powrót

Potwierdzenie uprawnień (reprezentacji/umocowania) osób działających w imieniu beneficjentów subwencji finansowej – Tarcza Finansowa PFR dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw

Wniosek „Oświadczenie – Tarcza Finansowa PFR” od 19.11.2020 r. jest dostępny w mBank CompanyNet!

Beneficjent, który uzyskał subwencję finansową z Tarczy Finansowej PFR dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw za pośrednictwem mBanku (i jej nie spłacił w całości), zobowiązany jest dostarczyć do mBanku, nie później niż do 31 grudnia 2020 r., dokumenty, które potwierdzą reprezentację/umocowanie osoby występującej w imieniu beneficjenta do złożenia:
1. wniosku o subwencję finansową i zawarcie umowy subwencji finansowej,
2. pierwszego odwołania od decyzji PFR S.A. (jeśli miało to miejsce),
3. drugiego odwołania od decyzji PFR S.A. (jeśli miało to miejsce).
Odwołanie można było złożyć od decyzji PFR S.A., która przyznała subwencję w kwocie niższej od wnioskowanej. Zgodnie z umową subwencji finansowej beneficjent mógł złożyć maksymalnie dwa odwołania.

Aby potwierdzić uprawnienia osoby, która działała samodzielnie (jednoosobowo) w jego imieniu, beneficjent może złożyć:
1. oświadczenie o potwierdzeniu stanu związania przez beneficjenta umową subwencji finansowej oraz wszystkimi oświadczeniami złożonymi w imieniu beneficjenta w związku z procesem uzyskiwania subwencji finansowej od PFR (najlepiej z pełnym odpisem Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) /wyciągiem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)),
albo
2. dokumenty, które potwierdzą, że osoba upoważniona, która działała w imieniu beneficjenta, była umocowana do złożenia wniosku o zawarcie umowy subwencji finansowej i zawarcia umowy subwencji finansowej oraz każdego z ewentualnych odwołań od decyzji PFR (najlepiej odpis pełny z KRS/wyciąg z CEIDG/pełnomocnictwo).

Gdy beneficjent nie wykona obowiązku potwierdzenia uprawnień w terminie do 31.12.2020 r. będzie zobowiązany do zwrotu całości subwencji finansowej. Tzn. gdy nie prześle dokumentów albo prześle dokumenty, które nie będą spełniały warunków określonych przez PFR S.A.

Rekomendujemy potwierdzanie umocowania przez złożenie oświadczenia z pełnym odpisem z KRS/wyciągiem z CEIDG.


Będziemy przyjmować dokumenty, które potwierdzą reprezentację/umocowanie beneficjentów subwencji finansowej, wyłącznie w formie elektronicznej - z wykorzystaniem wniosku dostępnego
w systemie mBank CompanyNet  „Oświadczenie – Tarcza Finansowa PFR” (dokumenty będzie można załączyć do tego wniosku). Oświadczenie oraz pełnomocnictwo wymagają podpisania kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi zgodnie z zasadami reprezentacji beneficjenta.

Załączamy instrukcję składania wniosku „Oświadczenie – Tarcza Finansowa PFR” oraz instrukcję weryfikacji dokumentów potwierdzających umocowanie Beneficjentów (dokument PFR S.A.).
 



mBank nie będzie przyjmował żadnych dokumentów w formie papierowej, w szczególności oświadczenia albo pełnomocnictwa w formie z podpisami notarialnie poświadczonymi.
 

Kategorie:

MSP i Korporacje