Mobilna autoryzacja

Innowacyjny sposób potwierdzania operacji w serwisie transakcyjnym

 

Dzięki Mobilnej autoryzacji nie tracisz czasu na przepisywanie haseł SMS, by potwierdzić przelew lub inną operację w serwisie transakcyjnym.
Teraz wystarczy kliknięcie w aplikacji aby potwierdzić transakcję. Wszystkie niezbędne dane operacji pokażemy Ci w powiadomieniu autoryzacyjnym w telefonie, za pośrednictwem aplikacji mobilnej. 

Jeśli po 22 października pobierzesz naszą aplikację i połączysz ją z kontem, będziesz potwierdzać operacje mobilną autoryzacją.

 

Dlaczego warto korzystać z Mobilnej autoryzacji?

Nie musisz czekać na SMS-a
z hasłem autoryzacyjnym.

Po zleceniu operacji w serwisie transakcyjnym, w aplikacji
od razu pojawia się powiadomienie autoryzacyjne.

Nie musisz przepisywać skomplikowanego
8-cyfrowego hasła z telefonu do komputera.

Otrzymasz w aplikacji przejrzyste powiadomienie autoryzacyjne. Jeśli dane są poprawne, wystarczy kliknięcie aby potwierdzić operację.

Powiadomienia autoryzacyjne są poufne. Nie są dostępne dla innych aplikacji działających na Twoim urządzeniu mobilnym.

Nie musisz podpisywać się pod dokumentami, wpłacając lub wypłacając gotówkę w placówce.

mobilna autoryzacja

 

Porównaj Mobilną autoryzację z hasłem SMS-owym

Pobierz za darmo aplikację mobilną mBanku

   

        Google Play - Android

      App Store - iOS  

Pamiętaj, że mBank udostępnia aplikację tylko za pomocą autoryzowanych sklepów – App Store (iOS – Apple), Google Play (Android). Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo. Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł!

Nagrody

II miejsce - Nagroda Specjalna Mobile Trends Awards 2016

II miejsce w plebiscycie „Złoty bankier 2017” w kategorii innowacja

Zacznij korzystać z Mobilnej autoryzacji

o
Złóż wniosek o przystąpienie do pilotażu Mobilnej autoryzacji

1. Pobierz najnowszą wersję aplikacji 3.0.

Dowiedz się więcej o aplikacji o

2. Z menu aplikacji wybierz opcję Mobilna autoryzacja i przycisk "Aktywuj". Od teraz zamiast dotychczas używanej metody autoryzacji (SMS) wszystkie operacje zlecane w serwisie transakcyjnym będziesz potwierdzał Mobilną autoryzacją.

Mobilna autoryzacja i bezpieczeństwo


Komunikacja między Twoją aplikacją mobilną  a serwisem transakcyjnym zabezpieczona jest szyfrowaniem SSL / TLS 1.2 oraz dodatkowym szyfrowaniem wewnątrz kanału SSL/TLS. To gwarantuje pełną poufność i autentyczność powiadomienia autoryzacyjnego.



Wszystkie szczegóły operacji  przetwarzane przez aplikację mobilną chronione są przed nieautoryzowanym dostępem nieuprawnionych użytkowników oraz złośliwych programów.



Mobilna autoryzacja zapewnia zaawansowane mechanizmy kryptograficzne, które utrudniają między innymi kopiowanie aplikacji na inne urządzenie, czy też inżynierię wsteczną.

Zmieniasz telefon bądź zanosisz go do naprawy?  

Sprawdź jak korzystać z mobilnej autoryzacji na nowym urządzeniu.

Zaloguj się do aplikacji mobilnej na nowym urządzeniu. Przejdź do aktywacji mobilnej autoryzacji. Zaakceptuj komunikat.

Właśnie wyłączyłeś mobilną autoryzację na urządzeniu, z którego korzystałeś do tej pory. Zaznacz OK.

Potwierdź aktywację mobilnej autoryzacji na nowym urządzeniu. Wprowadź PIN

Aktywacja przebiegła poprawnie. Od teraz możesz potwierdzać operacje na nowym urządzeniu.

Najczęściej zadawane pytania

  •  

    Jaka jest zasada działania Mobilnej autoryzacji?

    • Mobilna autoryzacja to bezpieczny, szybki i łatwy sposób potwierdzania operacji zlecanych w serwisie transakcyjnym mBanku. Cały proces odbywa się w aplikacji mBanku na urządzeniu z system Android lub iOS – nie jest wymagane żadne dodatkowe oprogramowanie.

      Szczegóły realizowanej operacji prezentowane są w jasny i czytelny sposób. Zatwierdzenie bądź odrzucenie operacji to tylko jedno „kliknięcie”. Finalny status operacji pojawia się zawsze w serwisie transakcyjnym mBanku.

  •  

    Czy potrzebny jest dostęp do internetu, aby potwierdzać operacje?

    • Tak – internet jest wymagany w celu poprawnego działania Mobilnej autoryzacji.

  •  

    Jak zatwierdzam transakcję – kodem do aplikacji/odciskiem palca czy jakimś innym PIN-em?

    • Transakcje potwierdzasz po kliknięciu w powiadomienie autoryzacyjne poprzez przycisk Zatwierdź.

  •  

    Jak zacząć korzystać z Mobilnej autoryzacji?

    • Jeśli do tej pory nie korzystałeś z aplikacji mobilnej:

      • pobierz aplikację mBanku na telefon z systemem Android lub iOS
      • aktywuj aplikację, łącząc ją ze swoim kontem w mBanku
      • Mobilna autoryzacja zostanie automatycznie aktywowana podczas procesu łączenia aplikacji z kontem w mBanku

      Jeśli korzystasz już z aplikacji mobilnej:

      • z menu głównego aplikacji wybierz opcję „Mobilna autoryzacja”
      • kliknij przycisk „Aktywuj”
      • aktywację potwierdź PIN-em – tym samym, którym logujesz się do aplikacji
  •  

    Czy Mobilna autoryzacja jest bezpieczna? Po czym poznam, że komunikat wysyła mi mBank?

    • Mobilna autoryzacja opiera się o najnowsze rozwiązania kryptograficzne i technologiczne. Jednym z wielu zabezpieczeń stosowanych przez mechanizm Mobilnej autoryzacji jest chociażby: 

      1. Komunikacja między Twoją aplikacją mobilną a serwisem transakcyjnym zabezpieczona jest szyfrowaniem SSL / TLS 1.2 oraz dodatkowym szyfrowaniem wewnątrz kanału SSL/TLS. To gwarantuje pełną poufność i autentyczność powiadomienia autoryzacyjnego.
      2. Wszystkie szczegóły operacji przetwarzane przez aplikację mobilną chronione są przed nieautoryzowanym dostępem nieuprawnionych użytkowników oraz złośliwych programów.
      3. Mobilna autoryzacja zapewnia zaawansowane mechanizmy kryptograficzne, które utrudniają między innymi kopiowanie aplikacji na inne urządzenie, czy też inżynierię wsteczną.
  •  

    W czym Mobilna autoryzacja jest lepsza od haseł SMS?

    • Mobilna autoryzacja to przede wszystkim: 

      1. wygoda i szybkość – nie musisz już przepisywać skomplikowanych haseł SMS do serwisu transakcyjnego, wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji mobilnej i operacja jest już potwierdzona
      2. czytelność powiadomień autoryzacyjnych – szczegóły operacji prezentowane są w jasnej i przejrzystej formie
      3. bezpieczeństwo - zaawansowane mechanizmy bezpieczeństwa gwarantują silną ochronę aplikacji mobilnej i realizowanej operacji.
  •  

    Co się stanie jeśli odłączę urządzenie od konta?

    • Do czasu ponownego podłączenia aplikacji mobilnej do konta operacje będziesz autoryzować kodami SMS.

  •  

    Jak zrezygnować z Mobilnej autoryzacji?

    • Jeżeli chcesz zrezygnować z Mobilnej autoryzacji skontaktuj się z mLinią 801 300 800  (opłata za połączenie zgodna z opłatą przewidzianą przez operatora wg aktualnego cennika) lub skorzystaj z mLinii na klik i połącz się z konsultantem mLinii bezpośrednio z aplikacji mobilnej mBanku, bez konieczności dodatkowej autoryzacji.

      Z mobilnej autoryzacji możesz zrezygnować także w serwisie transakcyjnym w sekcji Ustawienia, Sposoby autoryzacji, wybierając opcję „Zmień na hasła smsowe”.

Korzystanie z usługi Mobilnej autoryzacji wymaga aktywnego połączenia internetowego w urządzeniu mobilnym. Aktywacja usługi oznacza jednocześnie zmianę dotychczasowego sposobu autoryzacji operacji. Wszystkie dyspozycje, które dotychczas wymagały potwierdzenia kodem SMS będą potwierdzane poprzez akceptację powiadomienia autoryzacyjnego w aplikacji mobilnej Banku.