powrót

Dotacje mFundacji przyznane w kwietniu

Od 28 marca do 24 kwietnia 2017 roku do mFundacji wpłynęło 15 wniosków o dotacje dla projektów rozwojowych z obszaru edukacji matematycznej.

Decyzją zarządu fundacji, dofinansowanie otrzymało 8 projektów: 

Szkoła Podstawowa im. Orląt Lwowskich w Brzozówce na realizację projektu „Magiczna Olimpiada Matematyczna”

Wszyscy uczniowie 8 szkół podstawowych gminy Lisia Góra wezmą udział w dodatkowych zajęciach „Halo! Tu planeta Matematyka", na których będą odkrywać matematykę za pomocą baśni i opowiadań matematycznych oraz łamigłówek logicznych. Uczniowie będą ćwiczyć spostrzegawczość i umiejętność skupiania uwagi, logicznego myślenia, analizowania i porównywania grając m.in. w grę SET (rekomendowaną przez MENSA). Aby przeprowadzić zajęcia z uczniami, nauczyciele wezmą udział w warsztatach metodycznych i opracują scenariusze zajęć (wraz baśniami i opowiadaniami matematycznymi) dla kl.1-3 i 4-6. Na podsumowanie umiejętności zdobytych przez uczniów w trakcie zajęć odbędzie się 2-etapowa Magiczna Olimpiada Matematyczna dla 2 grup wiekowych. W rozgrywkach gminnych wezmą udział nie tylko zespoły laureatów eliminacji szkolnych, ale także rodzice i przedstawiciele Urzędu Gminy. Zespoły uczniowskie i dorośli będą walczyć o tytuły: Mistrza Abakusa, Mistrza Dekodera i Mistrza SET-a. Najlepsze szkoły w gminie otrzymają statuetki Złotego (Srebrnego i Brązowego) Lisa Matematycznego.

Politechnika Warszawska – Wydział Matematyki i Nauk Informatycznych na organizację  III Dnia Popularyzacji Matematyki

14 września 2017 r. na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej  odbędzie się ogólnopolska impreza popularyzująca matematykę, skierowana do uczniów z całej Polski.  W trakcie imprezy odbędą się warsztaty, wykłady, gry matematyczne, pokazy filmów edukacyjnych oraz wystawy skierowane do uczniów z rożnych rodzajów szkół, ich nauczycieli oraz wszystkich pasjonatów matematyki. Imprezy te będą przygotowane przez popularyzatorów matematyki z całej Polski. Niektóre imprezy przygotowane zostaną przez studenckie koła naukowe  co umożliwi zaangażowanym studentom zdobycie doświadczenia w dziedzinie popularyzacji i upowszechniania nauk matematycznych. Planowane jest przygotowanie i opracowanie materiałów z zajęć i udostępnienie ich online do wykorzystania przez wszystkich zainteresowanych.

Gimnazjum im. Jana Pawła II w Iwierzycach na projekt „Zacznij już dziś”- III konkurs matematyczny przygotowujący  do egzaminu gimnazjalnego z matematyki

Projekt skierowany jest do uczniów klas drugich gimnazjum i ma na celu lepsze przygotowanie ich do egzaminu gimnazjalnego. Zadania konkursowe powstaną na podstawie zadań, które pojawiły się już w testach egzaminacyjnych właściwych i próbnych. Każdy uczestnik otrzyma pomoce naukowe, które ułatwią systematyczną naukę.

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zbludowicach na projekt „Młody matematyk - Mistrz myślenia”

Projekt skierowany jest do uczniów klas IV-VII. Jednym z jego elementów będą dodatkowe lekcje matematyki z zastosowaniem technik informatycznych, plastycznych i technicznych np. nowatorskie uczenie się geometrii poprzez wykorzystanie igły, matematycznego sita.  Do zajęć zostaną opracowane scenariusze, które będą przekazane szkołom podstawowym z terenu Gminy Busko- Zdrój. Nauczyciele będą mogli je wykorzystać podczas zajęć pozalekcyjnych.  Podsumowaniem projektu będzie festiwal naukowy, podczas którego dzieci zaprezentują efekty swoich prac. Podczas imprezy rozstrzygnięte zostaną konkursy matematyczne zorganizowane w trakcie trwania projektu oraz konkurs międzyszkolny dla uczniów Gminy Busko-Zdrój.

Uniwersytet Szczeciński na projekt „Math & Art. Od sztuki do matematyki”

Celem projektu jest wspomaganie rozwijania myślenia matematycznego za pomocą treningów twórczości artystycznej i naukowej; wspieranie nauczycieli matematyki w umiejętności przeprowadzania ucznia z konkretnego do abstrakcyjnego sposobu rozumowania oraz popularyzacja poznawczego stylu życia poprzez połączenie sfery sztuki wizualnej z matematyką. Poprzez doświadczenie sztuki możliwe jest rozwijanie składników kultury matematycznej człowieka: kształcenie wyobraźni matematycznej, języka matematycznego oraz wprowadzenie do twórczości naukowej. Projekt składa się z trzech paneli: treningów twórczości dla uczniów starszych klas szkół podstawowych i gimnazjów woj. zachodniopomorskiego, wspomagania nauczycieli - dla nauczycieli matematyki z całego kraju oraz konkursu „Matematyka w obiektywie”, który ma charakter powszechny, a jego hasłem przewodnim w 2017 roku będzie „Matematyka i sztuka”.

Stowarzyszenie „Jesteśmy razem” z Kalisza Pomorskiego na „I Regionadę Matematyczną dla gimnazjalistów”

Wielu uczniów nie przykłada się do nauki matematyki. Twierdzą, że nie przydaje się w życiu, bo dziś liczą za nas komputery. „Regionada Matematyczna” ma ich  przekonać, że powinni chociaż w podstawowym zakresie opanować przedmiot. Uczestnicząc w konkursie gimnazjaliści będą mogli dostrzec wszechobecność matematyki oraz pogłębią motywację i pasję do nauki tego przedmiotu.

Stowarzyszenie „Z nauką w przyszłość” na organizacje Finału XXXIV Ogólnopolskiego Sejmiku Matematyków

W ogólnopolskim konkursie „Ogólnopolski Sejmik Matematyków” mogą wziąć udział licealiści. Jego celem jest kształcenie umiejętności wypowiadania się na tematy matematyczne i polega na napisaniu przez uczestnika pracy matematycznej na dowolny temat. Po wstępnej selekcji prac finaliści zapraszani są na trzydniowy finał (8-10.06.2017), podczas którego prezentują swoje prace. Prezentacje konkursowe będą połączone z wykładami i warsztatami. Ogólnopolski Sejmik Matematyków ma inspirować młodzież do twórczości matematycznej. Konkurs pozwala uczniom zmierzyć się z metodami pracy naukowej matematyka. Większość organizowanych w Polsce konkursów matematycznych ma charakter zadaniowy, czyli uczniowie rozwiązują sformułowane problemy. W Sejmiku młodzi ludzie sami wybierają tematykę pracy,  formułują problemy i stawiają hipotezy, a następnie starają się je modelować, opisać i rozwiązać postawione problemy.

Polskie Towarzystwo matematyczne – Oddział w Olsztynie na „Spotkania z matematyką 2017”

Na projekt składa się cykl 21 wykładów oraz 100 warsztatów matematycznych. Ich adresatami są uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, nauczyciele matematyki oraz szkolni doradcy zawodowi. W projekcie przewidziano 10 wykładów dla grup zorganizowanych, 10 wykładów otwartych i 1 wykład dla doradców zawodowych. Tematy wykładów będą związane z różnymi możliwościami kariery zawodowej uczniów po ukończeniu studiów matematycznych. Mają one na celu uświadomienie uczestnikom potencjalnych korzyści oraz ścieżek rozwoju zawodowego związanych z matematyką.

Wszystkim beneficjentom gratulujemy i życzymy pomyślnej realizacji projektów.
Następne posiedzenie zarządu fundacji w sprawie wniosków odbędzie się 29.05.2017 roku.

Tagi:

mBank, mfundacja