfikator i telekod. Będą Ci potrzebne do identyfikacji.

       

      Telekod to ustalone przez ciebie, 6-cyfrowe hasło do kontaktu telefonicznego. Jeśli go nie pamiętasz, nowy telekod ustalisz w serwisie transakcyjnym: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Dostęp do banku > Telefon.  Jeżeli masz trudności z dostępem do serwisu, skorzystaj z tych wskazówek.

       

      Limitów BLIK nie zmienisz jeśli zadzwonisz na mLinię z aplikacji mobilnej.

       

      Dodatkowo możesz 3 razy dziennie skorzystać z szybkich płatności do 50 zł (bez logowania i PIN-u, w sklepach stacjonarnych) - możesz je w dowolnym momencie włączyć i wyłączyć w aplikacji mobilnej: Ustawienia > Ustawienia BLIK > Transakcje BLIK > Szybka płatność

To nie jest oferta. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek. Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 5.0 lub iOS 10.0 (lub nowsze). Szczegóły dotyczące systemu płatności BLIK zawiera Regulamin usług płatniczych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępny na https://www.mbank.pl/pomoc/dokumenty/oferta-indywidualna/konta/uslugi-platnicze/

Średnia liczba transakcji BLIK w mBanku S.A., została obliczona na podstawie wewnętrznych danych mBanku S.A., za okres od 01.01.2019 r. do 30.09.2019 r.