powrót

Co zmieniamy, aby bankowanie było jeszcze bezpieczniejsze – wszystko zgodnie z PSD2

14 września 2019 r. będzie pod wieloma względami przełomową datą. Dyrektywa PSD2 wprowadza kilka bardzo ważnych zmian w codziennym korzystaniu z bankowości internetowej. Jedną z nich jest np. obowiązek stosowania dodatkowych zabezpieczeń przy dostępie do konta oraz dla transakcji płatniczych (tzw. silne uwierzytelnienie). Ta unijna dyrektywa ma zatem wpływ nie tylko na wzrost bezpieczeństwa Twoich transakcji, ale między innymi również np. na to, jak Cię obsługujemy i jak możesz składać dyspozycje w banku.

Dziś wyjaśnimy, co zmieniamy w dokumentach, by spełnić wszystkie wymogi PSD2. Więcej szczegółów praktycznych, znajdziesz na naszej stronie  www.mbank.pl/psd2.

 Zobacz, jakie zmiany wprowadzamy tego dnia:

Nowe regulaminy:

  • Regulamin obsługi klientów w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., z którego dowiesz się między innymi:

• o dodatkowych zabezpieczeniach przy dostępie do Twojego konta oraz dla Twoich transakcji płatniczych (tzw. silne uwierzytelnienie). Co to oznacza dla Ciebie? Np. podczas logowania poprosimy Cię nie tylko o identyfikator i hasło, ale także wpisanie hasła SMS lub akceptację przez mobilną autoryzację,
• jak bezpiecznie korzystać z bankowości internetowej i mobilnej.

Oraz:

  • Regulamin usługi natychmiastowej transakcji wymiany walut dla osób fizycznych i klientów Private Banking
  • Regulamin usług płatniczych dla osób fizycznych i klientów Private Banking.

Dotychczas informacje z tych dwóch regulaminów usług znajdowały się w regulaminie otwierania i prowadzenia bankowych rachunków dla klientów Private Banking. Teraz porządkujemy je dla Twojej wygody. Będzie intuicyjnie i przejrzyście.

  • Rezygnujemy z autoryzacji za pomocą papierowej listy haseł jednorazowych (tzw. list TAN).

Zmienimy zasady autoryzacji, dlatego zachęcamy Cię do potwierdzania operacji za pomocą nowoczesnych sposobów autoryzacji:
• haseł SMS lub
• mobilnej autoryzacji w naszej aplikacji mobilnej.

O tym jak zmienić sposób autoryzacji dowiesz się na naszej stronie internetowej.
Wycofujemy listy haseł jednorazowych, ponieważ nie spełniają warunków dyrektywy PSD2 (art. 32 i znowelizowanej ustawy o usługach płatniczych). Listy haseł jednorazowych stracą ważność 14 września 2019 r. Od tej daty nie tylko nie zlecisz przelewu ani żadnej operacji za ich pomocą, ale nie zalogujesz się też na swoje konto w serwisie transakcyjnym.

  • Rezygnujemy z autoryzacji za pomocą hasła-odzew, przy telefonicznym kontakcie z opiekunem Private Banking. Wycofujemy tę możliwość, ponieważ również nie spełnia warunków dyrektywy PSD2 (art. 32 i znowelizowanej ustawy o usługach płatniczych). Od 14 września 2019 r. przelew i inne operacje potwierdzisz wyłącznie przy pomocy mobilnej autoryzacji u swojego doradcy.
  • Wprowadzamy tymczasowy limit na przelewy w internecie, gdy będziesz aktywował aplikację mobilną, a nie masz jeszcze karty płatniczej. Wtedy, zgodnie z wymogami bezpieczeństwa, ustanowimy tymczasowy limit na przelewy, które możesz zlecić w serwisie transakcyjnym. Limit ten wynosi 15.000 zł i będzie ważny 48 godzin. Możesz skrócić ten czas, pomożemy Ci w tym, w oddziale Private Banking.


Co jeszcze? Zobaczysz też kilka zmian, które nie mają już związku z tą dyrektywą, jednak mogą być dla Ciebie równie ważne:

  • pełnomocnikiem szczególnym, który może korzystać z karty wydanej do rachunku będzie mogła być osoba, która skończyła 13 lat,
  • nie będziemy już wynajmować skrytek sejfowych, dlatego z naszych dokumentów usuwamy informacje o opłacie za ich wynajem,
  • jeśli w trakcie umowy dowiemy się, że zmieniłeś adres na zagraniczny i podlegasz przepisom państwa obcego, będziemy mogli:

•  wypowiedzieć umowę ramową świadczenia usług Private Banking,
•  nie odnowić umowy o kartę kredytową na kolejny okres,
•  nie wydać nowej karty kredytowej (w tym w miejsce zastrzeżonej),
•  nie zrealizować Twojej dyspozycji o zmianę umowy, jeśli wymaga zawarcia aneksu,
•  dla Twojej wygody zmieniamy grafikę i upraszczamy język regulaminów: rachunków oraz kart: do konta i kredytowych. Wierzymy, że nowa forma ułatwi ich lekturę.

Wprowadzamy także nowe produkty. Już niedługo będziesz mógł korzystać:

  • z nowej usługi – prośba o przelew BLIK w aplikacji mobilnej.

To możliwość wygodnego wysłania wypełnionej przez Ciebie formatki przelewu np. do znajomego, który ma Ci zrobić przelew. Wystarczy, że wybierzesz osobę, wpiszesz kwotę oraz opis płatności i gotowe. Osoba, od której chcesz przelew, będzie musiała jedynie zaakceptować zaproponowaną przez Ciebie płatność w swojej aplikacji mobilnej,

  • z usługi regularnego oszczędzania i otwierać rachunki do regularnego oszczędzania,
  • z debetowej karty Mastercard Gold Paypass,
  • zamówisz również kartę debetową Visa Foto z własnym zdjęciem lub grafiką oraz
  • dla swojego dziecka założysz eKonto Junior, dostępne z nowymi kartami: VISA Junior i Mastercard Opaska Junior.

Więcej o nowych produktach i datach ich wprowadzenia napiszemy na naszej stronie internetowej.

Te i inne zmiany znajdziesz opisane w wykazie zmian. Dowiesz się z nich też, które dokumenty zmieniamy. Zajrzyj tam, może któryś szczegół będzie dla Ciebie ważny.

 

Kategorie:

Private Banking