powrót

1 lipca złóż wniosek „Dobry Start” (300+) w mBanku

Jesteś rodzicem dziecka, które się uczy? Tak jak w roku poprzednim, rodzice uczących się dzieci mogą składać wnioski o dofinansowanie już od 1 lipca drogą elektroniczną w mBanku.
Kwota wsparcia nie zmienia się. To 300 zł jednorazowego dofinansowania dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.

Program „Dobry Start” to świadczenie, które przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dla osób z niepełnosprawnością świadczenie przysługuje do ukończenia 24 roku życia. Wsparciem nie są objęte dzieci, które chodzą do przedszkola lub tzw. „zerówki”.

Jak złożysz wniosek?

Przygotuj dane: m.in. imię, nazwisko, PESEL - swoje i dziecka/dzieci. Nazwę i adres szkoły, do której chodzi dziecko.
Zaloguj się do serwisu transakcyjnego (Finanse – Usługi – Nowa usługa - Dobry Start) i wypełnij wniosek o świadczenie.
Wniosek złożysz również na naszej stronie www, na której znajdziesz więcej informacji o programie.

Pamiętaj. Wniosku „Dobry Start” nie złożysz w oddziale banku, aplikacji mobilnej ani na mLinii.


Zmiany w programie


Od nowego roku szkolnego (2021/2022), świadczenie "Dobry start" będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Zgodnie z nowymi zasadami, wnioski do ZUS złożysz tylko przez internet, a wsparcie otrzymasz na konto w banku.


Kalendarz

1 lipca do 30 listopada Rodzice uczących się dzieci mogą składać wnioski o dofinansowanie „Dobry Start” drogą elektroniczną w mBanku
1 lipca do 30 listopada    Wnioski złożone do 31 sierpnia Jeśli złożysz wniosek w lipcu lub sierpniu, wsparcie otrzymasz nie później niż 30 września
Wnioski złożone od 1 września do 30 listopada Jeśli złożysz wniosek w kolejnych miesiącach ( od września do listopada), wypłatę świadczenia otrzymasz w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku