powrót

Zmiany w logowaniu po 14 września? Odpowiadamy na Wasze pytania i prośby

Za nami 14 września i dużo nowości związanych w wprowadzeniem dyrektywy PSD2.
Były to dla Was zmiany bardzo istotne, dlatego staramy się odpowiadać na wszelkie pytania czy wątpliwości poprzez mLinię, naszą stronę, sieć placówek oraz media społecznościowe. Dziękujemy za wszystkie sygnały dotyczące działania nowych funkcji w mBanku. Traktujemy je bardzo poważnie i staramy się rozwiązywać  najszybciej jak możemy, tak, byście mogli bez przeszkód korzystać z banku.

Wiemy jednak, że niektórzy z Was mogli lub mogą mieć pytania czy trudności w niektórych sytuacjach. Dlatego chcemy opowiedzieć Wam, jak możecie sobie z nimi radzić.

Logowanie
Niektórzy z Was mogli mieć przejściowe problemy z poprawnym zalogowaniem się do serwisu transakcyjnego. Obecnie możecie korzystać z serwisu bez przeszkód.

Aktywacja serwisu transakcyjnego przez pakiet wysłany mailem
Niektórzy z Was widzieli komunikat o alarmie bezpieczeństwa przy próbie odblokowania serwisu. W tej sytuacji wspieraliśmy Was aplikacją mobilną lub pomocą konsultanta. Ten problem rozwiązaliśmy. Jeśli nadal nie aktywowałeś dostępu, spróbuj ponownie zamówić pakiet aktywacyjny.

Zarządzanie listą urządzeń zaufanych

Zgłaszacie, że nie możecie samodzielnie usuwać i modyfikować listy urządzeń zaufanych. Pracujemy nad tym, żebyście mogli te dane zobaczyć w serwisie.
Pamiętajcie też, że za każdym razem, gdy dodajecie urządzenie do zaufanych, trzeba nazwać je inaczej.
Dodatkowo zgłaszacie nam indywidualne kwestie z dodawaniem urządzeń do zaufanych. Oto przykłady:

  • nie mogliście dodać swojego urządzenia jako zaufanego- np. ktoś z domowników zrobił to  już wcześniej.

Na komputerze domowym w przeglądarce, którą zazwyczaj używacie, ktoś zalogował się na swoje konto i wskazał to urządzenie jako zaufane dla siebie. Ważne żebyście pamiętali, że jedno urządzenie + jedna przeglądarka = jedno urządzenie zaufane. Taki wymóg regulacyjny wynika z rekomendacji KNF oraz interpretacji silnego uwierzytelnienia zapisanej w dokumentach PSD2.
ROZWIĄZANIE:
Proponujemy logowanie z silnym uwierzytelnieniem lub uproszczone logowanie z innego urządzenia, które jest użytkowane tylko przez Was np. z telefonu czy tabletu.

  • nie mogliście dodać urządzenia do zaufanych, bo do tej pory korzystaliście z haseł jednorazowych.

Przypominamy, że zgodnie z wytycznymi EBA w zakresie dyrektywy PSD2, lista haseł jednorazowych nie jest traktowana jako element silnego uwierzytelnienia. Dlatego musieliśmy się z niej wycofać, o czym informowaliśmy Was już od 2018 roku
ROZWIĄZANIE:
Żeby móc znów logować się do mBanku, trzeba zmienić metodę autoryzacji na SMS. Wystarczy zadzwonić na mLinię lub odwiedzić naszą placówkę.

  • nie mogliście dodać urządzenia do zaufanych bo mieliście włączona mobilną autoryzację ale nie mieliście już urządzenia, na którym można potwierdzić tę operację.

Żeby móc dodać komputer (lub inne urządzenie) do zaufanych, wystarczy połączyć aplikacje mobilną z nowym urządzeniem. Zachęcamy również do weryfikacji urządzeń mobilnych, jakie obecnie są powiązane z Waszym kontem – można je sprawdzić w systemie transakcyjnym.  

Pamiętajcie też, że możemy Was poprosić o ponowne dodanie komputera (innych urządzeń) do zaufanych, zwłaszcza jeśli zmieniliście jego parametry (np. zmieniliście oprogramowanie, podłączyliście zewnętrzne urządzenia, takie jak: słuchawki, nowy monitor, mysz itp.).

Dodatkowo:
Mogliście też mieć problem z korzystaniem z urządzeniami mobilnymi w najnowszej wersji systemu IOS (wersja 13.0).

  • przez aplikację nie mogliście robić przelewów wyższych niż 1000 zł. Możecie łatwo to zmienić. Wystarczy w aplikacji mobilnej podwyższyć limit przelewu.


Mamy nadzieję, że odpowiedzieliśmy na Wasze najczęstsze pytania. Stale też pracujemy nad nowymi rozwiązaniami. O postępach będziemy Was informowali.