powrót

Hasła i identyfikatory w mBanku – Złote zasady korzystania

Przypominamy o podstawowych zasadach korzystania z rachunku w mBanku oraz poufności haseł i identyfikatorów wykorzystywanych do logowania do bankowości internetowej:

- Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim identyfikatora ani hasła dostępu. Identyfikator jest poufnym numerem nadawanym przez bank. Hasło do logowania w serwisie ustalasz samodzielnie, możesz je zmieniać w serwisie bankowości internetowej po zalogowaniu się do konta, na mLinii, a także w automatycznym serwisie telefonicznym.

- Nie wpisuj swojego identyfikatora ani hasła w żadnym innym miejscu niż na stronie logowania do banku. Nikt nie powinien Cię prosić o podanie takich danych.

- Wpisując identyfikator i hasło upewnij się, że nikt ich nie podpatruje.

- Nie loguj się do banku i nie korzystaj z bankowości internetowej na ogólnie dostępnych komputerach, np. w kawiarenkach internetowych.

- Stosuj bezpieczne hasła, staraj się nie używać prostych do odgadnięcia haseł jak np. imię i data urodzenia.

- Nie zapisuj nigdzie haseł (hasła do bankowości internetowej, PIN-u do aplikacji mobilnej czy Telekodu) i pamiętaj o ich regularnej zmianie.

- Po zalogowaniu do konta nie odchodź od komputera. Po zakończeniu pracy pamiętaj, aby się wylogować i zamknij przeglądarkę.

- Sprawdzaj datę ostatniego poprawnego oraz niepoprawnego logowania do systemu.

- Jeśli przy logowaniu pojawią się dodatkowe pola do podania haseł jednorazowych lub zauważysz jakiekolwiek nieprawidłowości – nie podejmuj kolejnych prób, natychmiast zgłoś problem na mLinii.
Przypominamy, że konsultanci są do Twojej dyspozycji przez całą dobę siedem dni w tygodniu.

 

Pamiętaj, że bezpieczeństwo Twoich środków zależy również od Ciebie. Udostępnianie identyfikatorów i haseł innym osobom lub podmiotom stwarza nie tylko zagrożenie wykonania przez te osoby nieautoryzowanych operacji na Twoim rachunku, ale również jest niezgodne z regulaminem bankowym.

 

Więcej na temat bezpieczeństwa możesz przeczytać na stronach bezpieczeństwa mBanku.
Zapoznaj się również z naszą kampanią edukacyjną „Nie robisz tego w realu? Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!