Ostatnio mBank ostrzegał swoich klientów przed masowo rozsyłanymi wiadomościami e-mail mającymi na celu infekcje komputera :
Obecnie wysyłane są również wiadomości SMS z informacją o rzekomo otrzymanym przelewie i zachęcające do odwiedzenia strony, przez którą przesłane pieniądze można odebrać.
Celem przestępców jest zainstalowanie na Twoim telefonie aplikacji szpiegującej, której zadaniem jest przechwytywanie wiadomości SMS i kontrola nad uruchamianymi na telefonie aplikacjami.
Na zainfekowanych w ten sposób urządzeniach zostaniesz wtedy poproszony o podanie identyfikatorów i haseł do bankowości internetowej oraz danych kart płatniczych i kredytowych.
Prosimy o zignorowanie wiadomości SMS, które uznasz za podejrzane. Prosimy także o nie klikanie w zawarty w SMS-ie link oraz nie instalowanie żadnych aplikacji. W przypadku podania nr karty lub danych umożliwiających logowanie należy niezwłocznie dokonać jej zastrzeżenia oraz zmienić hasło dostępu.
Jeżeli kliknąłeś na link i zainstalowałeś aplikację wykonaj reset telefonu do ustawień fabrycznych oraz pamiętaj o tym, aby zaznaczona była opcja instalacji wyłącznie zaufanych aplikacji.
Prosimy o zignorowanie wiadomości SMS, które uznasz za podejrzane. Prosimy także o nie klikanie w zawarty w SMS-ie link oraz nie instalowanie żadnych aplikacji. W przypadku podania nr karty lub danych umożliwiających logowanie należy niezwłocznie dokonać jej zastrzeżenia oraz zmienić hasło dostępu.
Jeżeli kliknąłeś na link i zainstalowałeś aplikację wykonaj reset telefonu do ustawień fabrycznych oraz pamiętaj o tym, aby zaznaczona była opcja instalacji wyłącznie zaufanych aplikacji.
Poniżej przykładowy sms z linkiem do strony (źródło – niebezpiecznik.pl).
Po wejściu na stronę i podaniu identyfikatora płatności automatycznie rozpocznie się pobieranie aplikacji i jej instalacja.
PRZYPOMINAMY!
mBank nigdy nie prosi o podawanie żadnych danych poufnych, w szczególności:
- nie żąda podawania haseł jednorazowych podczas logowania do serwisu transakcyjnego;
- nie prosi o podanie telekodu, danych kart płatniczych i kredytowych;
- danych dotyczących Twojego telefonu (takich jak numer, marka i model) w czasie logowania, sprawdzania stanu konta i przeglądania historii operacji;
- nie prosi o podanie kodu PIN do karty, aplikacji etc.;
- nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania;
- nie wysyła do klientów wiadomości e-mail zawierających link do serwisu bankowości internetowej (czyli kierujących na stronę logowania do serwisu mBanku).
mBank nigdy nie prosi o podawanie żadnych danych poufnych, w szczególności:
- nie żąda podawania haseł jednorazowych podczas logowania do serwisu transakcyjnego;
- nie prosi o podanie telekodu, danych kart płatniczych i kredytowych;
- danych dotyczących Twojego telefonu (takich jak numer, marka i model) w czasie logowania, sprawdzania stanu konta i przeglądania historii operacji;
- nie prosi o podanie kodu PIN do karty, aplikacji etc.;
- nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania;
- nie wysyła do klientów wiadomości e-mail zawierających link do serwisu bankowości internetowej (czyli kierujących na stronę logowania do serwisu mBanku).
- nie należy instalować aplikacji z nieznanego źródła oraz zwracać szczególną uwagę na wiadomości które nakłaniają nas do wykonania takiej operacji.