powrót

mBank niestandardowo edukuje jak być uważnym w sieci

Wystartowała druga odsłona naszej pionierskiej kampanii społecznej pod hasłem „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!”. Akcja opowiada o tym, jak chronić się przed cyberprzestępcami.

W naszych działaniach ponownie zwracamy uwagę na to, co zdarza nam się robić w sieci, a czego nie zrobilibyśmy w realu. Ostrzegamy przed konsekwencjami podawania poufnych informacji i rutynowego wykonywania poleceń w internecie. W ten sposób chcemy przyczynić się do zwiększania świadomości wszystkich internautów.

– Nie pierwszy raz w naszej działalności stawiamy na działania edukacyjne. Poza uczeniem uważności w sieci, na co dzień wspieramy też edukację matematyczną młodych Polaków. Uważam, że wartościowa relacja na linii klient-bank powinna wykraczać poza sferę produktów. Dlatego ponownie sięgamy po działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu – tłumaczy Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.
Kampania prowadzona będzie w internecie, telewizji, radiu i przestrzeni miast od początku grudnia. Termin ten nie został wybrany przypadkowo. W tym czasie chętnie robicie w sieci zakupy świąteczne i korzystacie z sezonowych wyprzedaży.

Na potrzeby naszej akcji powstały dwa spoty. Pierwszy z nich – Miłość – ostrzega przed ujawnianiem swoich poufnych danych nieznajomym. Drugi – „Fitness” – przestrzega przed rutynowym wykonywaniem instrukcji w internecie. Filmy opierają się na znanej już koncepcji przeniesienia ryzykownych sytuacji z internetu do rzeczywistości, bo skoro „nie robisz tego w realu, to nie rób tego w sieci…”
.
Zobaczycie nas nie tylko w telewizji, ale również na tablicach w największych polskich miastach. Pojawi się tam specjalny komunikat w druku soczewkowym, sprawiający, że treść plakatu zmienia się w zależności od kąta widzenia. W ten sposób pokazujemy, że nie wszystko jest takie, jakim może się wydawać na pierwszy rzut oka.

Elementem naszej kampanii jest również zupełnie nowy serwis mBank.pl/uwazniwsieci, gdzie znajdziecie informacje o metodach cyberprzestępców oraz praktyczne wskazówki, jak się przed nimi chronić.
Pierwsza odsłona naszej kampanii spotkała się z Waszym bardzo pozytywnym odzewem. Dlatego po raz kolejny apelujemy: bądźcie uważni i ostrożni w internecie!


Ekipa mBanku