powrót

mBank się zmienia. Nowe logo, serwis transakcyjny i większa oferta

Wystartował nowy, zbudowany od podstaw serwis transakcyjny mBanku. Wraz z nim, bank zyskał również odmieniony wizerunek – zaprojektowane od nowa logo, które jeszcze w tym roku zastąpi pozostałe marki w Grupie BRE. mBank udostępnia też nową Ofertę Premium dla zamożnych klientów oraz ofertę „na start”.Zapowiadane od miesięcy zmiany w Grupie BRE rozpoczynają się w bankowości detalicznej. Nowe logo mBanku, które od 4 czerwca zobaczą klienci indywidualni (m.in. na nowych stronach informacyjnych mBank.pl), ma podkreślić uruchomienie premierowego serwisu transakcyjnego, do tej pory określanego mianem „projektu nowego mBanku”. Większa oferta – łączącą dotychczasowe elementy z nowymi – jest z kolei zwiastunem procesu łączenia marek BRE Banku pod wspólną nazwą mBank, która zastąpi dzisiejsze: mBank, MultiBank i BRE Bank.
Jeden bank - mBank
Czasy, w których żyjemy, wymagają od nas dużej elastyczności, prostoty i w tych okolicznościach nazwa mBanku – wybrana z arsenału nazw, którymi bank operuje – jest najlepsza. Z globalnego badania Value-D (Millward Brown SMG/KRC) wynika, że jest to bardzo dobra marka, również w wymiarze światowym. Wszędzie jest czytelna, elastyczna i zrozumiała. Ma duży potencjał. Prezes BRE Banku, Cezary Stypułkowski głęboko wierzy, że długoterminowo poniesie ona BRE Bank do przodu i będzie jednym z elementów, które uplasują go jako zwycięzce na rynku.Marka mBanku została stworzona 13 lat temu dla pierwszego banku internetowego w Polsce, będącego częścią BRE. Dzisiaj pod tą nazwą bank obsługuje 3,5 mln klientów w Polsce, Czechach i na Słowacji. BRE Bank wierzy, że stworzenie jednej silnej marki pozwoli umocnić jego pozycję na rynku bankowym przy optymalnym wykorzystaniu budżetów marketingowych. Teraz każda kampania promocyjna będzie budować wizerunek i świadomość marki wśród wszystkich klientów BRE Banku, bez względu na to, do którego segmentu skierowane będą jego działania. Poza tym, projekt jednego banku oznacza również lepszą efektywność kosztową i organizacyjną.Nowy logotyp mBanku, zaprojektowany przez agencję BNA, to nie tylko nowy znak, ale cały nowoczesny i zaawansowany koncept brandingowy. Logotyp ma wiele wersji, które inteligentnie dopasowują się do rodzaju oferty. Stworzono jego pięć wersji kolorystycznych:

logotyp podstawowy (wiodący logotyp „parasolowy” w Grupie, jednocześnie zastępujący dotychczasowy znak internetowego mBanku);

logotyp affluent (skierowany do klientów zamożnych – Oferta Premium w mBanku, który docelowo zastąpi markę MultiBanku);

logotyp korporacyjny (wyróżniający ofertę bankowości korporacyjnej, który docelowo  zastąpi markę BRE Banku);

logotyp dla przedsiębiorców (wykorzystywany w ofercie dla klientów biznesowych, obsługiwanych dotychczas w mBanku i MultiBanku);

logotyp private banking (oznaczający ofertę bankowości prywatnej).
Każdy segment jest spójnym zbiorem – z jednej strony wyraźnie wyróżniającym się kolorystycznie, z drugiej – jednorodnym, bo realizującym jedną zasadę konstrukcyjną marki. Nowy system identyfikacji ma podkreślać, że Grupa BRE potrafi dostosowywać się do poszczególnych grup klientów – czerpiąc przy tym z bogatego, 27-letniego doświadczenia banku na rynkach finansowych. W pierwszym etapie procesu rebrandingu, nowe znaki pojawią się przy ofertach dzisiejszego mBanku (począwszy od 4 czerwca br.). Marki BRE i MultiBanku będą funkcjonować do listopada br., kiedy zostaną zastąpione nową nazwą. Wtedy swoje znaki zmienią też spółki zależne banku, takie jak Dom Inwestycyjny BRE Banku oraz BRE Private Banking & Wealth Management.Planowane zmiany mają w dużej mierze charakter wizerunkowy, a ich efektem ma być stworzenie kompleksowej oferty bankowej, dostępnej w jednym miejscu i pod wspólnym logo. Pojawienie się nowych znaków nie oznacza zmiany modelu obsługi klientów w Grupie BRE.

Kategorie:

MSP i Korporacje