Mobilna autoryzacja

Innowacyjny sposób potwierdzania operacji w serwisie transakcyjnym

 

Dzięki Mobilnej autoryzacji nie tracisz czasu na przepisywanie haseł SMS, by potwierdzić przelew lub inną operację w serwisie transakcyjnym.
Teraz wystarczy kliknięcie w aplikacji aby potwierdzić transakcję. Wszystkie niezbędne dane operacji pokażemy Ci w powiadomieniu autoryzacyjnym w telefonie, za pośrednictwem aplikacji mobilnej. 

Dlaczego warto korzystać z Mobilnej autoryzacji?

Nie musisz czekać na SMS-a
z hasłem autoryzacyjnym.

Po zleceniu operacji w serwisie transakcyjnym, w aplikacji
od razu pojawia się powiadomienie autoryzacyjne.

Nie musisz przepisywać skomplikowanego
8-cyfrowego hasła z telefonu do komputera.

Otrzymasz w aplikacji przejrzyste powiadomienie autoryzacyjne. Jeśli dane są poprawne, wystarczy kliknięcie aby potwierdzić operację.

Powiadomienia autoryzacyjne są poufne. Nie są dostępne dla innych aplikacji działających na Twoim urządzeniu mobilnym.

mobilna autoryzacja

 

Porównaj Mobilną autoryzację z hasłem SMS-owym

Pobierz za darmo aplikację mobilną mBanku

   

        Google Play - Android

      App Store - iOS  

Nagrody

II miejsce - Nagroda Specjalna Mobile Trends Awards 2016

II miejsce w plebiscycie „Złoty bankier 2017” w kategorii innowacja

Zacznij korzystać z Mobilnej autoryzacji

o
Złóż wniosek o przystąpienie do pilotażu Mobilnej autoryzacji

1. Pobierz najnowszą wersję aplikacji 3.0.

Dowiedz się więcej o aplikacji o

2. Z menu aplikacji wybierz opcję Mobilna autoryzacja i przycisk "Aktywuj". Od teraz zamiast dotychczas używanej metody autoryzacji (SMS) wszystkie operacje zlecane w serwisie transakcyjnym będziesz potwierdzał Mobilną autoryzacją.

Mobilna autoryzacja i bezpieczeństwo


Komunikacja między Twoją aplikacją mobilną  a serwisem transakcyjnym zabezpieczona jest szyfrowaniem SSL / TLS 1.2 oraz dodatkowym szyfrowaniem wewnątrz kanału SSL/TLS. To gwarantuje pełną poufność i autentyczność powiadomienia autoryzacyjnego.



Wszystkie szczegóły operacji  przetwarzane przez aplikację mobilną chronione są przed nieautoryzowanym dostępem nieuprawnionych użytkowników oraz złośliwych programów.



Mobilna autoryzacja zapewnia zaawansowane mechanizmy kryptograficzne, które utrudniają między innymi kopiowanie aplikacji na inne urządzenie, czy też inżynierię wsteczną.

Zmieniasz telefon bądź zanosisz go do naprawy?  

Sprawdź jak korzystać z mobilnej autoryzacji na nowym urządzeniu.

Zaloguj się do aplikacji mobilnej na nowym urządzeniu. Przejdź do aktywacji mobilnej autoryzacji. Zaakceptuj komunikat.

Właśnie wyłączyłeś mobilną autoryzację na urządzeniu, z którego korzystałeś do tej pory. Zaznacz OK.

Potwierdź aktywację mobilnej autoryzacji na nowym urządzeniu. Wprowadź PIN

Aktywacja przebiegła poprawnie. Od teraz możesz potwierdzać operacje na nowym urządzeniu.

Najczęściej zadawane pytania

Jak zacząć korzystać z Mobilnej autoryzacji?

 

Rozpoczęcie korzystania z Mobilnej autoryzacji jest bardzo proste.

  • pobierz nowszą aplikację mBanku Android bądź iOS
  • aktywuj aplikację mBanku
  • z menu głównego aplikacji wybierz opcję „Mobilna autoryzacja” i „Aktywuj”. Potwierdź aktywację kodem PIN służącym do logowania do aplikacji

Jak sprawdzić czy korzystam już z Mobilnej autoryzacji?

 

To czy korzystasz już z mobilnej autoryzacji możesz sprawdzić co najmniej na 2 sposoby:

1. W serwisie transakcyjnym w ustawieniach, w sekcji Sposoby autoryzacji – ustawienia potwierdzania operacji w kanale internet powinna pojawić się informacja: „W kanale internet potwierdzenie operacji przy pomocy Mobilnej autoryzacji.”

2. W trakcie realizacji operacji w serwisie transakcyjnym – zamiast hasła SMS wyślemy Ci powiadomienie autoryzacyjne na telefon

Czym jest Mobilna autoryzacja?

 

Mobilna autoryzacja to nowy sposób autoryzacji operacji zlecanych w serwisie transakcyjnym w mBanku. Jest alternatywą dla dotychczasowych metod autoryzacji, czyli haseł jednorazowych (TAN) oraz haseł SMS-owych.


Mobilna autoryzacja jest dostępna dla wszystkich klientów mBanku.

 

Jeżeli w trakcie zlecania operacji w serwisie transakcyjnym, na Twoim urządzeniu nie pojawiają się powiadomienia push, sprawdź ustawienia swojego telefonu według instrukcji podanych poniżej.


Telefony z systemem Android

Zweryfikuj czy na Twoim telefonie z systemem Android aktywowana jest opcja synchronizacji aplikacji.

 

Telefony z systemem operacyjnym MIUI, np. Xiaomi


1. Dodaj aplikację mBanku do „Autostartu” telefonu. Wykonaj poniższe kroki:

  • Przejdź do: Panel sterowania
  • Uprawnienia
  • Autostart
  • Znajdź aplikację mBank i włącz opcję autostartu

 

2. Sprawdź czy aplikacja mBanku może wyświetlać powiadomienia:

  • Przejdź do: Ustawienia
  • Menadżer aplikacji
  • Znajdź aplikację mBanku – sprawdź czy jest zgoda na wyświetlanie powiadomień. Jeśli nie to włącz taką opcję.

 

3. Włącz synchronizację dla aplikacji mBanku

  • Przejdź do: Ustawienia
  • Konta
  • Znajdź aplikację mBanku – wyłącz i włącz ponownie opcję synchronizacji aplikacji

 


Pozostałe telefony

1. Sprawdź czy aplikacja mBanku może wyświetlać powiadomienia

  • Przejdź do: Ustawienia
  • Menadżer aplikacji
  • Znajdź aplikację mBanku – sprawdź czy jest zgoda na wyświetlanie powiadomień. Jeśli nie to włącz taką opcję

 

2. Włącz synchronizację dla aplikacji mBanku

  • Przejdź do: Ustawienia
  • Konta
  • Znajdź aplikację mBanku – wyłącz i włącz ponownie opcję synchronizacji aplikacji

Jaka jest zasada działania Mobilnej autoryzacji?

 

Mobilna autoryzacja to nowy - łatwiejszy, szybszy i bezpieczniejszy sposób potwierdzania operacji realizowanych w serwisie transakcyjnym mBanku. Cały proces odbywa się w aplikacji mBanku na system Android bądź iOS – nie jest wymagane żadne dodatkowe oprogramowanie.


Szczegóły realizowanej operacji prezentowane są w jasny i czytelny sposób. Zatwierdzenie bądź odrzucenie operacji to tylko jedno „kliknięcie”. Finalny status operacji pojawia się zawsze w serwisie transakcyjnym mBanku.

Jak zrezygnować z Mobilnej autoryzacji?

 

Jeżeli chcesz zrezygnować z Mobilnej autoryzacji skontaktuj się z mLinią 801 300 800 (opłata za połączenie zgodna z opłatą przewidzianą przez operatora wg aktualnego cennika) Możesz też skorzystać z mLinii na klik i połączyć się z konsultantem mLinii bezpośrednio z aplikacji mobilnej mBanku, bez konieczności dodatkowej autoryzacji.

Z mobilnej autoryzacji możesz zrezygnować także w serwisie transakcyjnym w sekcji Ustawienia, Sposoby autoryzacji, wybierając opcję „Zmień na hasła smsowe”.

Korzystanie z usługi Mobilnej autoryzacji wymaga aktywnego połączenia internetowego w urządzeniu mobilnym. Aktywacja usługi oznacza jednocześnie zmianę dotychczasowego sposobu autoryzacji operacji. Wszystkie dyspozycje, które dotychczas wymagały potwierdzenia kodem SMS będą potwierdzane poprzez akceptację powiadomienia autoryzacyjnego w aplikacji mobilnej Banku.