powrót

Ostrzeżenie przed nowymi formami ataków na klientów bankowości elektronicznej

Szanowni Państwo,

w ostatnim czasie zaobserwowano wzmożone rozsyłanie do klientów banków wiadomości mailowych (w formie tzw. SPAMu) kierujących do stron bankowości internetowej lub zawierających podejrzane załączniki (w tym również plików w formacie pdf).

W związku z pojawianiem się nowych typów ataków na klientów bankowości elektronicznej uczulamy, aby po otrzymaniu takiego maila nie klikać w link (hiperłącze), które się w nim znajduje oraz wstrzymać się przed otwieraniem podejrzanych załączników.
Wykonanie powyższych operacji może doprowadzić do infekcji Państwa stacji roboczej lub urządzenia mobilnego. W efekcie infekcji osoby nieupoważnione mogą uzyskać dostęp do danych umożliwiających zalogowanie się do systemu bankowości elektronicznej, a nawet podjąć próbę realizacji płatności w Państwa imieniu.

W celu zminimalizowania ryzyka realizacji płatności w Państwa imieniu przypominamy, że mBank nigdy nie wymaga dodatkowego potwierdzenia danych osobowych ani innych operacji niż wykonywane przez Państwa przy pomocy określonych w systemie przycisków akcji.

W przypadku zaobserwowania nietypowego zachowania systemu, jak wydłużenie procesu logowania do systemu przez konieczność potwierdzenia dodatkowych danych należy:
- wstrzymać się od logowania z potencjalnie zainfekowanego urządzenia,
- niezwłocznie spróbować zalogować się do systemu bankowości elektronicznej za pomocą innego urządzenia (w tym również za pomocą urządzenia mobilnego),
- przeskanować potencjalnie zainfekowane urządzenie najnowszym oprogramowaniem antywirusowym w celu wykrycia potencjalnych zagrożeń.

Aby zwiększyć bezpieczeństwo Państwa środków powierzonych Bankowi, w przypadku wykrycia potencjalnego zagrożenia oprogramowaniem wyłudzającym dane do systemów bankowości elektronicznej prosimy o niezwłoczny kontakt:
- Klientów detalicznych: z mLinią pod numerem 801 300 800 lub +48 42 6300 800
- Użytkowników systemu mBank CompanyNet: ze wsparciem użytkowników systemu mBank CompanyNet pod numerami telefonów:
801 273 273 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych lub
+48 22 627 32 73 – dla połączeń z telefonów komórkowych lub z zagranicy,
w celu ustanowienia przez Bank czasowej blokady dostępu Państwa pracownikom do systemu bankowości elektronicznej.