powrót

Wakacje z kartą czyli małe wademekum

Wielu z nas nie wyobraża sobie jakiegokolwiek wyjazdu bez karty czy to kredytowej, czy to debetowej. Aby w pełni cieszyć się czasem wolnym i… zakupami, warto zapamiętać kilka informacji dotyczących kart.

Aktualne stawki opłaty interchange

Opłata interchange jest to prowizja wypłacana przez agenta rozliczeniowego na rzecz banku wydawcy od każdej bezgotówkowej transakcji realizowanej przy użyciu karty płatniczej.
Sprawdź aktualne cenniki znajdują się na stronach organizacji płatniczych:
- dla kart VISA
- dla kart MasterCard

Limity autoryzacyjne

Limity autoryzacyjne określają wartość oraz liczbę możliwych transakcji Twoją kartą. Dotyczą zarówno transakcji bezgotówkowych, jak i transakcji gotówkowych. Ze względów bezpieczeństwa, w momencie wydania Twojej karty, nie wszystkie limity autoryzacyjne są zdefiniowane do udostępnianego przez mBank maksimum produktowego.
Dlatego jadąc na wakacje warto zweryfikować ustanowione limity i w zależności od potrzeb, zwiększyć je lub zmniejszyć.

Dowiedz się jak zmienić limit na karcie...

Chargeback

Chargeback to usługa umożliwiająca odzyskanie środków z tytułu kwestionowanej transakcji kartowej, w sytuacji, w której klient nie może dochodzić swoich praw bezpośrednio u sprzedawcy lub firmy obsługującej bankomat. Bank wydający kartę, w imieniu Klienta przesyła za pośrednictwem systemu organizacji płatniczej reklamację, która automatycznie dokonuje obciążenia debetującego rachunek akceptanta karty.

Jak skorzystać z usługi?
Wystarczy jeden telefon na mLinię by rozpocząć bezpłatną procedurę.
Dane, które trzeba podać podczas składania reklamacji:
- imię i nazwisko posiadacza karty,
- numer karty płatniczej,
- datę (i ewentualnie przybliżoną godzinę) przeprowadzonej transakcji,
- nazwę jednostki akceptującej transakcję lub dokładną lokalizację terminala akceptującego transakcję lub bankomatu,
- kwotę i walutę transakcji,
- powód wniesienia reklamacji.
Dodatkowo należy określić czy jest się w posiadaniu karty.

Jeśli uznasz, że rachunek Twojej karty został błędnie lub niezasadnie obciążony z tytułu transakcji kartą płatniczą, a nie możesz dochodzić swoich praw bezpośrednio u sprzedawcy lub firmy obsługującej bankomat.

Dowiedz się więcej o usłudze...

Zastrzeżenia karty

W przypadku zagubienia karty lub jej kradzieży, warto ją niezwłocznie zastrzec. Można to zrobić na kilka sposobów:
- zadzwoń na mLinię i zastrzeż kartę w czasie rozmowy z Operatorem w automatycznym teleserwisie,
- przez  logowanie do serwisu transakcyjnego.

Jeżeli chcesz dokonać samodzielnego zastrzeżenia karty, wystarczy po zalogowaniu do systemu transakcyjnego:
- wybrać kolejno zakładki Moje Finanse > Karty,
- kliknąć na wizerunek karty, którą chcesz zastrzec,
- w nowym widoku szczegółów karty kliknij w polu Status karty przycisk Zastrzeż kartę,
- wskazać przyczynę utraty karty (rezygnacja z karty, karta zgubiona, karta skradziona) i kliknąć przycisk Dalej.

Kradzież i zgubienie karty w Polsce.
W przypadku kradzieży lub zagubienia karty prosimy o niezwłoczne powiadomienie o tym mBanku:
- dzwoniąc pod numer całodobowej mLinii 801 300 800 / +48 42 6 300 800* lub
- logując się do serwisu transakcyjnego na mBank.pl.

Utrata karty zagranicą
W przypadku utraty karty kredytowej za granicą możesz za pośrednictwem mLinii: 801 300 800 / +48 42 6 300 800 skorzystać:
- z jednorazowej awaryjnej wypłaty gotówki,
- z zamówienia karty zastępczej.

Opłaty za wyżej wymienione usługi zostaną pobrane zgodnie z Taryfą prowizji i opłat bankowych w mBanku.
Z chwilą przyjęcia zgłoszenia utraty karty mBank przejmuje na siebie odpowiedzialność za transakcje dokonane w wyniku nieuprawnionego użycia karty.
Opłata za połączenie jest zgodna z taryfą operatora telefonicznego.