powrót

Co zmieniamy, aby bankowanie było jeszcze bezpieczniejsze – wszystko zgodnie z PSD2

14 września 2019 r. będzie pod wieloma względami przełomową datą. Dyrektywa PSD2 wprowadza kilka bardzo ważnych zmian w codziennym korzystaniu z bankowości internetowej. Jedną z nich jest np. obowiązek stosowania dodatkowych zabezpieczeń przy dostępie do konta oraz dla transakcji płatniczych (tzw. silne uwierzytelnienie). Dlatego ta unijna dyrektywa ma wpływ nie tylko na wzrost bezpieczeństwa Twoich transakcji, ale między innymi również na to, jak Cię obsługujemy i jak możesz składać dyspozycje w banku.

Dziś wyjaśnimy, co zmieniamy w dokumentach, by spełnić wszystkie wymogi PSD2. Więcej szczegółów praktycznych, znajdziesz na naszej stronie www.mbank.pl/psd2.

Zobacz, jakie zmiany wprowadzamy tego dnia:

  • Wejdzie w życie nowy Regulamin obsługi klientów w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., z którego dowiesz się o:

•    bezpiecznym korzystaniu z bankowości internetowej i mobilnej,
•    dodatkowych zabezpieczeniach przy dostępie do konta oraz dla transakcji płatniczych (tzw. silne uwierzytelnienie). Co to oznacza dla Ciebie? Np. podczas logowania poprosimy Cię nie tylko o identyfikator i hasło, ale także wpisanie hasła SMS lub akceptację przez mobilną autoryzację.

Znajdziesz w nim również informacje:
•    o sposobach dostępu do naszych produktów i usług,
•    jak obsługujemy klientów i jak możesz składać dyspozycje.
Dotychczas, część tych zapisów znajdowała się w różnych regulaminach. Od 14 września 2019 r. będą w jednym regulaminie obsługi klientów.

  • Rezygnujemy z autoryzacji za pomocą papierowej listy haseł jednorazowych (tzw. list TAN). Jak już wielokrotnie komunikowaliśmy, zmienimy zasady autoryzacji. Dlatego zachęcamy Cię do potwierdzania operacji za pomocą nowoczesnych sposobów autoryzacji:

•    haseł SMS lub
•    mobilnej autoryzacji w naszej aplikacji mobilnej.

Wycofujemy listy haseł jednorazowych, ponieważ nie spełniają warunków dyrektywy PSD2 (art. 32 i znowelizowanej ustawy o usługach płatniczych). Listy haseł jednorazowych stracą ważność 14 września 2019 r. Od tej daty nie tylko nie zlecisz przelewu ani żadnej operacji za ich pomocą, ale nie zalogujesz się też na swoje konto w serwisie transakcyjnym.
Dlaczego? Spełniamy obowiązek stosowania dodatkowych zabezpieczeń przy dostępie do konta (tzw. silne uwierzytelnienie). Dlatego, jeśli korzystasz jeszcze z listy haseł jednorazowych, zachęcamy Cię, by jak najszybciej przejść na nowe sposoby autoryzacji. Informacje o tym jak to zrobić znajdziesz na naszej stronie internetowej.
 

  • Wprowadzamy tymczasowy limit na przelewy w internecie. Możemy go ustanowić, gdy będziesz aktywował aplikację mobilną, a nie masz jeszcze karty płatniczej. Wtedy aktywujemy Ci aplikację mobilną, jednak zgodnie z wymogami bezpieczeństwa, ustanowimy tymczasowy limit na przelewy, które możesz zlecić w serwisie transakcyjnym. Limit ten wyniesie 15.000 zł i będzie ważny 48 godzin. Możesz skrócić ten czas. Informację o tym jak to zrobić, przekażemy Ci w placówce lub na mLinii.


Co więcej? Zobaczysz też kilka zmian, które nie mają już związku z dyrektywą PSD2, jednak mogą być dla Ciebie równie ważne:

  • jeśli w trakcie umowy o kartę kredytową dowiemy się, że zmieniłeś adres na zagraniczny i podlegasz przepisom państwa obcego, będziemy mogli:

•    nie odnowić umowy na kolejny okres,
•    nie wydać nowej karty (w tym w miejsce zastrzeżonej),
•    nie zrealizować Twojej dyspozycji o zmianę umowy, jeśli wymaga zawarcia aneksu,

  • udostępnimy możliwość ekspresowej wysyłki karty debetowej,
  • wycofamy eKonto standard z naszej oferty oraz
  • na prośbę wydawcy kart Mastercard zmieniamy pisownię nazwy z MasterCard na Mastercard.


Wprowadzamy także nowe produkty. Już niedługo będziesz mógł korzystać:

  • z nowej usługi – prośba o przelew BLIK w aplikacji mobilnej.

To możliwość wygodnego wysłania wypełnionej przez Ciebie formatki przelewu np. do znajomego, który ma Ci zrobić przelew. Wystarczy, że wybierzesz osobę, wpiszesz kwotę oraz opis płatności i gotowe. Osoba, od której chcesz przelew, będzie musiała jedynie zaakceptować zaproponowaną przez Ciebie płatność w swojej aplikacji mobilnej,

  • dla swojego dziecka założysz eKonto Junior, dostępne z nowymi kartami: VISA Junior i Mastercard Opaska Junior,
  • dodajemy nowe karty debetowe Visa Pionowa i Mastercard Pionowa.

Więcej o nowych produktach i dacie ich wprowadzenia napiszemy niebawem na naszej stronie internetowej.

Te i inne zmiany znajdziesz opisane w wykazie zmian. Dowiesz się z nich też, które dokumenty zmieniamy. Zajrzyj tam, może któryś szczegół będzie dla Ciebie ważny.

 

Kategorie:

Oferta indywidualna