powrót

Dotacje mFundacji w lipcu

Zarząd Fundacji mBanku ocenił wnioski o dotacje na matematyczne projekty edukacyjne złożone od 27 czerwca do 31 lipca. W tym miesiącu dofinansowanie w łącznej kwocie 280 tys. zł otrzymają cztery inicjatywy:

Fundacja Rozwoju Edukacji Matematycznej
Trzeci Triathlon matematyczny – trzecia edycja ogólnopolskiego konkursu matematycznego dla uczniów szkół podstawowych. Konkurs skierowany do 2,5 mln uczniów odbędzie się online, w serwisie internetowym Matematyczne Zoo i składać się będzie z trzech konkurencji. Dla każdej klasy (od 1 do 7) przewidziany jest odpowiedni stopień trudności, zgodnie z obowiązującą podstawą programową. Przedsięwzięcie ma wspomagać rozwój intelektualny dzieci, upowszechniać naukę przez zabawę. Ponadto poprzez różnorodność czekających na uczestników konkursu zadań (np. sprawność rachunkowa, rozwiązywanie zadań tekstowych, rozwiązywanie krzyżówek, zagadek logicznych, zadań graficznych), projekt ma na celu zwrócić uczniom uwagę, jak w wielu różnych dziedzinach spotykamy się z matematyką i jak ważne jest rozwijanie wszystkich, różnych zw. z nią umiejętności. Nie wystarczy być dobrym w jednej, ulubionej dziedzinie matematycznej, ponieważ wszystkie one są ze sobą powiązane. Przez 3 tygodnie, co tydzień publikowana będzie nowa konkurencja “triathlonu”. Wśród uczniów, którzy prawidłowo rozwiążą wszystkie konkurencje triathlonu rozlosowane zostaną nagrody.

Stowarzyszenie na rzecz edukacji matematycznej
XIII oraz XIV Olimpiada Matematyczna Juniorów. Potrzeba organizacji olimpiady matematycznej na poziomie gimnazjum (OMG )zrodziła się kilkanaście lat temu. Była odpowiedzią środowiska matematycznego  na pogłębiające się różnice pomiędzy programem szkolnym, a poziomem olimpiady matematycznej (na poziomie ponadgimnazjalnym), której zakres merytoryczny i tematyczny jest dostosowany do ogólnoświatowych standardów. Pragnąc utrzymać sukcesy naukowe młodych matematyków na arenie międzynarodowej, konieczne stało się zagospodarowanie czasu w gimnazjum poprzez organizację zawodów matematycznych o odpowiednio wyważonym poziomie merytorycznym. Celem projektu jest rozbudzenie u jak największej liczby uczniów zamiłowania do matematyki, zachęcenie najzdolniejszej młodzieży do aktywności naukowo-badawczej w zakresie matematyki, kształcenie u uczniów umiejętności logicznego wnioskowania, kojarzenia faktów, podnoszenie sprawności w posługiwaniu się elementarnymi treściami matematycznymi, a także podnoszenie poziomu wiedzy i umiejętności  matematycznych i dydaktycznych nauczycieli matematyki.

Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 15, Szkoła Podstawowa nr 25

Konkurs matematyczny "SYMETRIA WOKÓŁ NAS", skierowany do uczniów klas IV-VII.  Konkurs prowadzony w czterech kategoriach: "Kompozycja przestrzenna", "Kompozycja płaska", "Mozaika geometryczna" i "Kolaż zdjęć lub film". W ramach konkursu dzieci będą rozwijać swoją wyobraźnię przestrzenną tworząc modele brył różnymi metodami np. origami, snapology (składanie wielościanów z pasków papieru), origami modułowe itp. Do zrobienia brył będą używać: rurek, styropianu, papieru, itp. Dzieci będą uczyć się zagadnień związanych z symetrią poprzez wykonanie wycinanek lub wyszywanek symetrycznych. Uczniowie będą rysować wielokąty i rozety, dzięki którym powstaną mozaiki geometryczne. Uczyć się będą własności figur płaskich. Dzieci będą szukać symetrii w przyrodzie i architekturze, będą robić zdjęcia, kręcić filmy. W ramach konkursu prace uczniów zostaną pokazane na wystawie oraz w pokazie filmowym.

Politechnika Warszawska - Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych
MiNI Liga Matematyczna - w ramach projektu zostanie stworzona platforma internetowa pozwalająca na rozgrywanie MiNI Ligi Matematycznej czyli serii konkursów. Odbędzie się to poprzez rozszerzenie możliwości istniejącej aplikacji komputerowej, która w oparciu o bazę zadań konkursu internetowego pozwala rozgrywać w szkołach konkursy matematyczne. Poszczególne konkursy będą różnić się liczbą i tematyką zadań, stopniem trudności, czasem trwania. Zaplanowano rozegranie Ligi w terminach zajęć MiNI Akademii Matematyki na Politechnice Warszawskiej. Dodatkowo, stworzona platforma internetowa zostanie udostępniona nauczycielom, którzy będą mogli w szkołach tworzyć własne serie konkursów matematycznych. Stworzona aplikacja ma stać się narzędziem pozwalającym nauczycielom na organizowanie w szkołach atrakcyjnych form wspierania edukacji matematycznej a także zachęcenie uzdolnionej matematycznie młodzieży szkolnej do uwierzenia we własne siły i podjęcia studiów na kierunkach ścisłych i technicznych na renomowanych uczelniach takich jak Politechnika Warszawska.