powrót

Uwaga! Oszuści namawiają do instalacji aplikacji. Mówią, że zwiększy ona bezpieczeństwo Twoich pieniędzy na koncie lub pomoże w inwestowaniu

Ostrzegamy przed oszustami, którzy podają się za pracowników banku. Dzwonią oni pod pretekstem np. weryfikacji zmyślonej transakcji, zablokowanego rachunku, lub pomocy w inwestycji w kryptowaluty.


Co przestępcy będą Ci mówić i jak może wyglądać oszustwo:

  • Oszuści powiedzą, że z Twojego konta zlecono  podejrzany przelew lub zaobserwowali dziwną transakcję kartą albo podejrzane logowanie.
  • Szczegóły przelewu, jakie usłyszysz będą zmyślone: przestępcy podają fikcyjną kwotę operacji i nieistniejące dane odbiorcy.
  • Rozmowy mogą trwać długo, oszuści przełączają rozmowę do innych „konsultantów”, żeby stworzyć pozory prawdziwego kontaktu z bankiem.
  • Oszuści przekonują, że Twoje pieniądze są w niebezpieczeństwie i musisz zainstalować na swoim komputerze lub smartfonie aplikację TeamViewer Quick Support, Quick Support lub AnyDesk , która zwiększy bezpieczeństwo pieniędzy.
  • Będą próbowali wyłudzić od Ciebie kody BLIK lub nakłaniać do wypłaty gotówki,
    a następnie wpłaty na nieznane konto przy użyciu kodu BLIK pod pretekstem przekazania środków na bezpieczny rachunek.
  • Rzekomi doradcy inwestycyjni również będą zachęcać do instalacji dodatkowego oprogramowania takiego jak np. AnyDesk, QuickSupport lub TeamViewer Quick Support pod pretekstem pomocy w inwestowaniu.
  • Dodatkowo, oszuści będą chcieli nakłonić Cię do podania danych niezbędnych do logowania na Twoje konto bankowe w serwisie internetowym, danych karty płatniczej lub Twoich danych osobowych.


Zapamiętaj opisane sposoby działania oszustów. Przede wszystkim! Nigdy nie instaluj żadnych aplikacji, do których namawia Cię osoba podczas rozmowy telefonicznej. Nawet, jeśli na telefonie wyświetla się nr banku! Jeśli to zrobisz, oszuści będą mieli dostęp do Twojego komputera lub smartfonu, a Ty możesz stracić pieniądze. Nie podawaj również nikomu kodów BLIK ani nie wpłacaj środków na nieznany Ci rachunek.

Nie daj się nabrać, zwróć uwagę kto naprawdę do ciebie dzwoni, dlatego PAMIĘTAJ:
 

  • Prawdziwy pracownik banku / doradca inwestycyjny NIGDY nie będzie prosił Cię o zainstalowanie aplikacji np. AnyDesk, TeamViewer Quick Support lub Quick Support na Twoim komputerze lub smartfonie.
  • Prawdziwy pracownik banku/ doradca inwestycyjny NIGDY nie będzie Cię pytał o login i hasło do logowania na Twoje konto w banku.
  • Prawdziwy pracownik banku / doradca inwestycyjny NIGDY nie będzie Cię pytał o pełny numer Twojej karty, jej daty ważności oraz kodu CVV2/CVC2.
  • Prawdziwy pracownik banku NIGDY nie poprosi Cię o wypłatę i przekazanie środków na inny rachunek.
  • Uważnie czytaj wszystkie wiadomości SMS przesłane z banku lub komunikaty autoryzacyjne w aplikacji mobilnej.
  • Nie potwierdzaj operacji, których sam nie zlecasz albo których do końca nie rozumiesz! Autoryzacja transakcji jest równoznaczna z Twoją nieodwracalną zgodą na jej wykonanie.
  • Jeśli otrzymasz przelew od nieznajomego nadawcy, pod żadnym pozorem nie przekazuj środków dalej – nieświadomie możesz brać udział w przestępstwie.
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do intencji osoby dzwoniącej, przerwij rozmowę i nie wykonuj żadnych czynności, do których Cię nakłania.


Jeśli przytrafi Ci się taka sytuacja, poinformuj Nas o tym. Skontaktuj się z mLinią pod numerem: 42 6 300 800.

Pamiętaj, że Twoje zachowanie ma wpływ na bezpieczeństwo Twoich pieniędzy.