powrót

Uważaj z kim rozmawiasz!!

Ostrzegamy przed oszustami, którzy mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie, mailowo lub za pomocą popularnych komunikatorów np. WhatsApp i podawać się za pracownika banku, pracownika Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), Związku Banków Polskich (ZBP), Biura Informacji Kredytowej (BIK) lub policjanta, prokuratora czy funkcjonariusza np. CBA/CBŚP. Zachowaj również ostrożność gdy kontaktuje się z Tobą doradca finansowy, który chce nakłonić cię do inwestycji i zakupu kryptowalut.

 

Dodatkowo przestępcy wykorzystują słabości systemów telekomunikacyjnych, które pozwalają im na podszywanie się pod dowolny numer telefonu np. infolinię banku, infolinię różnych instytucji państwowych lub podmiotów gospodarczych.

 

Oszuści dzwonią pod różnym pretekstem np. weryfikacji zmyślonej transakcji, zablokowanego rachunku, specjalnej akcji Policji/CBA lub pomocy w inwestycji w kryptowaluty. Będą próbować nakłaniać cię do podania danych osobowych, danych karty płatniczej, danych niezbędnych do korzystania z bankowości internetowej oraz zachęcać do instalacji dodatkowego oprogramowania np. AnyDesk lub QuickSupport TeamViewer, które może kontrolować zdalnie Twój komputer lub smartfon.


Dlatego zachowaj szczególną ostrożność i nigdy tego nie rób !!! Nie podawaj takich danych i niczego nie instaluj. Żaden pracownik banku, funkcjonariusz Policji lub doradca inwestycyjny NIE MOŻE DOMAGAĆ SIĘ PODANIA TYCH DANYCH oraz instalacji takiego oprogramowania.
 

Jeśli to zrobisz oszuści otrzymają dostęp do Twojego rachunku bankowego, a Ty możesz stracić pieniądze.
Nie daj się na to nabrać, zwróć uwagę kto naprawdę do Ciebie dzwoni, dlatego PAMIĘTAJ:

  • pracownik banku, policjant, prokurator, funkcjonariusz CBA/CBŚP lub doradca inwestycyjny NIGDY NIE MOŻE ŻĄDAĆ instalacji aplikacji do zdalnego pulpitu np. AnyDesk lub QuickSupport TeamViewer na Twoim komputerze lub smartfonie,
  • pracownik banku, policjant, prokurator, funkcjonariusz CBA/CBŚP lub doradca inwestycyjny  NIGDY NIE MOŻE ŻĄDAĆ podania loginu i hasła do logowania do serwisu bankowości internetowej lub danych do połączenia aplikacji bankowej z Twoim rachunkiem,
  • pracownik banku, policjant, prokurator, funkcjonariusz CBA/CBŚP lub doradca inwestycyjny NIGDY NIE MOŻE ŻĄDAĆ pełnych danych karty płatniczej, jej daty ważności oraz kodu CVV2/CVC2,
  • pracownik banku, policjant, prokurator, funkcjonariusz CBA/CBŚP lub doradca inwestycyjny NIGDY NIE MOŻE OD CIEBIE ŻĄDAĆ wykonania jakiegokolwiek przelewu,
  • nie podawaj nikomu przez telefon swoich danych osobowych,
  • nie wierz w zapewnienia o świetnych inwestycjach w kryptowaluty z wysoką stopą zwrotu,
    w których pomoże Ci „doradca”,
  • nie wierz w opowieści o rzekomej akcji specjalnej funkcjonariuszy Policji lub CBA mających na celu ochronę Twoich środków pieniężnych, 
  • jeśli otrzymasz przelew od nieznajomego nadawcy, pod żadnym pozorem nie przekazuj środków dalej – nieświadomie możesz brać udział w przestępstwie,
  • jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do intencji osoby dzwoniącej, przerwij rozmowę i nie wykonuj żadnych czynności do których Cię nakłania.
    Jeśli przytrafi Ci się taka sytuacja, poinformuj Nas o tym. Skontaktuj się z mLinią pod numerem
    801 300 800 lub 42 6 300 800.
     

Pamiętaj, że Twoje zachowanie ma wpływ na bezpieczeństwo Twoich pieniędzy.