powrót

Ruszamy z kursem samoobrony w sieci

Plaga oszustw popełnianych w internecie rośnie z roku na rok. Metody, które stosują przestępcy, są różnorodne i coraz bardziej zuchwałe. Dlatego startujemy z ósmą edycją kampanii edukacyjnej na ten temat. Tym razem zapraszamy na kurs samoobrony w sieci.


W styczniu tego roku CSIRT KNF (Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego) zidentyfikował w sieci prawie 700 fałszywych reklam i ok. 1400 domen, które podszywają się pod znane instytucje, zachęcając do fałszywych inwestycji. Miesiąc później liczba domen wyniosła już ok. 3500.
Przestępcy nie śpią i wciąż polują na pieniądze i dane klientów banków oraz wielu firm. SMS o drobnej niedopłacie z linkiem do natychmiastowej płatności? Nowa faktura z innym numerem konta podwykonawcy? Niepowtarzalna okazja w nieznanym sklepie online? A może „megazysk bez ryzyka”? Albo telefon od „konsultanta z banku”, który sygnalizuje „dziwną aktywność na koncie” i każe działać natychmiast?


W swoim kursie samoobrony w sieci mamy na te wszystkie scenariusze prostą receptę – spokój i rozsądek. W spotach wideo, które można zobaczyć m.in. w telewizji i internecie od 3 kwietnia, prezentowane są najpopularniejsze formy oszustw, z jakimi spotyka się wielu klientów. Każda z postaci ma do czynienia z atakującym ninją, który w spotach symbolizuje oszusta i próbuje wymusić szybką i nieprzemyślaną reakcję. Bohaterowie nie ulegają jednak presji oszusta, ze spokojem analizują sytuację i dzięki temu unikają oszustwa. To jest właśnie najlepsza metoda obrony przed atakami. „Uniknęłaś ataku, bo chwilę pomyślałaś” – mówi mistrz samoobrony do jednej z bohaterek w finale.


W ramach kampanii przygotowaliśmy specjalną stronę mbank.pl/samoobronawsieci, na której każdy może dowiedzieć się więcej o tym, jak skutecznie bronić się przed oszustwami w sieci. Badania banku pokazują, że takich informacji klienci poszukują. Bank informuje też o bezpłatnej usłudze CyberRescue. Dzięki niej, można mieć dostęp do całodobowego wsparcia specjalistów od bezpieczeństwa w internecie. Pomagają w sytuacji, gdy ktoś włamie się na skrzynkę pocztową czy przejmie konto na portalu społecznościowym. Podpowiadają też, co zrobić z podejrzanym mailem lub gdy zamówiony w sieci produkt nie dotrze.


Jesteśmy pierwszym bankiem w Polsce, który zwrócił uwagę na temat edukacji w zakresie bezpieczeństwa. Dlatego co roku prowadzimy kampanie poświęcone temu tematowi. Stosujemy też szereg rozwiązań, które poprawiają bezpieczeństwo klientów. Tylko w tym roku wprowadziliśmy dwie nowe usługi: sprawdzonego nadawcę i mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika. Gwarantują one, że maile z podpisem „mBank” oraz rozmowy przychodzące są rzeczywiście inicjowane przez bank.


Kampania „Samoobrona w sieci” wystartowała 3 kwietnia i będzie emitowana w telewizji, radiu oraz internecie. Jej koncepcję opracowała agencja BBDO Warszawa. Media zaplanował dom mediowy Carat. Za produkcję spotów, których reżyserem jest Maciek Kowalczuk, odpowiadała Flota Filmowa.

 

 

 

To nie jest oferta. Ten materiał nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego i ma on charakter wyłącznie informacyjny.

To nie jest oferta. Szczegóły dotyczące usługi CyberRescue zawiera „Regulamin świadczenia usługi CyberRescue” dostępny na https://www.mBank.pl/pdf/ind/uslugi/regulamin-swiadczenia-uslugi-cyberrescue.pdf. Podmiotem świadczącym usługę CyberRescue jest CyberRescue Sp. z o.o.. z siedzibą w Warszawie. W celu zawarcia umowy konieczne są akceptacja i złożenie Wniosku za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej banku lub w drodze telefonicznej za pośrednictwem banku. W celu zawarcia i wykonania umowy niezbędne jest podanie przez Klienta danych w zakresie określonym w Polityce Prywatności.
Warunkiem zawarcia umowy jest:
a. akceptacja wymaganych przez bank oświadczeń klienta oraz wyrażenie przez Klienta zgody na ujawnienie przez bank na rzecz CyberRescue Sp. z o.o. informacji o kliencie, w tym również informacji objętych tajemnicą bankową;
b. zapoznanie się z niniejszym Regulaminem oraz jego akceptacja.

Pamiętaj, że mBank udostępnia aplikację tylko za pomocą autoryzowanych sklepów – App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo. Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł! Nową aplikację możesz pobrać, jeśli Twoje urządzenie ma systemem operacyjny w wersji minimum Android 7.0 lub iOS 14.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityka prywatności aplikacji mobilnych. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek