powrót

mFundacja przyznała majowe dotacje

Zarząd Fundacji mBanku ocenił wnioski o dotacje na matematyczne projekty edukacyjne, nadesłane między 25 kwietnia, a 29 maja 2017 r. Sześciu beneficjentów otrzyma łącznie prawie 47 tys. zł na realizację 6 inicjatyw.

Decyzją zarządu dofinansowanie otrzymują:

Publiczna Szkoła Podstawowa im. H. Sucharskiego w Jelonkach na realizację projektu „Przed wakacjami tabliczkę mnożenia powtarzamy”
Uczniowie klas IV-VI będą utrwalać wiedzę zdobytą podczas całego roku szkolnego uczestnicząc w zabawach, których tematem przewodnim będzie tabliczką mnożenia. Dzieci będą tworzyć własne gry planszowe, wiersze i plakaty, udadzą się na poszukiwania lokalnych ekspertów tabliczki mnożenia i wezmą udział w konkursie „Ekspert Tabliczki Mnożenia”. Projekt zasięgiem obejmie też klasy młodsze i klasy gimnazjalne. Jego celem jest usprawnienie techniki mnożenia i dzielenia w zakresie do 100, która jest podstawą do rozwiązania wielu zadań.

Polskie Towarzystwo Matematyczne, Oddział w Olsztynie na „Spotkania z matematyką 2017”
Na projekt składa się cykl 21 wykładów. Ich głównymi adresatami są uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, nauczyciele matematyki oraz szkolni doradcy zawodowi. Przewidziane jest 10 wykładów dla grup zorganizowanych, 10 wykładów otwartych i 1 wykład dla doradców zawodowych. Pierwszy wykład będzie przeglądem różnych możliwości kariery zawodowej uczniów po ukończeniu studiów matematycznych. Z wykładu tego zostanie sporządzona wideorelacja. Pozostałe 9 wykładów będzie związanych już z konkretnymi propozycjami ścieżki kariery zawodowej. Wykłady mają na celu uświadomienie zarówno uczniom jak i nauczycielom, a także szkolnym doradcom zawodowym, potencjalnych korzyści oraz ścieżek rozwoju zawodowego związanych z matematyką.

Polskie Towarzystwo Matematyczne, Oddział w Lublinie na projekt „Matematyka dla każdego” 
Projekt składa się z dwóch części: pierwszej inicjującej i realizowanej w czasie 8 Forum Matematyków Polskich, oraz drugiej realizowanej w sposób ciągły w czasie roku szkolnego. Jest on skierowany do młodzieży szkolnej różnych etapów kształcenia oraz do nauczycieli matematyki regionu Lubelskiego. Pierwsza część odwołuje się do sprawdzonych wzorców analogicznych imprez przeprowadzonych w innych regionach i w jej realizacji będą brały udział także osoby spoza Lublina. Będą to prelekcje oraz warsztaty poświęcone matematyce i jej zastosowaniom. Przeprowadzany w ramach 8 Forum finał Konkursu Prac Uczniowskich z Matematyki im. Pawła Domańskiego, organizowany przez PTM oraz redakcję miesięcznika Delta uatrakcyjni ten punkt, pokazując, że już na poziomie szkoły uczniowie mogą mieć swój wkład w matematykę. Druga część to kontynuacja pierwszej, realizowana w czasie roku szkolnego w formie kółek zainteresowań prowadzonych przy współpracy nauczycieli i pracowników naukowych uczelni regionu (UMCS, Politechnika, KUL).

Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki na organizację  kursu „Diagnoza i praca z uczniem o specyficznych trudnościach w uczeniu się matematyki” 
W ramach projektu zorganizowany będzie 12 godzinny kurs dla grupy 30 nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycieli matematyki województwa opolskiego.  Uczestnicy kursu nabędą wiedzę o tym jak rozwój poznawczy dziecka wpływa na uczenie się matematyki. Ponadto zrozumieją czym są specyficzne trudności w nauce matematyki oraz dowiedzą się jak na co dzień pracować w klasie z uczniami z takimi trudnościami.

Stowarzyszenie na Rzecz Oświaty w Złotowie na realizację projektu „Matematyczne Asy II”
Projekt zakłada prowadzenie dodatkowych zajęć matematycznych dla uczniów klas III szkół podstawowych, wykazujących zainteresowania i uzdolnienia matematyczne. Realizowany będzie we wszystkich czterech złotowskich szkołach od IX 2017 do III 2018 w wymiarze 1 godziny w tygodniu, tj. 80 zajęć/po 20 zajęć dla każdej z czterech grup. Łącznie w zajęciach weźmie udział  40 uczniów, wyłonionych na podstawie obserwacji prowadzonych przez nauczycieli  podczas lekcji oraz analizy udziału w konkursach i osiągniętych w nich wyników. Zajęcia prowadzić będą doświadczeni i kreatywni nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, z matematyczną pasją. Program zajęć przewiduje wykorzystanie w pracy metod aktywizujących i TIK, zaś tematyka dotyczyć będzie otaczającego świata oraz zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce. Jako podsumowanie projektu zorganizowany zostanie Międzyszkolny Konkurs Matematyczny, wyłaniający Mistrza i dwóch Wicemistrzów Matematyki wśród uczniów klas III złotowskich szkół podstawowych.

Fundacja Rozwoju Edukacji Matematycznej na projekty „Wakacje z Matzoo” oraz „Piknik matematyczny” 

Poprzez projekt “Wakacje z Matzoo” organizatorzy  chcą zaprosić dzieci do podjęcia wyzwania rozwiązywania w trakcie wakacji jednego zadania matematycznego dziennie. Począwszy od 1 lipca na uczestnika projektu będą czekały 62 zadania do rozwiązania w serwisie internetowym Matematyczne Zoo, o stopniu trudności odpowiednim do jego wieku (klasy 1-6). Każde zadanie będzie dostępne tylko przez jeden dzień. Po wakacjach każdy uczestnik projektu, który rozwiąże prawidłowo co najmniej 20 zadań dostanie dyplom (w wersji elektronicznej), a każdy uczestnik, który rozwiąże co najmniej 40 zadań - dyplom z wyróżnieniem. Projekt ma być dla uczniów przede wszystkim dobrą zabawą i urozmaiceniem wakacji. Ma także pomóc w wyrobieniu nawyku systematycznej nauki. Obok zadań uczestnicy będą mogli oglądać wyniki swoje i innych w dostępnym dla nich rankingu.
 
Drugi projekt to rodzinny piknik. Na stoisku matematycznym na uczestników czekać będą  łamigłówki, interaktywne gry, konkursy, zajęcia matematyczno-plastyczne i inne atrakcje. Dzieci będą mogły zdobyć wiele nagród i upominków w postaci pomocy dydaktycznych i materiałów edukacyjnych. Rodzie będą mogli porozmawiać z ekspertami Fundacji o wspieraniu dzieci w nauce matematyki.