powrót

Ostrzegamy przed fałszywymi mailami

Na Twoją skrzynkę mailową mogła trafić fałszywa wiadomość. Wysłali ją cyberprzestępcy podszywający się pod mBank. W mailu znajdziesz informację o zarejestrowaniu zlecenia przelewu. Zawiera on załącznik w formacie .DOCX do pobrania. Otworzenie pliku może spowodować infekcję komputera.

Przykładowa treść wiadomości może wyglądać tak:
 

Bezpieczeństwo

Uwaga!
Instalacja złośliwego oprogramowania może skutkować przejęciem przez cyberprzestępców kontroli nad Twoim urządzeniem, przesyłaniem do nich wpisywanych przez Ciebie danych (np. loginy i hasła do konta bankowych), wyświetlaniem fałszywych komunikatów, mających na celu wyłudzenie od Ciebie poufnych danych (np. kod SMS), i kradzież środków z Twoich kont bankowych.

Jeżeli uruchomiłeś załącznik lub pobrałeś pliki ze strony:
•    Jak najszybciej przeskanuj komputer programem antywirusowym w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania.
•    Zmień hasło do serwisu transakcyjnego mBanku oraz wszystkich innych kont bankowych, pocztowych i portali społecznościowych, korzystając z innego komputera.
•    Skontaktuj się z mLinią pod numerem 801 300 800 lub 42 6 300 800.

Pamiętaj! mBank
•    nie wysyła wiadomości e-mail zawierających link do logowania do serwisu transakcyjnego (czyli kierujących na stronę logowania do serwisu mBanku);
•    nie prosi o podanie danych osobowych w czasie logowania do serwisu transakcyjnego (w szczególności nazwiska panieńskiego matki, numeru pesel, danych dowodu, nr karty, telekodu);
•    nie prosi o aktywację usług lub zwrot środków podczas logowania do serwisu transakcyjnego;
•    nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania;
•    nie prosi o wykonanie przelewów testowych.

Uwaga! wiadomość e-mail wzbudzi Twoje wątpliwości – przerwij czynność i natychmiast skontaktuj się z konsultantem mLinii lub Ekspertem Online.
Przeczytaj jak bezpiecznie korzystać z bankowości elektronicznej: Bezpieczny komputer oraz w jaki sposób potwierdzać operacje wykonywane w serwisie transakcyjnym kliknięciem w aplikacji mobilnej: Mobilna autoryzacja.
Jeśli jakikolwiek komunikat, element serwisu transakcyjnego lub mobilnego bądź otrzymana z mBanku.


Również specjaliści CyberRescue monitorują sieć internetową 24h na dobę i na bieżąco informują Cię, o zdarzeniach, na które musisz uważać.

Jak możesz włączyć usługę CyberRescue?
To proste. Wypełnij wniosek lub zadzwoń na mLinię.
Dowiedz się więcej.
 

Tagi:

uwaga