Mobilna autoryzacja

Innowacyjny sposób potwierdzania operacji w serwisie transakcyjnym

 

Dzięki Mobilnej autoryzacji nie tracisz czasu na przepisywanie haseł SMS, by potwierdzić przelew lub inną operację w serwisie transakcyjnym.
Teraz wystarczy kliknięcie w aplikacji aby potwierdzić transakcję. Wszystkie niezbędne dane operacji pokażemy Ci w powiadomieniu autoryzacyjnym w telefonie, za pośrednictwem aplikacji mobilnej. 

Dlaczego warto korzystać z Mobilnej autoryzacji?

Nie musisz czekać na SMS-a
z hasłem autoryzacyjnym.

Po zleceniu operacji w serwisie transakcyjnym, w aplikacji
od razu pojawia się powiadomienie autoryzacyjne.

Nie musisz przepisywać skomplikowanego
8-cyfrowego hasła z telefonu do komputera.

Otrzymasz w aplikacji przejrzyste powiadomienie autoryzacyjne. Jeśli dane są poprawne, wystarczy kliknięcie aby potwierdzić operację.

Powiadomienia autoryzacyjne są poufne. Nie są dostępne dla innych aplikacji działających na Twoim urządzeniu mobilnym.

Sprawdź jak działa mobilna autoryzacja

mobilna autoryzacja

 

Porównaj Mobilną autoryzację z hasłem SMS-owym

Pobierz za darmo aplikację mobilną mBanku

   

        Google Play - Android

      App Store - iOS  

Nagrody

II miejsce - Nagroda Specjalna Mobile Trends Awards 2016

Mobilna autoryzacja i bezpieczeństwo


Komunikacja między Twoją aplikacją mobilną  a serwisem transakcyjnym zabezpieczona jest szyfrowaniem SSL / TLS 1.2 oraz dodatkowym szyfrowaniem wewnątrz kanału SSL/TLS. To gwarantuje pełną poufność i autentyczność powiadomienia autoryzacyjnego.



Wszystkie szczegóły operacji  przetwarzane przez aplikację mobilną chronione są przed nieautoryzowanym dostępem nieuprawnionych użytkowników oraz złośliwych programów.



Mobilna autoryzacja zapewnia zaawansowane mechanizmy kryptograficzne, które utrudniają między innymi kopiowanie aplikacji na inne urządzenie, czy też inżynierię wsteczną.

Najczęściej zadawane pytania

Zapisałem się na pilotaż ale po 24 godzinach nadal nie widzę opcji mobilnej autoryzacji
w menu aplikacji

 

Jeżeli od momentu wypełnienia wniosku o aktywację mobilnej autoryzacji nowa opcja jeszcze nie pojawiła się w menu aplikacji, sprawdź ustawienia swojego telefonu według instrukcji podanych poniżej.

 

Telefony z systemem Android

Zweryfikuj czy na Twoim telefonie z systemem Android aktywowana jest opcja synchronizacji aplikacji.

 

Telefony z systemem operacyjnym MIUI, np. Xiaomi


1. Dodaj aplikację mBanku do „Autostartu” telefonu. Wykonaj poniższe kroki:

  • Przejdź do: Panel sterowania
  • Uprawnienia
  • Autostart
  • Znajdź aplikację mBank i włącz opcję autostartu

 

2. Sprawdź czy aplikacja mBanku może wyświetlać powiadomienia:

  • Przejdź do: Ustawienia
  • Menadżer aplikacji
  • Znajdź aplikację mBanku – sprawdź czy jest zgoda na wyświetlanie powiadomień. Jeśli nie to włącz taką opcję.

 

3. Włącz synchronizację dla aplikacji mBanku

  • Przejdź do: Ustawienia
  • Konta
  • Znajdź aplikację mBanku – wyłącz i włącz ponownie opcję synchronizacji aplikacji

 


Pozostałe telefony

1. Sprawdź czy aplikacja mBanku może wyświetlać powiadomienia

  • Przejdź do: Ustawienia
  • Menadżer aplikacji
  • Znajdź aplikację mBanku – sprawdź czy jest zgoda na wyświetlanie powiadomień. Jeśli nie to włącz taką opcję

 

2. Włącz synchronizację dla aplikacji mBanku

  • Przejdź do: Ustawienia
  • Konta
  • Znajdź aplikację mBanku – wyłącz i włącz ponownie opcję synchronizacji aplikacji

Czym jest Mobilna autoryzacja?

 

Mobilna autoryzacja to nowy sposób autoryzacji operacji zlecanych w serwisie transakcyjnym w mBanku. Jest alternatywą dla dotychczasowych metod autoryzacji, czyli haseł jednorazowych (TAN) oraz haseł SMS-owych.


Mobilna autoryzacja w pierwszej fazie dostępna jest dla klientów, którzy zgłoszą się do pilotażu usługi za pomocą tego wniosku.

Jaka jest zasada działania Mobilnej autoryzacji?

 

Mobilna autoryzacja to nowy - łatwiejszy, szybszy i bezpieczniejszy sposób potwierdzania operacji realizowanych w serwisie transakcyjnym mBanku. Cały proces odbywa się w aplikacji mBanku na system Android bądź iOS – nie jest wymagane żadne dodatkowe oprogramowanie.


Szczegóły realizowanej operacji prezentowane są w jasny i czytelny sposób. Zatwierdzenie bądź odrzucenie operacji to tylko jedno „kliknięcie”. Finalny status operacji pojawia się zawsze w serwisie transakcyjnym mBanku.

Jak zacząć korzystać z Mobilnej autoryzacji?

 

Rozpoczęcie korzystania z Mobilnej autoryzacji jest bardzo proste. Wystarczy że:

  • pobierzesz najnowszą aplikację mBanku Android 2.9.7 bądź iOS 2.11.2
  • złożysz wniosek o przystąpienie do pilotażu dostępny pod tym linkiem
  • aktywujesz mobilną autoryzację w aplikacji mobilnej

Po maksymalnie 24 godzinach od momentu złożenia wniosku mobilna autoryzacja powinna pojawić się w Twojej aplikacji. Wystarczy już tylko ją aktywować.

Jak aktywować Mobilną autoryzację?

 

Mobilną autoryzację aktywujesz w aplikacji mobilnej mBanku.

Można to zrobić w 3 prostych krokach:

  • zalogować się do aplikacji
  • z menu głównego aplikacji wybrać opcję „Mobilna autoryzacja”
  • na ekranie z informacjami na temat Mobilnej autoryzacji wybrać „Aktywuj” i potwierdzić aktywację kodem PIN służącym do logowania do aplikacji

Skąd mam wiedzieć czy jestem już zapisany do pilotażu?

Jeżeli na adres e-mailowy użyty podczas wypełniania wniosku o przystąpienie do pilotażu otrzymałeś stosowne potwierdzenie - jesteś poprawnie zapisany do pilotażu. 

Dodatkowo w serwisie transakcyjnym mBanku powinieneś od razu zauważyć zmianę nazwy jednego z kafelków w sekcji ustawienia z Hasła jednorazowe na Sposoby autoryzacji.

Jak sprawdzić czy korzystam już z Mobilnej autoryzacji?

 

Jeśli:

  • złożyłeś już wniosek o przystąpienie do pilotażu Mobilnej autoryzacji
  • aktywowałeś Mobilną autoryzację w aplikacji mobilnej

W serwisie transakcyjnym w ustawieniach, w sekcji Sposoby autoryzacji – ustawienia potwierdzania operacji w kanale internet powinna pojawić się informacja: W kanale internet potwierdzenie operacji przy pomocy Mobilnej autoryzacji.

Jak zrezygnować z Mobilnej autoryzacji?


Jeżeli chcesz zrezygnować z Mobilnej autoryzacji skontaktuj się z mLinią 801 300 800 (opłata za połączenie zgodna z opłatą przewidzianą przez operatora wg aktualnego cennika) Możesz też skorzystać z mLinii na klik i połączyć się z konsultantem mLinii bezpośrednio z aplikacji mobilnej mBanku, bez konieczności dodatkowej autoryzacji.

W pilotażu usługi ”Mobilna autoryzacja” mogą brać udział wyłącznie klienci mBanku, którzy złożą wniosek internetowy i wyrażą chęć udziału w pilotażu usługi oraz potwierdzają operacje w mBanku za pomocą kodów SMS. Korzystanie z usługi Mobilnej autoryzacji wymaga aktywnego połączenia internetowego w urządzeniu mobilnym. Aktywacja usługi oznacza jednocześnie zmianę dotychczasowego sposobu autoryzacji operacji. Wszystkie dyspozycje, które dotychczas wymagały potwierdzenia kodem SMS będą potwierdzane poprzez akceptację powiadomienia autoryzacyjnego w aplikacji mobilnej Banku. Warunki przeprowadzenia pilotażu usługi Mobilna autoryzacja, zasady korzystania z usługi oraz zasady autoryzacji operacji określa Regulamin dostępny na stronie https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/uslugi/mobilna-autoryzacja/.